  • 21. Data: 2009-09-23 21:24:55
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Dlaczego? Na przyzwoitym LCD wygląda całkiem dobrze.

    Masz jednolicie szare z kazdego kata?! No to normalnie szczesciarz ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-09-23 21:39:28
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Masz jednolicie szare z kazdego kata?! No to normalnie szczesciarz ;)

    To nie jest kwestia szczęścia, tylko matrycy IPS:

    http://members.chello.pl/m.kaluza/pva2.jpg
    http://members.chello.pl/m.kaluza/ips2.jpg

  • 23. Data: 2009-09-23 22:05:43
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Dlaczego? Na przyzwoitym LCD wygląda całkiem dobrze.

    Nec 2180UXi to jest coś więcej niż przyzwoity LCD.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 24. Data: 2009-09-24 05:24:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Masz jednolicie szare z kazdego kata?! No to normalnie szczesciarz ;)
    >[...]

    Nie zdawałem się na szczęście - po prostu dokonałem świadomego wyboru
    monitora. I jeśli się poszuka - można kupić dobry za wcale nie wielkie
    pieniądze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2009-09-24 05:30:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał:

    >[...]
    >
    > Nec 2180UXi to jest coś więcej niż przyzwoity LCD.
    >[...]

    Wiem - od pewnego czasu dość dokładnie śledziłem wątki o monitorach i
    wiedziałem czyich rad słuchać:-).
    I serdecznie za te rady dziękuję!

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2009-09-24 05:58:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

  • 27. Data: 2009-09-24 07:04:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 23:13:09 +0200, "Mikolaj Tutak"
    >CRT za 300zł to moze ma fajne kolorki z kazdego kata (choc moj diamondtron
    >mial jakies niefajne odcienie w porównaniu do LCD Formaca). Niestety
    >pozostale cechy CRT to masakra, mowie o wielkosci, ergonomi, geometri i
    >ostrosci obrazu, zuzyciu energii, promieniowaniu i paru innych cechch...

    Akurat na tej grupie jedna wada moze przeslonic wszystkie zalety - co
    z tego ze LCD ma sporo zalet, jesli prawidlowe kolory sa tylko z
    jednego, nieznanego, punktu widzenia ..

    J.

  • 28. Data: 2009-09-24 07:18:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Akurat na tej grupie jedna wada moze przeslonic wszystkie zalety - co
    > z tego ze LCD ma sporo zalet, jesli prawidlowe kolory sa tylko z

    Ran punkt akurat jest znany - to punkt widzenia sprzedawcy :)

  • 29. Data: 2009-09-24 07:41:31
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Akurat na tej grupie jedna wada moze przeslonic wszystkie zalety - co
    > z tego ze LCD ma sporo zalet, jesli prawidlowe kolory sa tylko z
    > jednego, nieznanego, punktu widzenia ..

    Znanego, znanego - punkt widzenia ma być prostopadły, problem
    praktycznie nie występuje w IPS, a nawet w przypadku xVA wprawdzie po
    prostu trzeba siedzieć na wprost, ale też jest pewien margines
    tolerancji. Problem staje się poważny w matrycach TN, gdzie jeśli
    prostopadle patrzymy na środek, to góra odjeżdża w zbyt wysoką, a dół
    w zbyt niską gammę:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/lcd4.jpg

  • 30. Data: 2009-09-24 07:56:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Akurat na tej grupie jedna wada moze przeslonic wszystkie zalety - co
    > z tego ze LCD ma sporo zalet, jesli prawidlowe kolory sa tylko z
    > jednego, nieznanego, punktu widzenia ..

    Toteż trzeba kupować takie, w ktorych nie zalezy lub prawie nie zalezy. I w
    dzisiejszych czasach takie monitory wcale nie muszą kosztowac majatku. Ceny
    poleasingowych NEC-ów z matrycą IPS jak zapewniają sprzedawcy bez wad
    zaczynają się na Allegro już od ok. 330zł. Oczywiście kupno monitora
    używanego, zapewne ściąganego z zachodniej Europy jako złom komputerowy,
    jest pewnym ryzykiem, ale można je zminimalizowac - np. dokonując oględzin
    sprzetu przed zakupem. Mam zresztą wrażenie, że kupowanie w dzisiejszych
    czasach monitora CRT wiąże się z dużo większym ryzykiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)