  • 31. Data: 2009-08-24 13:30:57
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Szczególna wygoda filmowania czegoś dłużej niz 5 minut.

    Współczuję osobom, które zmuszasz do oglądania twoich filmów.
    Coś, co wymaga filmowania dłuższego niż 5 minut prawdopodobnie wymaga
    aparatu z interwałometrem, a nie kamery. Wtedy coś z tego ciekawego
    wyjdzie. Gdzie ty widziałeś sceny trwające 5 minut i dłużej z jednego
    ujęcia? Nawet w "Solarisie" Tarkowskiego scena podróży głównego bohatera
    (oglądałem na podglądzie przewijania, a i tak się dłużyła) składała się
    naprzemiennie z kadrów pokazujących drogę i postać bohatera :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 32. Data: 2009-08-24 13:46:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. wrote:

    > Współczuję osobom, które zmuszasz do oglądania twoich filmów.
    > Coś, co wymaga filmowania dłuższego niż 5 minut prawdopodobnie wymaga
    > aparatu z interwałometrem, a nie kamery. Wtedy coś z tego ciekawego

    Szczególnie jak robisz reportaż w takim Egipcie, Grecji. Gdzie tniesz to
    wszystko w domu, a przewodnik goni, szybciej, nie stać, nie
    przeszkadzać, nie siadać, proszę nie palić, pan opóźnia wycieczkę.

> [...]
    > (oglądałem na podglądzie przewijania, a i tak się dłużyła) składała się
    > naprzemiennie z kadrów pokazujących drogę i postać bohatera :P

    Po pierwsze inne zasady są gdy kręcisz wg scenariusza, a inne przy
    reportażu. Post produkcja to osobna sprawa, gdzie tniesz nakręcony
    materiał. Przy filmach przyrodniczych, reportażach, gdzie może się coś
    wydarzyć kręci się o wiele więcej materiału niż jest pokazane.

    wer

  • 33. Data: 2009-08-24 17:32:51
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-23 01:17:14 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Zastanawia mnie co oni chcą pokazać? Dopiero co wypuścili cały dolny
    > segment, szykuje się też oberżnięte ?850, czyli też nic nowego. Chyba
    > najciekawiej zapowiada się więc to teoretyczne ?500 i ?550.
    >
    > Jak myślicie - co sony może pokazać w takim razie?

    Coś pomiędzy 300/350 a 700. Pewnie będzie mieć filmy.

    > Czym będzie zaskakiwać?

    Sony? No bez jaj... ;-)

    > A może puszczą budżetową pełną klatkę i szybko zdobędą sporą część
    > rynku? Nowy i mały full frame sony za 3kzł? :)

    Nie licz na to. Przecieki sugerują, że a850 będzie za ok. 2000 ojro.
    Nie zapowiada się, żeby złotówka stała kiedykolwiek aż tak wysoko ;-)

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-08-24 19:05:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > a potem beda z black silicon- tylko najpierw musi zostac rozwiazany
    > problem migawki pozwalajacej na czasy otwarcia do 1/100000 lub jeszcze
    > krocej.
    a po co?

  • 35. Data: 2009-08-24 20:52:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Coś pomiędzy 300/350 a 700. Pewnie będzie mieć filmy.

    Wątpię by to było czymkolwiek rewolucyjnym. Teraz A700 chodzi tak za
    2500zł. To bardzo fajny aparat za rozsądne pieniążki. Brak mu tylko LV i
    filmów. Jeśli będzie coś pośredniego a z filmami, to nie może być droższe,
    a filmy dla większości rozsądnych fotografujących nie są taką zachętą jak
    solidne body z wyważonymi opcjami w dobrej cenie.
    IMHO więc sony szykuje np bardzo ekonomiczną pełną klatę. Co jak co, ale
    A900 i wchodzący kiedyśtam A850 to aparaty duże, z najwyższej teraz półki.
    Nie różnią się za wiele i opcjami widać jakie ich przeznaczenie.
    Jak sony chce szokować to musi to robić. Dodatkowo musi dopiec jakoś
    EVilkowemu rynkowi.

    > Sony? No bez jaj... ;-)

    No właśnie, co się z tą firmą dzieje? filmów nie kręcą, LV tylko w
    wybranych modelach... O co tu chodzi?

    > Nie licz na to. Przecieki sugerują, że a850 będzie za ok. 2000 ojro. Nie
    > zapowiada się, żeby złotówka stała kiedykolwiek aż tak wysoko ;-)

    To chyba się jakichś ruskich przecieków oczytałeś i ojro z kopiejkami Ci
    się pomyliło.
    A850 nie ma szans kosztować 2k euro. Byłoby to swobodnie 8200zł, gdy A900
    kosztuje od ręki za 7666zł w nienajtańszym fotojokerze - do wzięcia od
    ręki kiedy tylko masz ochotę. A850 z specyfikacji wiadać, że jest
    oberżnięta o procesor, specyfikację i akcesoria. Byłoby wybitnie bez sensu
    gdyby kosztowała więcej niż a900 nie wnosząc przy tym czegokolwiek.
    Może cena startowa będzie sięgać tak z 90% tego co kosztuje A900, ale nie
    więcej. Potem po prostu musi zlecieć mocno.

    d.

  • 36. Data: 2009-08-24 21:11:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nie czytałem wszystkich Off Topów w tym temacie i może już się pojawiła
    ta informacja, ale warto dać ją w głównym wątku:
    http://www.optyczne.pl/index.php?aparat=1001
    To oficjalna specyfikacja. Z najciekawszych rzeczy:
    - dualny LV, czyli jak w Olku E-330 ( jednak jestem wróżką ;) )
    - matryca 12 mpx CMOS
    - LCD 3" ale tylko 230kpx
    - NIE nagrywa filmów. Trzeba poczekać pewnie na A550 ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl

  • 37. Data: 2009-08-24 21:12:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > - matryca 12 mpx CMOS
    > - LCD 3" ale tylko 230kpx
    > - NIE nagrywa filmów. Trzeba poczekać pewnie na A550 ;)
    - i 5 kl/s

  • 38. Data: 2009-08-24 21:26:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > - dualny LV, czyli jak w Olku E-330 ( jednak jestem wróżką ;) )
    > - i 5 kl/s

    W życiu bym się za takie coś nie wymienił z swoim A700. Po co? Jeszcze ten
    żałosny LCD?
    Jak to prawda z tym drugim LV to czemu nie wprowadzą tego w A850? Nowy,
    ładny, przecież dałoby się.
    Jak to nie będzie mieć Exmora-R to dla mnie to kolejne A300/350, bo niby
    co wielkiego się zmieniło?

    :)

    Mimo wszystko liczę na coś fajniejszego i na cenę A850 :)
    Jak będzie w okolicy 5kzł (a za tyle widziałem już używane A900) to sobie
    kupię :)

    d.

  • 39. Data: 2009-08-24 22:01:05
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h6u4mg$iu3$1@news.onet.pl> Paweł_W. wrote:

    > Gdzie ty widziałeś sceny trwające 5 minut i dłużej z jednego
    > ujęcia?

    Zawod: Reporter

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 40. Data: 2009-08-25 08:30:47
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> napisał(a):

    > Zawod: Reporter

    Niekoniecznie jedna scena musi tyle trwać, tylko dłuzsza sekwencja filmowana
    jednorazowo. Wtedy uchwyt kamery jest wygodniejszy w trzymaniu niż uchwyt
    aparatu. Poza tym obiektywy, jasne i duże (i ciężkie, co nie jest
    ergonomiczne), są zoptymalizowane pod kątem robienia zdjęć, a nie filmów,
    gdzie inaczej pracuje autofokus, przysłona, zoom, stabilizacja itp. I tak
    dalej i typ podobnie.

    Po prostu funckja wideo to dodatkowy ficzer do aparatu, zajawka dla tych, co
    chcą odchudzić bagaż kosztem wygody (i możliwości) filmowania. Mała głębia
    ostrości tego nie rekompensuje (akurat mała GO jest rzadko potrzebna przy
    filmowaniu, wręcz przeciwnie), a w przypadku autofokusa zaprojektowanego do
    innych zadań, to jeszcze pogarsza efekt końcowy.

    Wolę mieć dwa dobre produkty (aparat + małą kamerę) niż jeden z dwoma na siłę
    połączonymi funkcjami. W torbie do lustrzanki, jak wyjąć jeden obiektyw,
    kamera mieści się bez problemu. Wolałbym natomiast, jak już wydaję grubą kasę
    na lustrzankę, żeby mnie pozytywnie zaskoczyła funkcjami fotograficznymi. Już
    pisałem, że te środki co koncerny niektóre przeznaczają na filmowanie w
    lustrzankach, to ja bym wydał na detekcję twarzy, automatyczne ostrzenie na
    oczy, dobre LV, jeszcze lepszą stabilizację, wysokie (i niskie) ISO itd. Czyli
    funkcje fotograficzne.

    Maciej