    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Date: Mon, 5 Sep 2011 18:09:15 +0000 (UTC)

    Pan JanuszR napisał:

    > Bzdura sprzeczna ze znanymi prawami fizyki. Jedynym oddziaływaniem
    > Wi-Fi, komórek itp. może być jedynie oddziaływanie termiczne, które przy
    > tych mocach można praktycznie pominąć. Przypomnę, że Słońce promieniuje
    > na Ziemię z przeciętną mocą 100W/m2.

    1000 W/m2

    > Jedyną motywacją do tego typu "badań" mogą być jedynie chęć bycia
    > "naukowcem" lub wydobycie kasy z naiwnych.

    Niekoniecznie z naiwnych. Kasowniki w warszawskich autobusach zapamiętują
    sobie różnie rzeczy, a na koniec dnia można te dane z nich wyciągnąć. Dla
    wygody zrobiono to łączem na podczerwień -- coś jak pilot do TV czy inna
    irda. No i kierowcy (to znaczy związki zawodowe) się zbuntowali -- dawać
    nam dodatek za pracę w obecności *PROMIENIOWANIA*, albo pokazać atesty, że
    ono nie szkodzi. No i specjalny instytut od pracy musiał te badania robić.
    Łatwe to nie było, bo w promieniowaniu tła od rozgrzanego silnika emisja
    takiej diodki po prostu ginęła. W końcu po długich badaniach zmierzono
    'in situ' emisję podczerwieni z kasownika z wymaganą dokładnością. Nie za
    darmo oczywiście, wszyscyśmy za to z podatków zapłacili. A zanim zbadano,
    to zdaje się trzeba było dodatki wypłacać.

    Jarek

    --
    No i panie, i kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy.
    To są nasze pieniądze, prosze pana. Społeczenstwo, prosze pana.