eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer0
    3.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 17 Feb 2022 17:53:53 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
    <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: nadir <n...@h...org>
    In-Reply-To: <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.179.103
    X-Trace: 1645116833 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6638 95.160.179.103:44320
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2761
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701575
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:

    > Ano.
    > Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
    > większej?
    > Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?

    Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
    manipulujesz liczbami.
    7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    benzyny. Nie liczyłem tego, nie mam jak sprawdzić, podobno zbadał to
    kiedyś, jakiś dr Guido Weissmann. Tym się wszędzie podpierają fani
    elektromobilności, więc przyjmuję, że tak jest.
    Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    Skąd więc wyczarowałeś 10kWh na jedną wyprodukowaną kWh?

    > Bo jeśli tak jest, to cofam tezę.

    Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz. A jeszcze trochę
    pozostaje na straty w samej elektromobilności.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: