-
141. Data: 2022-02-22 12:30:59
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
>
> Nie.
> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
"rząd" to pojecie szerokie.
Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
A tu widzisz - nie kreci sie.
> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
Roznica o tyle istotna, elektrownia swoją sprawnosc ma, a tego pradu
nie ma, tzn jest, ale bardzo mało. 2kWh nie ma, wiec nie naładujesz
nimi samochodu.
A na razie to poczytaj raport Lotosu:
https://inwestor.lotos.pl/193/raporty_i_dane/raporty
_roczne
Np:
przerob ropy naftowej 10.2 mln ton (2020)
sprzedaz paliw 7.9 mln ton
Jest pare innych ciekawych liczb, ale to juz zostawiam do samodzielnej
nauki ...
> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
produkcji, niz zwykly benzyniak?
J.
-
142. Data: 2022-02-22 14:33:37
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
...
>
>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
>
> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>
Więcej? Na mniej podzespołów?
-
143. Data: 2022-02-22 14:36:16
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2022 14:33:37 +0100, ii wrote:
> W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
> ...
>>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
>>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
>>
>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>>
> Więcej? Na mniej podzespołów?
Podzespolow niby mniej, ale bateria ciezka.
No i kosztuje wiecej ... to chyba wymaga wiecej energii ?
J.
-
144. Data: 2022-02-22 17:38:22
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 22.02.2022 o 08:01, Cavallino pisze:
> W dniu 21-02-2022 o 17:20, J.F pisze:
...
>
>>> Bo nie jestem z pisu, żeby zasadzać się na pieniądze innych.
>>
>> Tak? A kto placil, za twoje "darmowe" ładowanie?
>
> Zazwyczaj ja sam, w zakupach.
Sam to nie. Kupujący, którzy nie ładowali, też finansowali twoje
ładowanie. Ja myślę, że to w istocie nie byłby duży koszt w przypadku
Twizy bez szybkiego ładowania i zwykłych zakupów. Więcej niż połowy nie
zatankuje się podczas trwania zakupów, czyli 2,5zł. Ale jak ktoś
zostawia elektryka z szybkim ładowaniem to ten koszt może być większy.
Pikuś zwykłe zakupy, to tylko doładowania, ale jak ktoś Polskę
przemierza i zatrzymuje się na obiad to stawka większa jest.
-
145. Data: 2022-02-22 17:40:44
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
>>
>> Nie.
>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
>
> "rząd" to pojecie szerokie.
> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
> A tu widzisz - nie kreci sie.
Ale po czym wnosisz i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
>
>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
>
> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
>
> Roznica o tyle istotna
Jak między paliwem do piły łańcuchowej, a energią do produkcji mebla.
>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
>
> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
> produkcji, niz zwykly benzyniak?
Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
paliw....
-
146. Data: 2022-02-22 17:43:36
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2022 o 12:16, J.F pisze:
>> Węgiel nie może być brudniejszy od węgla z ropą, tak nie da.
>> Cały wątek o tym jest, a Ty uparcie swoje jak każdy osioł.
>
> Pod warunkiem, ze masz racje.
Wystarczy że mam w zaokrągleniu do rzędu wielkości.
> Poza tym skoro nie przeszkadzaja ci kominy w Bełchatowie,
A Tobie przeszkadzają?
To nie tankuj ice.
>>>> Ale nie chcesz przyznać i każdorazowo przemilczasz, że transport na nich
>>>> oparty smrodzi bardziej.
>>>
>>> W stosunku do transpotu opartego na pradzie z wegla?
>>
>> Tak, transport oparty na paliwach kopalnych, wyprodukowanych przy
>> udziale spalania węgla i innego syfu (w zbliżonych ilościach), do tego
>> powiększony o samo spalanie paliw, smrodzi bardziej od tego samego, ale
>> bez spalania paliw.
>>
>> Wszystko na temat.
>
> Pod waunkiem, ze masz dobre liczby.
Ależ skąd - te liczby które tutaj podawałem, dotyczyły tematu samego
zatankowania, bez jazdy.
Z jazdą to już w ogóle nie ma o czym dyskutować, sprawa jest oczywista
od wielu lat.
-
147. Data: 2022-02-22 18:02:42
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 22.02.2022 o 14:36, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 14:33:37 +0100, ii wrote:
>> W dniu 22.02.2022 o 12:30, J.F pisze:
>>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
>> ...
>>>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
>>>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
>>>
>>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>>>
>> Więcej? Na mniej podzespołów?
>
> Podzespolow niby mniej, ale bateria ciezka.
>
> No i kosztuje wiecej ... to chyba wymaga wiecej energii ?
Wiadukt to ile samochodów :-)
-
148. Data: 2022-02-22 18:24:19
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
>>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
>>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
>>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
>>>
>>> Nie.
>>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
>>
>> "rząd" to pojecie szerokie.
>> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
>> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
>> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
>> A tu widzisz - nie kreci sie.
>
> Ale po czym wnosisz
Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...
>i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
A jaki znasz przemysl w okolicy?
Co produkuje dla branzy paliwowej?
>>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
>>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
>>
>> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
>
> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.
>>> Do tego bev zrobi to przy przy zerowej dodatkowej emisji (w sensie że
>>> nasmrodzono tak samo, ale w ice wystarczyło to tylko do zatankowania).
>>
>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>
> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
Mowisz o cenach detalicznych?
> A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
> paliw....
Jasne, ktos dotuje.
J.
-
149. Data: 2022-02-22 21:58:48
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2022 o 18:24, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
>>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
>>>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
>>>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
>>>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
>>>>
>>>> Nie.
>>>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
>>>
>>> "rząd" to pojecie szerokie.
>>> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
>>> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
>>> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
>>> A tu widzisz - nie kreci sie.
>>
>> Ale po czym wnosisz
>
> Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
> To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...
A wiesz za ile energię robią?
>
>> i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
>
> A jaki znasz przemysl w okolicy?
> Co produkuje dla branzy paliwowej?
Nie mam pojęcia, nie moja branża.
Ale dlaczego miałby produkować, wyjaśnij swój tok myślenia, bo
kompletnie nie łapię o Ci chodzi.
>
>>>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
>>>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
>>>
>>> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
>>
>> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
>
> Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.
No właśnie.
I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
włącznie?
>>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>>
>> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
>
> Mowisz o cenach detalicznych?
To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować też
ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).
>
>> A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
>> paliw....
>
> Jasne, ktos dotuje.
Gdyby tą energię kupowali o detalicznych cenach tak by było.
Ale nie masz pojęcia ile ich ona de facto kosztuje.
-
150. Data: 2022-02-22 23:46:59
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:
> A kto poleciał zarzutem "z węgla"
> Przecież nie ja.
Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
byłoby tematu.
> Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.
Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie, oczywiście w/g
niektórych.
> No i?
> W związku z tym nie należy ich wliczać czy o co Ci chodzi?
> Czy też może uważasz, że ten gaz i olej opałowy powstał bez udziału
> kolejnej porcji energii potrzebnej do jego wytworzenia, albo że ją
> wliczono?
A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.
> No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
> Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano energię.
Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii. Kopalnie i
transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
stratami energii.
> Zależy co to jest "to".
> Musisz zadawać bardziej precyzyjne pytania, jeśli chcesz odpowiedzi do
> których planujesz się przyczepić później....
Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
elektryk mógł przejechać dystans 100km?
> Ale przecież to nie problem.
> A przynajamniej nie w przypadku produkcji paliw.....
Dla jednych problem, dla innych nie.
> Bo jak znam życie, w przypadku produkcji prądu to już by były problem,
> prawda? ;-)
Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.