  • Data: 2012-05-22 20:45:29
    Temat: Re: Monitory va lub ips 120 hz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 May 2012, kamil wrote:

    [...do mnie, streszczajac - wywodziłem dlaczego IMO ani MVA ani
    IPS nie maja szans na "bezzakłóceniowe" wyswietlanie obrazu
    stereo 60Hz...]

    > Tyle dywagacji, ale telewizory 3d z aktywnymi okularami są na rynku od
    > dłuższego czasu (choćby 55" Samsunga) i działają, a paneli TN tam nie
    > uświadczysz.

    No żesz, drogi Watsonie, w konfuzyję wasć mnie wprawiłes, aż
    zajrzałem do specyfikacyj (korekta nie poprawiać).
    I wiesz co?
    Nie uswiadczysz tam również żarówek, działa elektronowego (i reszty
    CRT), halogenów, ba, nie uswiadczysz LCD (chyba że ma z boku jakis panel
    pomocniczy, nie sprawdzałem).

    Pic polega na tym że toto ma wyswietlacz LED!

    "Prawdziwe LED", a nie to co pod nazwa LED występuje w sklepach i na
    allegro, a jest de facto "monitorem LCD z podswietlaniem LED"!

    Może by tak zapodać guglowi "Samsung AMOLED", co? ;)

    Przecież LEDy maja czas reakcji mierzony nie w mili, a w mikrosekundach,
    więc taki drobiazg jak 600 (szesćset) Hz jest dla takiego panelu bez
    znaczenia, spokojnie można jeszcze ze 100x podkręcić (razy, nie procent)
    no powiedzmy, o ile sygnal się wprowadza szeregowo, to jest pewien
    kłopot (jak na dzisiejsze standardy), ale już wyswietlanie obrazów
    generowanych przez "procesory w srodku" nie jest problemem.

    Można by się rozwiesc nad kilka problemami przy tej technologii, od
    tego że jest łatwo zrobić *DUŻY* panel, z wyznacznikiem wielkosci
    piksela, zas nadziubdzianie mikropikseli na tak malutki monitor
    jak 27 cali :P sprawia pewien kłopot, tudzież że barierę ekonomiczna
    stanowi patent Kodaka na LEDy organiczne (do tego nietrwałe,
    czyli pytasz watkotwórcę czy na pewno jest chętny na kupno
    modelu o ktorym "mówi się że za dwa lata jakosc obrazu zacznie
    się pogarszać", to jest dla bogatych ludzi, których stać na
    kolejne 55" za dwa lata), ale w zasadzie to ja się obronię
    krótkim: a gdzie tu widziałes IPS lub MVA, bo o tym była mowa?

    :D

    Problemem zasadniczym jest fakt, że ze względu na cenę monitory
    LED nie sa dostępne dla przeciętnego zjadacza chleba.
    Jak dotad oczywiscie.
    Dlatego (jak mniemam) pytanie było o IPS lub MVA :)

    pzdr, Gotfryd