  • Data: 2012-12-04 15:48:24
    Temat: Re: Monitor a zdjecia.....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Powodów może być wiele:
    >- jeśli kolory nie takie, to zapewne brak kalibracji + programu do
    >ogladania zdjęć, który ją honoruje

    Ale kolega na tym samym monitorze oglada zdjecia z obu aparatow.

    Jesli nie jest to jakis tag w jpg, to pozostaje kwestia ze jeden
    bardziej pasuje do aktualnych ustawien windowsa i monitora.

    A propos - wie ktos jak te profile dokladnie w Windowsie dzialaja ?

    >- tzw. mydło może być kwestią kilku innych czynników:
    >charakterystyki/klasy obiektywu, niezgrania obiektywu z body
    >(niektóre aparaty mają możliwość korygowania punktu ostrzenia),
    >szumów elektroniki (zastosowanego ISO). Z pewnością nie monitor to
    >powoduje.

    Ja bym zaczal od upewnienia sie ze ogladamy w skali 1:1, a nie ze obie
    fotki sa roznie skalowane ...
    a potem od sprawdzenia ilosci pikseli - czy nie jest tak ze lustrzanka
    na pikselach ma mydlo, ale piksele dwa razy mniejsze ... ale tak to
    juz chyba nie ma ..

    J.