    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 03:50:32 +0200

    W dniu 2010-09-24 17:58, J.F. pisze:

    > To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
    > Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)

    Wybacz, nadal nie wiem o czym piszesz. Chyba zatrzymałeś się na starej
    generacji automatów. W moim aucie czegoś takiego nie zaznałem nigdy. Mam
    tak minimalne opóźnienie "kopnięcia w fotel" uwarunkowane tylko i
    wyłącznie tym, że podczas normalnej jazdy przy niskich obrotach rzędu
    1000-1200 obr/min nie mam jeszcze maksymalnego momentu. Ale po
    wciśnięciu gazu mam od razu reakcję i nie muszę czekać sekundy zanim
    auto ruszy do przodu jak oszalałe... Jeśli natomiast mam naprawdę mało
    miejsca, np. na wyprzedzenie, to od razu wrzucam skrzynię w tryb sport i
    automatycznie zrzuca bieg na wyższy i mam od razu po wciśnięciu pedału
    gazu strzał w plecy albo wrzucam w tryb manual, wtedy ja decyduję jakie
    mam obroty i wówczas mam podobnie jak w trybie sport.
    Ponadto w ogóle nie korzystam z opcji "kick-down" czy to jadąc na
    automacie, czy w trybie sport, czy w trybie manual, bo jest mi to
    niepotrzebne (bo użytkuję diesla), a dość często sobie pozwalam na
    "kopnięcia w fotel". :)

    Skrzynia jaką użytkuję do steptronic.

    Pozdrawiam tiptroniki
    Filip