  • Data: 2012-12-01 19:22:10
    Temat: Re: Monitor a zdjecia.....
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-28 07:24, JD pisze:

    > Od jakich pięciu lat (odkąd mam Bibble, teraz AfterShotPro)
    > nie mam potrzeby korzystania z programów tego typu,
    > chyba że do starych skanów.

    Dlaczego "nie ma potrzeby" ? ACDSee w wersji Pro kosztuje mniej więcej
    tyle co AfterShotPro. Nie wiem czy Pro jest potrzebne w ogóle - nie
    pamiętam różnic. ACDSee jest więc alternatywą do w/w. W czym w/g Ciebie
    ustępuje Twoim faworytom?

    Jak wygląda kwestia drukowania na skalibrowanej drukarce w programach
    jakich używasz? Czy da się przypisać ICC ? Wydaje mi się, że osoby
    pracujące w RAWach dbają również o jakość wydruków.

    > Jak się to robi w szopie dawno zapomniałem, a robiąc to w edycji RAWa
    > zawsze zapisuje się wersję, a oryginał zostaje nienaruszony.

    W ACDSee także.

    > A jak brakuje narzędzi do eksperymentów, to 16bit TIFF i jazda :)

    ACDSee posiada jakieś narzędzia edytorskie ale raczej nie polecam do
    fotografii.