  • 51. Data: 2009-09-24 13:31:18
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    >[...]
    > Widziałem zestawy karta-monitor, gdzie przy 85 Hz po godzinie łeb
    > napierdzielał i takie, gdzie przy 75 Hz po całym dniu, człowiek
    > wychodził rześki jak skowronek (nie to żebym chciał flejmować, ale to
    > drugie głównie na Makach). Nie wiem z czego dokładnie to wynikało, ale
    > tak po prostu było. I nie dotyczyło to tylko i wyłącznie mojej skromnej
    > osoby.
    >[...]

    Może kwestia czasu poświaty luminoforu? Przy długim czasie poświaty nawet
    pzry niewielkiej cżęstotliwosci odświeżania migotanie nie będzie widoczne.
    Tyle że obraz ruchomy będzie dziwnie wyglądał:-(

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2009-09-24 13:35:26
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 24 Wrz, 15:20, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>

    > A co tam jest i jak ma wygladac ?
    >
    > Bo na kiepskim LCD wyglada tak sobie, a na CRT ... tez dziwnie.
    >
    > J.

    To jest wzorzec do weryfikacji poprawności kalibracji gradacji
    monitora do gamma 2.2. No więc ma to być możliwie szare:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/mrx.jpg

  • 53. Data: 2009-09-24 16:45:07
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Ciekawe używane: Eizo L768, S1911, S1921 (PVA), NEC 1980FXi (IPS)

    Ciekawe nowe: Eizo S1921 (~1600, PVA), NEC P221W(~2000, PVA), Eizo
    S2233W (~2500, PVA) Eizo S2243W (~2700, PVA), NEC2490WUXi2(~3100,
    IPS), Eizo SX2462W(~6200, IPS)

    ===========

    A Eizo L887?
    ---

  • 54. Data: 2009-09-24 17:28:57
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Akurat na tej grupie jedna wada moze przeslonic wszystkie zalety - co
    > z tego ze LCD ma sporo zalet, jesli prawidlowe kolory sa tylko z
    > jednego, nieznanego, punktu widzenia ..

    Da się z tym żyć, naprawdę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-09-24 17:48:42
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    greenman pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe nowe: Eizo S1921 (~1600, PVA), NEC P221W(~2000, PVA), Eizo
    > S2233W (~2500, PVA) Eizo S2243W (~2700, PVA), NEC2490WUXi2(~3100,

    Też ciekawy. Nawet bardzo, o ile trafi się w dobrym stanie. To monitor
    zawodowy, więc najczęściej bywa zarzynany od świtu do nocy. W końcu
    kupuje się go po to żeby na siebie zarobił. A kosztował niewąsko, nowy
    ok 5600 zł.

    PS. W post Czornyj'a wkradł się błąd. Eizo S1911 nie jest ciekawy, P.
    Marcinowi zapewne chodziło o S1910.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 56. Data: 2009-09-24 17:50:51
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:
    > Może kwestia czasu poświaty luminoforu?

    Marku - tu chodzi raczej o poswiate bijaca od przeswietnego oblicza Steva
    Jobsa ;-DD
    ...do ktorego swoja droga mam wielki szacunek.

    --
    Pozdr.

  • 57. Data: 2009-09-24 17:52:36
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jakim cudem niektóre pcuje też mi coś takiego sugerowały?
    > Podszywały się? ;-)

    Double spy! hehe
    Nie to zebym Ci nie wierzyl ;-)

    --
    Pozdr.

  • 58. Data: 2009-09-28 13:54:01
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Dziekuje Marku za cenna sugestie, by zaczac sie rozgladac wsrod
    monitorow uzywanych, przed Twoim telefonem nawet o tym nie pomyslalem, a
    rzeczywiscie za baaardzo umiarkowana cene mozna znalezc calkiem ciekawe
    egzemplarze.

    Pozdrawiam, Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 59. Data: 2009-09-28 18:29:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał:

> [...]
    > monitorow uzywanych, przed Twoim telefonem nawet o tym nie pomyslalem, a
    > rzeczywiscie za baaardzo umiarkowana cene mozna znalezc calkiem ciekawe

    Cóż - ja już tę drogę przeszedłem - więc mogłem podzielić się
    doświadczeniami. Daj znać, co w końcu wybrałeś.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 60. Data: 2009-09-29 08:08:50
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    quent wrote:
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja wszystko ponizej 85Hz przyplacalem mocnym bolem glowy.
    > Czasem jednak nie bylo innej mozliwosci ale wtedy zamiast 75Hz wolalem
    > ustawic 72Hz.
    > Zupelnie niezaleznie od tego, w tzw. miedzyczasie, gdzies wtedy
    > wyczytalem, ze to lepsza dla percepcji czestotliwosci. Mialo to nawet
    > jakis zwiazek z wielkrotnoscia 24 kl. sek wyswietlania kinowego
    > obrazu.

    Prawdopodobnie chodziło o swiatlo sztuczne + monitor. Ponieważ swiatło
    sztuczne najczesciej mruga z f=50Hz to monitor powinien być ustawiony tak
    aby te 2 czestotliwości nie były "podobne" ani swoją wielokrotnością. Czyli
    50Hz, 75Hz, 100Hz odpadają. Natomiast 72Hz i 85Hz są ok.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj