  • Data: 2012-12-02 12:47:05
    Temat: Re: Monitor a zdjecia.....
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-01 19:28, mt pisze:

    > Gimp obsługuje profile kolorów,

    O, dzięki - to zmieni moje podejście do tej aplikacji - o ile to prawda
    o czym mówisz.

    > jedynie trzeba je sobie dograć, bo
    > jedynym wbudowanym jest sRGB.

    Trudno żeby miał inne profile wyjściowe wbudowane gdyż zależą one od
    tuszu jaki stosujemy, rodzaju papieru itp. Gimp tego "wiedzieć" nie
    może. :-D Takie profile sami sobie przygotowujemy.

    No to właśnie zainstalowałem GIMPa 2.8. Wygląda na to, że mnie
    podprowadziłeś albo coś jeszcze muszę zainstalować.

    Okno drukowania powinno wyglądać w/g dokumentacji tak:
    http://docs.gimp.org/2.8/en/file-print-gtk.html

    a u mnie wygląda tak:
    http://imageshack.us/a/img834/5548/69319583.png

    Nie ma w nim nic na temat zarządzania kolorami dla drukarki (bo tylko o
    profilowaniu wydruków mówimy). Zaglądałem też do okna zarządzania kolorami:

    http://imageshack.us/a/img197/4979/15933922.png

    Tam też nie ma możliwości przypisania ICC zadaniu drukowania. Jak więc
    osiągnąć to, o czym mówiłeś, że jest?