eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!ne
    wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 23 Jul 2010 21:10:57 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    References: <i2br75$rj5$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <4...@n...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <4c49e941$0$17095$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.139.88
    X-Trace: 1279912257 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17095 83.11.139.88:27154
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298991
    [ ukryj nagłówki ]

    J. pisze:

    > Chodzi o to,że pasy,poduszki itp. chronia nas, bo zabezpieczają dodatkowo
    > pewne wrazliwe fragmenty ciała lub eliminują pewne typy urazów. Ale
    > skutecznośc takich zabiegów maleje wraz ze wzrostem ogólnych przeciążeń jako
    > takich, a te rosną z kwadratem prędkości w momencie kolizji. Co z tego, że nie
    > rozwalisz sobie czaszki o kierownicę i nie skręcisz karku, jak załatwi Cię
    > pęknięta wątroba.

    Tylko coś nie widać tych wypadków gdzie w nienaruszonej kabinie
    pasażerowie giną z powodu przeciążeń.

    Raczej kabina nieruszona, to ludzie wysiadają o własnych siłach.
    Jak jest trochę uszkodzona, to już są urazy nóg na które jako pierwsze
    zaczyna brakować miejsca.
    Jeszcze szybciej to tak jak w tym przypadku - ludzie zakleszczeni, giną
    z powodu zderzenia z twardymi częściami samochodu, a nie na skutek
    przeciążeń.

    Sportowe samochody wyposaża się w klatkę bezpieczeństwa, ludzi przypina
    na "twardo" do konstrukcji klatki i sztywnego fotela, tylko głowę
    zabezpiecza wkłada się w kask żeby się nie obijała o twarde elementy i
    jakoś nadal nie słychać żeby kogoś zabijały przeciążenia. Jak ginie ktoś
    w takim samochodzie, to nadal z powodu zakleszczenia między twardymi
    elementami.


    > Wracając do kwesti tir kontra osobówka. Stosunek mas tych pojazdów jest
    > wiekszy niż 10. Średnio w takim też stosunku pozostaja przeciążenia jakie
    > muszą znieśc ludzie w każdym z nich. Czyli jeśli szofer tira musi przetrzymać
    > np. 9g to tamci 90 i są martwi.

    Ale w tym przypadku nie ma co liczyć przeciążeń.
    Ludzie w Volvo zginęli bo przedni fotel zderzył się ze zderzakiem
    ciężarówki. Nie było miejsca.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: