    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qch623$eft$1@node1.news.atman.pl>
    <5cee7b4c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcmvj3$b3m$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Date: Thu, 30 May 2019 00:38:37 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-05-29 o 14:28, J.F. pisze:

    >Aaaahaa... rozumiem. Ok, ale my nie mówimy o różnicach
    >laboratoryjnych lecz rzeczywistych - dla ucha. Być może jestem głuchy
    >na takie niuanse a słyszę doskonale inne.

    >Ale taki przypadek mnie nie interesuje. Nie chcę dyskutować o
    >zdezelowanych CD. Wątek utworzyłem zaraz po nagraniu CD i DVD z tych
    >samych plików. Płyty były jeszcze ciepłe.

    Ale zeszlo na predkosc nagrywania.
    Co z tego, ze cieple, jesli 32x nie jest wystarczajaco precyzyjne ?

    Tylko, ze to tylko hipoteza - trzeba by sprawdzic w laboratorium :-)

    >Wiem, że dociekliwy jesteś ponad miarę w każdym aspekcie :-D Ja nie
    >robiłem wielu z tych eksperymentów gdyż na zajęciach zwyczajnie
    >wnioski przedstawiano po to by potrafić tworzyć nagrania z jakością
    >studyjną gdy zasiądziesz przy stole mikserskim z kapelą i utrwalisz
    >to wszystko. Po masteringu, i kompresji do 16 bitów, nie słyszałem
    >żadnej różnicy podczas odtwarzania materiału bezpośrednio na konsoli
    >z HD vs płyta CD. Straty jakościowe były dokładnie takie same dla
    >ucha.

    Konsola jak rozumiem miala wiecej bitow niz 16 ?

    Ale to nie rozumiem - narzekasz na tych 16-bit CD i jednoczesnie
    mowisz, ze nie slychac roznic ?

    J.