  • Data: 2010-12-07 12:47:25
    Temat: Re: Monitor a niska temperatura
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" napisał:

    > Wilgotność nie zwiększa się w magiczny sposób wewnątrz zamkniętego
    > opakowania :-)

    Ciekawe, moje rejestratory wkładane do opakowań transportowych farmaceutyków
    twierdzą coś wręcz przeciwnego. Przy spadku temperatury wewnątrz opakowania
    wzrasta wilgotność względna. Co poniekąd jest zrozumiałe, bo w niższych
    temperaturach taka sama ilość pary wodnej w powietrzu oznacza wyższą
    wilgotność względną niż w temperaturach wyższych.

    > Spada temperatura urządzenia,

    No właśnie.

    > a po wprowadzeniu go do ciepłego pomieszczenia, może nastąpić
    > skroplenie się wody zawartej w powietrzu w tym ciepłym pomieszczeniu.

    W całym nie ;-) W bezpośrednim otoczeniu owego monitora i owszem.
    Jeśliby ta przeprowadzka odbywała się w Warszawie, gotów jestem do
    eksperymentu polegającego na włożeniu wywzorcowanego termohigrometru do
    owego pudła z monitorem i rejestrowaniu parametrów mikroklimatu powiedzmy co
    minutę. Uzyskane wyniki dałyby nam odpowiedź, co faktycznie działo się
    wewnątrz pudła i potwierdziłyby (lub obaliły) moje przewidywania.

    JoteR