eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 141. Data: 2022-02-22 12:30:59
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
    >> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
    >> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
    >> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
    >
    > Nie.
    > Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.

    "rząd" to pojecie szerokie.
    Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
    ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
    krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
    A tu widzisz - nie kreci sie.

    > Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
    > ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.

    Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.

    Roznica o tyle istotna, elektrownia swoją sprawnosc ma, a tego pradu
    nie ma, tzn jest, ale bardzo mało. 2kWh nie ma, wiec nie naładujesz
    nimi samochodu.

    A na razie to poczytaj raport Lotosu:

    https://inwestor.lotos.pl/193/raporty_i_dane/raporty
    _roczne

    Np:
    przerob ropy naftowej 10.2 mln ton (2020)
    sprzedaz paliw 7.9 mln ton


    Jest pare innych ciekawych liczb, ale to juz zostawiam do samodzielnej
    nauki ...

    > Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    > nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).

    Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    produkcji, niz zwykly benzyniak?

    J.


  • 142. Data: 2022-02-22 14:33:37
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    ...
    >
    >> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    >> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
    >
    > Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    > produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >

    Więcej? Na mniej podzespołów?


  • 143. Data: 2022-02-22 14:36:16
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 14:33:37 +0100, ii wrote:
    > W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
    >> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    > ...
    >>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    >>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
    >>
    >> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    >> produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >>
    > Więcej? Na mniej podzespołów?

    Podzespolow niby mniej, ale bateria ciezka.

    No i kosztuje wiecej ... to chyba wymaga wiecej energii ?

    J.


  • 144. Data: 2022-02-22 17:38:22
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2022 o 08:01, Cavallino pisze:
    > W dniu 21-02-2022 o 17:20, J.F pisze:
    ...
    >
    >>> Bo nie jestem z pisu, żeby zasadzać się na pieniądze innych.
    >>
    >> Tak? A kto placil, za twoje "darmowe" ładowanie?
    >
    > Zazwyczaj ja sam, w zakupach.

    Sam to nie. Kupujący, którzy nie ładowali, też finansowali twoje
    ładowanie. Ja myślę, że to w istocie nie byłby duży koszt w przypadku
    Twizy bez szybkiego ładowania i zwykłych zakupów. Więcej niż połowy nie
    zatankuje się podczas trwania zakupów, czyli 2,5zł. Ale jak ktoś
    zostawia elektryka z szybkim ładowaniem to ten koszt może być większy.
    Pikuś zwykłe zakupy, to tylko doładowania, ale jak ktoś Polskę
    przemierza i zatrzymuje się na obiad to stawka większa jest.


  • 145. Data: 2022-02-22 17:40:44
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
    >>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
    >>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
    >>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
    >>
    >> Nie.
    >> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
    >
    > "rząd" to pojecie szerokie.
    > Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
    > ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
    > krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
    > A tu widzisz - nie kreci sie.

    Ale po czym wnosisz i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?

    >
    >> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
    >> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
    >
    > Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.

    To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.

    >
    > Roznica o tyle istotna

    Jak między paliwem do piły łańcuchowej, a energią do produkcji mebla.

    >> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    >> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
    >
    > Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    > produkcji, niz zwykly benzyniak?

    Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
    A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
    paliw....


  • 146. Data: 2022-02-22 17:43:36
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2022 o 12:16, J.F pisze:

    >> Węgiel nie może być brudniejszy od węgla z ropą, tak nie da.
    >> Cały wątek o tym jest, a Ty uparcie swoje jak każdy osioł.
    >
    > Pod warunkiem, ze masz racje.

    Wystarczy że mam w zaokrągleniu do rzędu wielkości.

    > Poza tym skoro nie przeszkadzaja ci kominy w Bełchatowie,

    A Tobie przeszkadzają?
    To nie tankuj ice.

    >>>> Ale nie chcesz przyznać i każdorazowo przemilczasz, że transport na nich
    >>>> oparty smrodzi bardziej.
    >>>
    >>> W stosunku do transpotu opartego na pradzie z wegla?
    >>
    >> Tak, transport oparty na paliwach kopalnych, wyprodukowanych przy
    >> udziale spalania węgla i innego syfu (w zbliżonych ilościach), do tego
    >> powiększony o samo spalanie paliw, smrodzi bardziej od tego samego, ale
    >> bez spalania paliw.
    >>
    >> Wszystko na temat.
    >
    > Pod waunkiem, ze masz dobre liczby.

    Ależ skąd - te liczby które tutaj podawałem, dotyczyły tematu samego
    zatankowania, bez jazdy.
    Z jazdą to już w ogóle nie ma o czym dyskutować, sprawa jest oczywista
    od wielu lat.


  • 147. Data: 2022-02-22 18:02:42
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2022 o 14:36, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 14:33:37 +0100, ii wrote:
    >> W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    >> ...
    >>>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    >>>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
    >>>
    >>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    >>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >>>
    >> Więcej? Na mniej podzespołów?
    >
    > Podzespolow niby mniej, ale bateria ciezka.
    >
    > No i kosztuje wiecej ... to chyba wymaga wiecej energii ?

    Wiadukt to ile samochodów :-)


  • 148. Data: 2022-02-22 18:24:19
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
    >> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
    >>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
    >>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
    >>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
    >>>
    >>> Nie.
    >>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
    >>
    >> "rząd" to pojecie szerokie.
    >> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
    >> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
    >> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
    >> A tu widzisz - nie kreci sie.
    >
    > Ale po czym wnosisz

    Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
    To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...

    >i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?

    A jaki znasz przemysl w okolicy?
    Co produkuje dla branzy paliwowej?

    >>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
    >>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
    >>
    >> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
    >
    > To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.

    Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.

    >>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
    >>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
    >>
    >> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    >> produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >
    > Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.

    Mowisz o cenach detalicznych?

    > A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
    > paliw....

    Jasne, ktos dotuje.

    J.




  • 149. Data: 2022-02-22 21:58:48
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2022 o 18:24, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
    >>>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
    >>>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
    >>>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
    >>>>
    >>>> Nie.
    >>>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
    >>>
    >>> "rząd" to pojecie szerokie.
    >>> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
    >>> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
    >>> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
    >>> A tu widzisz - nie kreci sie.
    >>
    >> Ale po czym wnosisz
    >
    > Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
    > To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...

    A wiesz za ile energię robią?

    >
    >> i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
    >
    > A jaki znasz przemysl w okolicy?
    > Co produkuje dla branzy paliwowej?

    Nie mam pojęcia, nie moja branża.
    Ale dlaczego miałby produkować, wyjaśnij swój tok myślenia, bo
    kompletnie nie łapię o Ci chodzi.


    >
    >>>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
    >>>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
    >>>
    >>> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
    >>
    >> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
    >
    > Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.

    No właśnie.
    I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
    włącznie?

    >>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    >>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >>
    >> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
    >
    > Mowisz o cenach detalicznych?

    To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować też
    ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).


    >
    >> A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
    >> paliw....
    >
    > Jasne, ktos dotuje.

    Gdyby tą energię kupowali o detalicznych cenach tak by było.
    Ale nie masz pojęcia ile ich ona de facto kosztuje.


  • 150. Data: 2022-02-22 23:46:59
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:

    > A kto poleciał zarzutem "z węgla"
    > Przecież nie ja.

    Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
    byłoby tematu.

    > Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.

    Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
    energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie, oczywiście w/g
    niektórych.

    > No i?
    > W związku z tym nie należy ich wliczać czy o co Ci chodzi?
    > Czy też może uważasz, że ten gaz i olej opałowy powstał bez udziału
    > kolejnej porcji energii potrzebnej do jego wytworzenia, albo że ją
    > wliczono?

    A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
    zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
    spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.

    > No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
    > Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano energię.

    Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii. Kopalnie i
    transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
    stratami energii.

    > Zależy co to jest "to".
    > Musisz zadawać bardziej precyzyjne pytania, jeśli chcesz odpowiedzi do
    > których planujesz się przyczepić później....

    Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
    węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
    elektryk mógł przejechać dystans 100km?

    > Ale przecież to nie problem.
    > A przynajamniej nie w przypadku produkcji paliw.....

    Dla jednych problem, dla innych nie.

    > Bo jak znam życie, w przypadku produkcji prądu to już by były problem,
    > prawda? ;-)

    Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
    czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 . 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: