  • Data: 2012-05-22 15:07:37
    Temat: Re: Monitory va lub ips 120 hz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak w ogóle, to niżej mi wychodzi, że IPS 120Hz powinien się
    dać zrobić, bo cykl 2ms/6ms "wygaszania" wcale nie musi być
    uzyskany powolnym LCD :)

    Ale ad rem, najpierw "istniejace monitory":

    On Tue, 22 May 2012, mt wrote:

    > Nie jestem pewien czy tutaj częściowo karta nie może załatwiać sprawy, ale to
    > dopiero w przypadku układów Quadro z poczwórnie buforowanym trybem stereo,

    M... nie w tę stronę :)
    Bufor jest *w monitorze*.
    I te "zwykłe" monitory wyswietlaja nie tylko, że nie z ta czestotliwoscia
    z która dostaja sygnał, ale na dodatek z bliżej nieznanym opóznieniem.
    Jedynym miejscem z którego można by dostawać sygnał elektryczny,
    który nadawałby się do synchronizowania okularów, byłaby elektronika
    monitora.
    Karta zwyczajnie "nie wie" kiedy monitor zacznie wyswietlać następna
    klatkę.

    > chociaż i tutaj wymagany jest monitor 120 Hz.

    Ale on może pracować i na 100 i na 110Hz, bez różnicy.
    Ba, większosc z nich (tych "120Hz") będzie pracowała bez buforowania
    na każdym otrzymywanym sygnale, więc trudnosc może sprawiać tu tylko
    uzyskanie sygnału synchronizacji.
    Dlatego pytałem o szczegóły, to przy CRT i LCD bez buforowania, przy
    podłaczeniu po złaczu VGA, nie ma problemu z synchronizacja :)

    > Tak po prostu z ciekawości
    > chciałem sprawdzić jak bardzo będzie źle ;)

    :D

    > Np. mnie :) Połowa pracy to wektoryzacja w trybie stereo,

    Ale mi wychodzi, że stereo "okularowomigawkowe" trzeba sobie na
    razie (w wersji IPS/MVA) wybić z głowy.
    Teoretycznie dywagujac, jakby monitor i okulary miały działać
    w taki sposób, że ekran jest wygaszany (a co najmniej okulary
    zaciemniane, acz ze wzgledu na opóznienie LCD okularów nie
    dawałoby to tak dobrego wyniku jak jednoczesne wyczernianie
    monitora *i* okularów) powiedzmy na 3/4 tych 8 ms (8 ms
    "gaszenia" i 2 ms obrazu, który rzecz jasna nie rozjasni
    się do 100%) to może separacja byłaby dobra.
    Tylko co z jasnoscia...
    (wiem, monitor podswietlac LEDami, daje to "brak straty", bo LED
    będzie SREDNIO swiecił 800 lm/m^2, osiagajac przez 2 ms
    wartosc 4x wyższa o potem 6 ms ciemnosci, do zrobienia)
    :)

    To ja poproszę o zastrzeżenie patentowe, a jak który z takim
    patentem wyskoczy, to mam prawo do unieważnienia z tytułu
    publicznego ujawnienia istoty rozwiazania :P

    pzdr, Gotfryd