    From: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Date: Tue, 25 Aug 2009 08:30:47 +0000 (UTC)

    _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> napisał(a):

    > Zawod: Reporter

    Niekoniecznie jedna scena musi tyle trwać, tylko dłuzsza sekwencja filmowana
    jednorazowo. Wtedy uchwyt kamery jest wygodniejszy w trzymaniu niż uchwyt
    aparatu. Poza tym obiektywy, jasne i duże (i ciężkie, co nie jest
    ergonomiczne), są zoptymalizowane pod kątem robienia zdjęć, a nie filmów,
    gdzie inaczej pracuje autofokus, przysłona, zoom, stabilizacja itp. I tak
    dalej i typ podobnie.

    Po prostu funckja wideo to dodatkowy ficzer do aparatu, zajawka dla tych, co
    chcą odchudzić bagaż kosztem wygody (i możliwości) filmowania. Mała głębia
    ostrości tego nie rekompensuje (akurat mała GO jest rzadko potrzebna przy
    filmowaniu, wręcz przeciwnie), a w przypadku autofokusa zaprojektowanego do
    innych zadań, to jeszcze pogarsza efekt końcowy.

    Wolę mieć dwa dobre produkty (aparat + małą kamerę) niż jeden z dwoma na siłę
    połączonymi funkcjami. W torbie do lustrzanki, jak wyjąć jeden obiektyw,
    kamera mieści się bez problemu. Wolałbym natomiast, jak już wydaję grubą kasę
    na lustrzankę, żeby mnie pozytywnie zaskoczyła funkcjami fotograficznymi. Już
    pisałem, że te środki co koncerny niektóre przeznaczają na filmowanie w
    lustrzankach, to ja bym wydał na detekcję twarzy, automatyczne ostrzenie na
    oczy, dobre LV, jeszcze lepszą stabilizację, wysokie (i niskie) ISO itd. Czyli
    funkcje fotograficzne.

    Maciej