  • Data: 2019-01-02 17:03:24
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik bytomir napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Tornad napisał:
    [...]
    >Weź lepiej opisz o co chodzi, nie każdy pamięta wytyczne:)
    >Z tego co pamiętam miało być jak w opisie:
    >Dwa oscylatory. Oba mają układ odbiorczy i nadawczy.
    >Jak jeden odbierze wiązkę na fotodiodzie, daje impuls na diodę
    >laserową,
    >wiązka trafia do drugiego układu gdzie po jej odebraniu układ nadaje
    >impuls
    >na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Chyba nieco inaczej - oscylator sie sklada z diody nadawczej,
    odbiorczej, wzmaczniacza i generatora impulsu.
    Wysylamy krotki impuls swiatla, fotodioda odbiera, ten odebrany
    wyzwala kolejny impuls w generatorze.

    >Zakładając że będą tam jakieś zmiany w zależności od chj wii czego
    >(eteru/grawitacji/księżyca itd) to promień lecący z A do B będzie
    >powiedzmy leciał szybciej, z B do A wolniej. Czyli skompensują się
    >i doświadczenie nie ma sensu.
    >Masz jakiś sensowy opis co Ty właściwie chcesz mierzyć?

    Chce zrobic generator impulsow o czestotliwosci wyznaczonej przez
    czas przelotu swiatla.
    Jak bedzie mial takie 2, to stosunkowo latwo porownac czy czasy
    przelotu sa takie same.

    Tylko nie bardzo zrozumialem - chce to zapetlic kablami i zmierzyc
    przelot w dwie strony,
    czy dac lusterko, zmierzyc przelot tam i z powrotem, a drugi zestaw
    ustawic prostopadle.

    >Pisałeś coś o mierniku. Ten miernik nie ma przypadkiem za mało
    >cyfr?

    No wlasnie IMO bedzie mial za malo, bo my tu czasy rzedu ns, roznice
    miedzy czasami znacznie mniejsze,
    a opoznienia w elektronice tez beda rzedu ns, i co gorsza zalezne od
    wielu czynnikow.
    Wiec plywac to bedzie mocno i z pomiaru nic nie wyjdzie.

    >Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    >nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.

    Bedzie drugie zadanie - zrobic dokladny termostat.
    Co gorsza ... w prozni :)

    A tak swoja droga - moze latwiej zrobic generator mikrofal z linia
    opozniajaca na jakims falowodzie ?
    Kawal rury miedzianej ... a potem termostaty i termostaty ...

    J.