  • Data: 2013-01-31 19:14:23
    Temat: Re: [Motorola D15] Sygnał dzwonka w słuchawce
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-31 04:56, Anerys pisze:

    > Pomyślałem tak - żeby zakluczować wyjście audio na słuchawkę dopiero w
    > momencie, gdy zainicjuje się łączenie, lub gdy odbierze się połączenie
    > przychodzące. Jeśli nie inicjujesz połączenia (mam na myśli sytuację,
    > gdy już jest wprowadzony cały numer i można startować), nie odbierasz,
    > to wyjście audio przekierować na dodatkowy buzerek, niech go nawet
    > rozpieprzy siłą, jeśli chce, ważne, że w ucho nie walnie, a przy
    > podniesieniu mtf wysłać odpowiedni sygnał audio z lokalnego generatora.

    Ja chcę tego sygnału pozbyć się w ogóle - klimatycznie kompletnie nie
    pasuje do starego telefonu. Nie po to przewijałem stary dzwonek
    elektromechaniczny, żeby mi się w tle odzywało jakieś ćwierkanie.

    Ja pomyślałem o następującym rozwiązaniu (poprawcie mnie, jeśli
    założenia są błędne):

    Wyjście audio przez kondensator jest podłączone do jednostopniowego
    wzmacniacza na tranzystorze. W kolektorze rezystor, baza spolaryzowana
    tak, aby napięcie spoczynkowe na kolektorze wynosiło 1/2 VCC.
    Do bazy poprzez rezystor i diodę podłączona jest również linia wyjściowa
    Atmegi. Po ustawieniu tejże na stan wysoki zaczyna płynąć prąd, który
    sumuje się z prądem polaryzacji bazy. Wartość tego prądu jest tak
    dobrana, aby tranzystor wszedł w stan nasycenia. Przez obwód CE zacznie
    płynąć maksymalny prąd (wyznaczany przez opór w kolektorze) a napięcie
    na kolektorze spadnie do wartości bliskiej masie.

    Ma prawo zadziałać czy gdzieś w moim rozumowaniu kryje się błąd?
    Najbardziej martwi mnie osobna masa analogowa i cyfrowa. W jaki sposób
    tak właściwie są one połączone?

    > sygnału)... choć w stanie spoczyku, jak napisałem, to ja bym dzwonek na
    > dedykowany buzerek przekierował, czy to może kluczem na CD4066 (cztery
    > ma)

    Hmm... Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie tego układu. Mam rozumieć,
    że zawiera on cztery "włączniki" które zaczynają przepuszczać sygnał
    (również audio) pomiędzy wejściem a wyjście, gdy poda się stan wysoki na
    linię kontrolną?