    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Date: Thu, 27 Aug 2009 01:22:46 +0200

    de Fresz wrote:
    > Akurat u Canona numeracja trzyma się bardzo ładnie logiki. Cropy x000D
    > -> x00D -> x0D i FF: 5D -> 1D -> 1Ds (choć z te ostatnie nie są ze sobą
    > konkurencyjne, tylko specjalizowane do innych zadań).

    IMHO to wszędzie jest burdel na kółkach. Analogi tak, lustrzanki, kompakty
    i jeszcze coś. Tylko sony wyraźnie oddziela sobie lustra, a analogów po
    prostu nie miało ;)

    > W Sony jak na
    > razie masz cropy: A2x0 -> A3x0 -> A700 i FF (prawdopodobne) A850 ->
    > A900. To do której grupy pasują numerki A5xx? Zresztą widać w Sony nie
    > do końca przemyśleli nazwy dla linii FF - wprowadzają 850, a gdzie 800?
    > Czyżby miał wyjść jeszcze niższy model? Tylko jak będą nazywać następców
    > obecnych? A może miejsce na większy apdjt a700? Ale dotychczasowe modele
    > raczej wskazują na A7x0. No zrobili se burdel, choć jeszcze większe
    > zamieszanie panuje w linii A3x0.

    Sony po prostu trzyma się mniej więcej tego, co miała minolta. Tam
    pierwsza cyfra właśnie oznaczała mniej więcej przeznaczenie aparatu. 9
    była najwyższą serią i czy to miało jedną czy cztery cyfry to wiadomo
    czego było się spodziewać.
    Co do sonego to wszystko i tak jest mniej więcej - A100 i A200 są niemalże
    identyczne, a jednak dzieli ich setka. A300 i A350 różnią się tylko
    matrycą (i kilkoma drobiazgami będącymi pochodną tego), a różnica jest 50
    :) A330 i A350... ;) Itd.
    Nie twierdzę że nomenklatura jest dobra i wszystko jest absolutnie ok, ale
    idzie się w tym połapać. Wiadomo, że A500 to będzie coś tak właśnie
    pomiędzy A380, a A700. Co więcej - nie wiem :)

    > Ale to i tak pikuś, przy pierdolniku z
    > modelami jaki ma Nikon.

    Jak wspominałem - każdy ma bajzel :)

    d.