  • 41. Data: 2009-08-25 08:41:50
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > No wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie, co siÄ&#65533; z tÄ&#65533; firmÄ&#65533; dzieje?
    filmĂłw nie krÄ&#65533;cÄ&#65533;, LV tylko w
    > wybranych modelach... O co tu chodzi?

    Jest A500 i A850 - info na

    http://optyczne.pl/2160-nowo%B6%E6-Sony_Alpha_A500_i
    _A850_-_prawie_oficjalnie.html

    A500 ma mieć 2 funkcje LV + detekcję twarzy. Chyba bez funkcji filmowania, ale
    dobrą kamerę Sony można kupić za tyle, co w Canonie trzeba dopłacić do
    stabilizacji w jednym tylko obiektywie.

    > MoĹźe cena startowa bÄ&#65533;dzie siÄ&#65533;gaÄ&#65533; tak z 90% tego co
    kosztuje A900, ale nie
    > wiÄ&#65533;cej. Potem po prostu musi zlecieÄ&#65533; mocno.

    Ja mysle, ze A850 nie bedzie kosztowac wiecej niz 75% A900. A jak potem
    spadnie, to bede mial powod do przejscia na pelna klatke :-)

    Maciej

  • 42. Data: 2009-08-25 08:44:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-24 22:52:15 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Wątpię by to było czymkolwiek rewolucyjnym.

    Przecież to Sony, to czemu by miało? ;-)

    > Teraz A700 chodzi tak za 2500zł.

    Nie "ile chodzi" tylko "jaka jest cena oficjalna".

    > IMHO więc sony szykuje np bardzo ekonomiczną pełną klatę.

    A Ty dalej śnisz na jawie. Choćby po numerkach się nie zgadza -
    większość producentów jednak stara się trzymać jakąś w miarę jasną
    hierarchię, więc wątpliwe jest, aby 500 miała wyraźnie większą
    funkcjonalność od 700 (w kwestii ficzersów skierowanych do
    zaawansowanych fotografujących, a FF spokojnie możemy tam umieścić).

    > No właśnie, co się z tą firmą dzieje? filmów nie kręcą, LV tylko w
    > wybranych modelach... O co tu chodzi?

    Przecież w dziedzinie aparatów, to kopiści - sami nic nowego nie
    wymyślają, mniej lub bardziej udanie kopiują pomysły innych, okraszając
    to i owo wybujałym marketingiem.

    > To chyba się jakichś ruskich przecieków oczytałeś i ojro z kopiejkami
    > Ci się pomyliło.

    Akurat te były germańskie, więc pewnie w markach... Ups, nie ma już marek? :-P

    > A850 nie ma szans kosztować 2k euro. Byłoby to swobodnie 8200zł, gdy
    > A900 kosztuje od ręki za 7666zł w nienajtańszym fotojokerze -

    Akurat według ceneo Fotojoker jest najtańszy :-P Po drugie - cena
    oficjalna a900 to dalej coś koło 2500 ojro.

    > do wzięcia od ręki kiedy tylko masz ochotę. A850 z specyfikacji
    > wiadać, że jest oberżnięta o procesor, specyfikację i akcesoria. Byłoby
    > wybitnie bez sensu gdyby kosztowała więcej niż a900 nie wnosząc przy
    > tym czegokolwiek.

    Prawo ceny premierowej. Naprawdę dziwi Cię rozbierzność pomiędzy ceną
    katalogową nowości, a sprzętem który jest od ok. roku na rynku?

    de Fresz

  • 43. Data: 2009-08-25 08:48:33
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > W Ĺźyciu bym siÄ&#65533; za takie coĹ&#65533; nie wymieniĹ&#65533; z swoim A700. Po
    co?

    Z 700 to bys musial w gore po numerkach isc, czyli 850 albo 900. Moze w
    przyszlosci 750? :-) W dol to tylko po LV i dodatkowe funkcje. Moze od razu
    bedzie dobre odszumianie wysokich ISO (jak firmware IV do a700).

    > Jak to prawda z tym drugim LV to czemu nie wprowadzÄ&#65533; tego w A850? Nowy,
    > Ĺ&#65533;adny, przecieĹź daĹ&#65533;oby siÄ&#65533;.

    A jeszcze niedawno czytalem, ze LV to funkcja, ktorej sie praktycznie nie
    uzywa, no moze w 1% zdjec, ze po co i w ogole :-)

    Maciej

  • 44. Data: 2009-08-25 09:27:09
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > Jak to prawda z tym drugim LV to czemu nie wprowadzÄ&#65533; tego w A850? Nowy,
    > Ĺ&#65533;adny, przecieĹź daĹ&#65533;oby siÄ&#65533;.

    Z drugiej strony, jak się ma taki wizjer jak w A850 (czy A900), to się chyba
    nie chce patrzeć na jakieś tam LV...

    Maciej

  • 45. Data: 2009-08-25 20:56:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Matt wrote:

    > Byłoby pięknie, gdyby nie trzeba było za funkcję kamery płacić. A
    > obecnie trzeba zapłacić więcej za takie urządzenie, a i funkcja
    > filmowania jest okrojona. Dobrze, że nie okrajają jeszcze przy okazji
    > funkcji zdjęć do tylko zielonego programu :-)
    > Zauważ, że przetwarzanie filmów a przetwarzanie zdjęć to zupełnie coś
    > innego i potrzebne są nowe specjalistyczne układy do tego w aparacie,
    > inne oprogramowanie autofokusa, pomiaru światła na bieżąco itp. A
    > wszystko to daje efekt "prawie" porównywalny z kamerą HD ;-)

    za 10 do 30 tysiecy złotych w cenie ok 3 -6 tys

    sprawdź ile kosztuje prawdziwa kamera HD.

  • 46. Data: 2009-08-25 21:17:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Matt wrote:
    filmĂłw nie krÄ&#65533;cÄ&#65533;, LV tylko w
    > Jest A500 i A850 - info na
    > http://optyczne.pl/2160-nowo%B6%E6-Sony_Alpha_A500_i
    _A850_-_prawie_oficjalnie.html

    To są narazie pobożne życzenia, ploty i takie tam. Co będzie to się okaże
    dopiero.

    > A500 ma mieć 2 funkcje LV + detekcję twarzy. Chyba bez funkcji filmowania, ale
    > dobrą kamerę Sony można kupić za tyle, co w Canonie trzeba dopłacić do
    > stabilizacji w jednym tylko obiektywie.

    Się okaże, jak będzie oficjalne info. No i to co tam naprawdę siedzi. Póki
    co dla mnie zupełnie nieimponująco. No może poza iso którego można
    spodziewać się dobrego skoro max czułość to 12800. Ale i tak nie mam
    powodu by zmieniać z A700.

    > Ja mysle, ze A850 nie bedzie kosztowac wiecej niz 75% A900. A jak potem
    > spadnie, to bede mial powod do przejscia na pelna klatke :-)

    No zobaczymy jaka różnica w cenie będzie pomiędzy A900 i A850. Jak
    niewielka to może warto dopłacić. Może coś poprawią z tymi nieszczęsnymi
    jpeg? Ale nic - poczekamy. Jak to będzie nowy aparat bez LV i filmów -
    trzeba będzie zachęcić do kupna! :)

    d,

  • 47. Data: 2009-08-25 22:21:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Przecież to Sony, to czemu by miało? ;-)

    Chyba masz rację, głośnej rewolucji na temat produktu "X" nie będzie.
    Zrobi się jednak na temat jego skutków.
    Takie A200 było wyjątkowo niepozornym aparatem - wyszło niewiele droższe
    od A100, ale też było coś usprawnionego, coś odjętego.
    Szybko jednak było za mniej niż tysiaka, gdy inne aparat zaczynały się od
    1/3 więcej. I nie zrobiło to rewolucji? Okazało się, nagle że lustrzanka
    może być tania :)

    > Nie "ile chodzi" tylko "jaka jest cena oficjalna".

    Nie wiem niestety, nie wiem też czy jest dobry czas na kupno tego modelu.
    Nie tak dawno dodawali jeszcze gripa za złotówkę itd. Pewne jest, że
    chodzą tak właśnie po 2500zł teraz, mówię o używanych w perfekcyjnym stanie.

> [...]
    > funkcjonalność od 700 (w kwestii ficzersów skierowanych do
    > zaawansowanych fotografujących, a FF spokojnie możemy tam umieścić).

    Poza tym jak duża jest matryca jest szereg innych cech jeszcze, które
    decydują o umieszczeniu produktu. Jakość LCD, jakość wizjera, obudowa,
    łączność, szybkość, migawka itd. A700 i A900 różni tylko kwestia matrycy -
    prawie nic poza tym.
    Z drugiej strony wyobraź sobie cyfrowego dynaksa 3. Taki pełen plastik,
    tanie elementy, w tym wypadku cienki LCD i oberżnięcie wielu opcji.
    Postawisz go nad A700?
    To nowa seria i można spodziewać się różnych spraw. Jak ma być lepsze od
    A380, A350 to IMHO powinno być w jakiś sposób wyszczególnione. Mega
    ekonomiczna pełna klatak by zasługiwała na środek zestawienia.

    Zresztą przekonamy się. Jestem pewien, że to tylko kwestia czasu zanim
    niższe numerki dostaną tanie, plastikowe lustrzanki sonego, ale z pełną
    klatką. Nie wiem tylko czy to "już".

    > Przecież w dziedzinie aparatów, to kopiści - sami nic nowego nie
    > wymyślają, mniej lub bardziej udanie kopiują pomysły innych, okraszając
    > to i owo wybujałym marketingiem.

    Nic nowego, a mimo tego straconej pozycji zbudowali całkiem niezły system.
    Będzie tylko lepiej.
    Teraz w aparatach masz ekrany by sony (te low res i te high res), jedyny
    opór stawia tu panas i olek (leika to dopiero kopiowanie hehe :). W wielu
    też jest matryca by sony. Co jak co ale opanowali spory kawałek
    elektroniki. Sony niby nie ma, a jednak.
    Jestem pewien że gdyby minolta sobie krzyknęła nierealną kasę za siebie, a
    sony nie chciał włazić w taki rynek bez odpowiedniego kopa, to dziś pewnie
    aparaty klasy A100 byłyby nierealnie drogie. To taka cicha rewolucja.

    Zresztą kilka fajnych rzeczy jest: pierwszy grip z przeniesieniem całego
    sterowania łącznie z joistickami itd. pierwsza lampa tak śmiesznie, ale
    użytecznie odchylana, no i innowacyjne w pewien sposób jest to jak zrobili
    LV - IMHO lepiej od olka, gdzie światło się marnowało. A takim prostym
    trickiem.

    Chyba na takiej samej zasadzie można by było powiedzieć, że D3 nie był
    rewolucyjny: pełną cyfrową klatkę miał już canon, więc o co chodzi? A
    jednak wielu uznaje, że aparat jako pierwszy pełnoklatkowy cyfrowy nikon
    jest rewolucją. W sony jest podobnie - wchodzi z chorymi cenami, ale potem
    w całkiem niezłych jest po prostu porządny aparat.

    > Akurat te były germańskie, więc pewnie w markach... Ups, nie ma już
    > marek? :-P

    No ale marka nie równała się euro :)

    > Akurat według ceneo Fotojoker jest najtańszy :-P Po drugie - cena
    > oficjalna a900 to dalej coś koło 2500 ojro.

    No o takich cenach się mówi po prostu. Stąd wiem, że w fotojokerze jest po
    mniej niż osiem tysięcy. Wchodziło po 9 jako referencyjna, ale zaraz była
    górka spowodowana kursem walutowym. Dzisiaj chyba cena się ustatkowała i
    jest raczej rozsądna.

    > Prawo ceny premierowej. Naprawdę dziwi Cię rozbierzność pomiędzy ceną
    > katalogową nowości, a sprzętem który jest od ok. roku na rynku?

    Wiesz... tak można przy puszce, która coś poprawia, coś zmienia. Jednak
    nie przy puszce, w której mówi się, że jest wersją ekonomiczną tamtej,
    zapakowaną w szary papier zamiast błyszczącego pudełka. W takim wypadku
    wyjściowa musi być mniejsza i nie ma tu skrupułów. Conajwyżej potem szybko
    może zlecieć do naprawdę fajnej :)

    d.

  • 48. Data: 2009-08-25 22:40:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Matt wrote:
> [...]
    > przyszlosci 750? :-) W dol to tylko po LV i dodatkowe funkcje. Moze od razu
    > bedzie dobre odszumianie wysokich ISO (jak firmware IV do a700).

    Tak jak koledze pisałem wyżej - wyobraź sobie plastikowe body klasy
    dynaksa 3, eosa 300 itd. Pełna klatka, ale poza tym ubogie funkcje i słaba
    jakość materiałów. Takie coś może spokojnie mieć niższy numerek. Canon też
    puścił pełnoklatkową piątkę z numerkiem wyżej niż cropy 1.3x itd.

    > A jeszcze niedawno czytalem, ze LV to funkcja, ktorej sie praktycznie nie
    > uzywa, no moze w 1% zdjec, ze po co i w ogole :-)

    Bo się nie używa wiele. Przynajmniej ja - świadomie nie będę tego tak brał
    pod uwagę, chyba że ktoś zrobi coś jak Zigview - czyli z odłączanym
    ekranem. Wtedy dopiero byłoby dla mnie to cenne. Póki co - nie jest :)

    Jest jednak nośne marketingowo - nie ma filmów, nie ma ZV... itd.. Skoro
    tak i jeszcze sony, które pewne braki w ofercie do canona i nikona ma...
    to musi być tańsze. Dlatego pierwszy będę krzyczał o ceny :)
    Chętnie za to kupię tanie A850 bez bajerów.

    d.

  • 49. Data: 2009-08-26 10:31:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-26 00:21:17 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

> [...]
    > Szybko jednak było za mniej niż tysiaka, gdy inne aparat zaczynały się
    > od 1/3 więcej. I nie zrobiło to rewolucji? Okazało się, nagle że

    Raz że to chyba najtandetniej zrobione lustro, a dwa Sony stać na
    agresywną politykę na rynku, gdzie się musi dopiero przegryzać do
    czołówki. Nie potrafią wojować jakością i innowacyjnością, to zostaje
    im walka cenowa i marketing. I skutki tego już widać.

> [...]
    > Z drugiej strony wyobraź sobie cyfrowego dynaksa 3. Taki pełen plastik,
    > tanie elementy, w tym wypadku cienki LCD i oberżnięcie wielu opcji.

    Nigdzie go nie postawię, bo nie sądzę aby przez najbliższe kilka lat
    coś takiego się pojawiło na rynku. Jestem głęboko przekonany, że w
    dającej się przewidzieć przyszłości FF będzie domeną tylko dSLR-ów
    semi- i full-profesjonalnych. Choćiażby dlatego, że tak naprawdę
    znakomitej większości amatorów matryca większa niż crop nie jest do
    niczego potrzebna. A marudząca reszta może sobie śnić na jawie i tak
    nic z tego nie wyniknie.

    > Nic nowego, a mimo tego straconej pozycji zbudowali całkiem niezły system.

    Inwestując w to olbrzymią kasę - na kreatywność rozwiązań już widać zabrakło.

    > Będzie tylko lepiej.
    > Teraz w aparatach masz ekrany by sony (te low res i te high res),
    > jedyny opór stawia tu panas i olek

    To że są dostawcą elementów (pewnie i nawet widącym), nie sprawia
    jeszcze że ich własne produkty w tym segmencie są w jakiś sposób
    wyróżniające się. Ot, choćby "engeeny" w aparatach - mają podaj
    najgorzej oprogramowane i wypluwają koszmarne jotpegi. Może i nie jest
    to trywialne zadanie, ale na tle konkurencji Sony wypada tu naprawdę
    fatalnie.

    > (leika to dopiero kopiowanie hehe :).

    Śmiem twierdzić, że jeśli pominąć przebrendowane konstrukcje, to wręcz
    przeciwnie.

    > Zresztą kilka fajnych rzeczy jest: pierwszy grip z przeniesieniem
    > całego sterowania łącznie z joistickami itd.

    Aby na pewno byli pierwsi?

    > pierwsza lampa tak śmiesznie, ale użytecznie odchylana,

    Heu?

    > no i innowacyjne w pewien sposób jest to jak zrobili LV - IMHO lepiej
    > od olka, gdzie światło się marnowało. A takim prostym trickiem.

    No właśnie nie innowacyjny, tylko zerżnięty, z małym udoskonaleniem. U
    Olka za to wizjer był cały czas używalny.

> [...]
    > rewolucyjny: pełną cyfrową klatkę miał już canon, więc o co chodzi? A
    > jednak wielu uznaje, że aparat jako pierwszy pełnoklatkowy cyfrowy

    Poza LV, co było w nim zerżnięte z innych producentów? FF przypętał się
    z analogów i ciężko nazwać to wynalazkiem Canona, tym bardziej że
    pierwsze cyfry w tym formacie to AFAIR były Kodaki.

    > W sony jest podobnie - wchodzi z chorymi cenami, ale potem w całkiem
    > niezłych jest po prostu porządny aparat.

    Ty, ale co Sony _wniosło_ do fotografii? Jesteś w stanie wymienić choć
    jedną znaczącą cechę (lub ich połączenie), które niesie sobą jakąś nową
    jakość? Pierwsze 24 MPx w FF? To bardziej zaleta ich działu matryc,
    zresztą co z tego że byli pierwsi o parę miesięcy (bo i mogli dyktować
    warunki Nikonowi), skoro porównanie obrazu z niby tej samej matrycy u S
    i N wypada miażdżąco dla tego pierwszego?

    > No ale marka nie równała się euro :)

    O, zauważyłeś! :-P

    > No o takich cenach się mówi po prostu.

    Ale dla producenta one są wyznacznikiem przy ustalaniu cen nowych modeli.

> [...]
    > zapakowaną w szary papier zamiast błyszczącego pudełka. W takim wypadku
    > wyjściowa musi być mniejsza i nie ma tu skrupułów.

    Musi? Skoro SRP dla a900 to ~2500 ojro, to za model z 2 fpsami mniej i
    ciut gorszym wizjerem 2000 wydaje się całkiem ok. Porównaj % różnice
    pomiędzy oberżnietymi modelami a300/350 i a330/380 - sądzę że wyjdzie
    podobnie.

    > Conajwyżej potem szybko może zlecieć do naprawdę fajnej :)

    Z pewnością spadnie. Pytanie czy do poziomu 1500 ojro, czy jednak ciut
    więcej. BTW - premierowa cena D300 to było ok. 2k ojro.

    de Fresz

  • 50. Data: 2009-08-26 10:46:23
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-26 00:40:41 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

> [...]
    > słaba jakość materiałów. Takie coś może spokojnie mieć niższy numerek.
    > Canon też puścił pełnoklatkową piątkę z numerkiem wyżej niż cropy 1.3x

    Akurat u Canona numeracja trzyma się bardzo ładnie logiki. Cropy x000D
    -> x00D -> x0D i FF: 5D -> 1D -> 1Ds (choć z te ostatnie nie są ze sobą
    konkurencyjne, tylko specjalizowane do innych zadań). W Sony jak na
    razie masz cropy: A2x0 -> A3x0 -> A700 i FF (prawdopodobne) A850 ->
    A900. To do której grupy pasują numerki A5xx? Zresztą widać w Sony nie
    do końca przemyśleli nazwy dla linii FF - wprowadzają 850, a gdzie 800?
    Czyżby miał wyjść jeszcze niższy model? Tylko jak będą nazywać
    następców obecnych? A może miejsce na większy apdjt a700? Ale
    dotychczasowe modele raczej wskazują na A7x0. No zrobili se burdel,
    choć jeszcze większe zamieszanie panuje w linii A3x0. Ale to i tak
    pikuś, przy pierdolniku z modelami jaki ma Nikon.

    de Fresz