-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
t.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 23:15:56 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 65
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <7...@n...onet.pl>
References: <b...@a...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1285622157 24301 213.180.130.18 (27 Sep 2010 21:15:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 21:15:57 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 109.243.9.253, 10.174.28.58
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.13)
Gecko/20100914 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.5.13
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313106
[ ukryj nagłówki ]> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:
> > On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
> >
> > > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
> > >> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
> > >> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
> > >> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
> > >> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
> > >> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
> >
> > > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
> > > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
> > > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
> > > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
> >
> > > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
> > > kołach.
> >
> > Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
> > cywilnego samochodu.
> >
> > --
> > pozdrawiam,
> > Marcin 'Yans' Bazarnik
>
> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
> wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
> necie....
> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
> benzyna:
> 2000 obr - 30 kW
> 3000 obr - 45 kW
> 4000 obr - 65 kW
> 5000 obr - 90 kW
> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>
> diesel:
> 2000 obr - 60 kW
> 3000 obr - 90 kW
> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
>
> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
> momentu i mocy.
>
>
>
>
Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa. Tylko część z
tego przepalonego paliwa zamienia się na pracę mechaniczną. Operujesz liczbami.
Ustosunkuj się do tego. Z 10 litrów paliwa używanego w samochodach uzyskuję się
trochę ponad 100kWh. Z tych 100 kWh przy silniku benzynowym 80% idzie na grzanie
planety. To zostaje 20 kWh. Z 10 litrów paliwa spalonego przez godzinę nie da
się zrobić 100 kW na kołach przez godzinę.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 00:09 J.F.
- 28.09.10 02:37 to
- 28.09.10 03:10 to
- 28.09.10 03:51 Filip KK
- 28.09.10 03:55 Filip KK
- 28.09.10 03:56 Filip KK
- 28.09.10 04:06 Filip KK
- 28.09.10 04:13 Filip KK
- 28.09.10 04:46 Filip KK
- 28.09.10 05:01 Filip KK
- 28.09.10 05:27 Filip KK
- 28.09.10 07:31 Arek M
- 28.09.10 07:57 Mariusz Chwalba
- 28.09.10 08:01 Mariusz Chwalba
- 28.09.10 08:12 Adam Adamaszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=