  • Data: 2011-09-05 20:28:36
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-04 21:29, Michoo pisze:
    > - Mamy sporo szumu EM w częstotliwościach radiowych z kosmosu.
    > - Wg aktualnej wiedzy dopiero ultrafiolet jest wystarczająco
    > energetyczny aby móc prowadzić do uszkodzeń na poziomie komórkowym w
    > sposób inny niż termiczny.

    Witam wszystkich
    Okazuje się że jednak nie tylko UV szkodzi. Pogrzebałem jakieś 20 minut
    w Pubmed (dzięki za naprowadzenie na to źródło) i można znaleźć ciekawe
    badania:
    Metabolic changes in living cells under electromagnetic radiation of
    mobile communication systems
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21851043
    Analysis of current data suggests that the concept of exceptionally
    thermal mechanism of biological effects of microwaves is not correct. In
    turn, this raises the question of the need to revaluation of modern
    electromagnetic standards based on thermal effects of non-ionizing
    radiation on biological systems.

    Coś o magnesach które też nie działają, no bo niby jak?
    A moderate-intensity static magnetic field enhances repair of cartilage
    damage in rabbits
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21820604
    CONLUSIONS: In this animal study, microscopic Mankin's scoring depicted
    histological improvement in cartilage of magnet group.

    Microsecond and nanosecond electric pulses in cancer treatments.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21812011
    This technique does not result in any thermal effect, which is its main
    advantage in current physical ablation technologies.
    Nie wiem czy elektrody czy promieniowanie ale używają i chwalą (chociaż
    sami do końca nie wiedzą jak to działa).

    Pulsed electric field reduces the permeability of potato cell wall.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18163439
    Tu jakieś proste badanie ale widać że coś się jednak zmienia pod wpływem
    pola elektrycznego (jeden impuls prostokątny 1 ms).

    Degenerate Wave and Capacitive Coupling Increase Human MSC Invasion and
    Proliferation While Reducing Cytotoxicity in an In Vitro Wound Healing
    Model.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21858102
    tutaj tez chcą wykorzystać fale EM do wspomagania leczenia.

    Differential damage in bacterial cells by microwave radiation on the
    basis of cell wall structure.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10788410
    O tym jakie kuku mogą zrobić bakteriom mikrofale.

    Czyli jednak coś się dzieje i to co wiemy dzisiaj nie oznacza że tak
    będzie zawsze i że wiemy już wszystko.

    Pozdrawiam
    Piotrek