  • Data: 2009-02-02 11:13:24
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Jewuła pisze:
    > Majac kalibrator i odrobine wiedzy sprawdzisz czy monitor
    > jest wypalony czy nie, jak trzyma parametry w czasie
    > i czy daje sie kalibrowac/profilowac, jaka ma dE itd.

    Niech lepiej Pan napisze dokładnie *JAK* ma to sprawdzić. Liczne
    sugestie, "obejrzyj i będzie ok", dają do zrozumienia prostotę i
    łatwość, połączoną z niemal pewnym zakupem przy zachowaniu podstawowych
    środków ostrożności.

    Obawiam się, że pierwsza z brzegu metoda oceny, wykaże niekoniecznie, to
    co nabywca chciałby zobaczyć. I wcale kalibrator nie jest potrzebny. Co
    więcej, bez specjalistycznej wiedzy, zrobi więcej złego. Załączone
    oprogramowanie z reguły nie ma żadnych praktycznych narzędzi do oceny
    monitora. Jeśli ktoś sie pokusi o testową kalibrację, najczęściej
    dostanie pięknie aproksymowane, gładkie wyniki, które nie mają nic
    wspólnego z rzeczywistością. Są tylko laurką, jak to pięknie kalibrator
    sobie poradził, utwierdzając szczęśliwego nabywcę, w poczuciu dobrze
    wybranego zestawu kalibracyjnego. Delty oczywiście też będą piękne.
    Niemal pewne, że na poziomie 1-3, czyli monitorów referencyjnych za
    15-20 tys zł. :)

    Pomijam drobny fakt, że ktoś, komu kilkaset zł stanowi poważną różnicę w
    budżecie, ma zapewne w zanadrzu drugie tyle na czujnik.

    Ja mogę bez problemu pokazać kilka prostych metod na sprawdzenie np
    poziomu emisji CRT, czy ktoś grzebał w napięciu na trafopowielaczu.
    Niestety jest pewne, że pokażą one tragiczne w swej wymowie wyniki.
    Proszę Pana, aby podał Pan metody oceny kondycji kineskopu, aby nie było
    że, ja wredny, manipuluję.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!