  • Data: 2019-01-02 19:49:15
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Tornad <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:26:14 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:
    > użytkownik Tornad napisał:

    > Weź lepiej opisz o co chodzi, nie każdy pamięta wytyczne:)
    >
    > Z tego co pamiętam miało być jak w opisie:
    > Dwa oscylatory. Oba mają układ odbiorczy i nadawczy.
    > Jak jeden odbierze wiązkę na fotodiodzie, daje impuls na diodę laserową,
    > wiązka trafia do drugiego układu gdzie po jej odebraniu układ nadaje impuls
    > na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Już się robi krotko i zwiezlowato. Bo jak widze rodza się osobnicy, którzy wszystko
    bardzo dobrze wiedza jak i co należy robic tyle, ze sami tego zrobić nie potrafią.

    Uklad będzie zlozony z trzech podzespolow.

    !. Generator pojedynczych impulsow świetlnych GPIs). On musi mieć cyngiel czyli
    trigger, na ktory należy zapodać impuls wyzwalający, który na wyjściu wyzwoli
    impus swietlny, roboczy. Impuls ten poleci na 1-2 m do przodu gdzie odbije się
    od lusterka i wroci do miejsca blisko miejsca z ktorego został wyslany.

    2. Odbiornik tego impulsu świetlnego. Odbiornik musi być zlokalizowany kilka
    cm obok GPIS Musi w nim być szybka fotodioda typu np PIN, która ten impuls
    powracający od lusterka odbierze i jako elektroniczny go wzmocni.

    3 układ sprzegajacy czyli zapetlajacy
    Uklad ten ma odebrany impuls uformować, utworzyc z niego nowy impuls, który
    bedzie podany na trigger GIPS wyzwoli następny impuls swietlny, który nazywam
    roboczym. Ten znowu odebrany i odpowiednio przetworzony w układzie
    zapetlajacym, podany na trigger ma wyzwolić nastepny i tak dookoła wojtek.

    Efektem będzie praca całego układu jako generator impulsow swietlno-pradowych,
    których czestotliowosc będzie zalezna glownie od odleglosci do lusterka i z
    powrotem do miejsca, z którego on został wyslany. Zatem czestotliwosc tego
    całego układu będzie zalezna glownie od dlugosci drogi impulsow swietlnych do
    lusterka i z powrotem. I tak ten zegar ma chodzic. I tylko tyle i az tyle.
    Oczywiście zegar ten zacznie chodzic od momentu zapodania na trigger impulsu
    startowego. To tak jak bys chciał uruchomić stary motocykl, ktory ma nozny
    rozrusznik.

    > Zakładając że będą tam jakieś zmiany w zależności od chj wii czego
    (eteru/grawitacji/księżyca itd) to promień lecący z A do B będzie
    > powiedzmy leciał szybciej, z B do A wolniej. Czyli skompensują się
    > i doświadczenie nie ma sensu.

    Oczywiście, ze jakies nieprzewidziane trudności mogą się pojawić. Uklad GPIS
    powinien miec w miare krotki czas resetowania się czyli być przygotowany na
    przyjecie impulsu wyzwalającego. No i sam impuls bowienie być również w miare
    krotki. Przy tym wlasnie konstruktor tego prototypu zegara ultradzwiekowego
    nie zwrocil uwagi i zdziwil się, ze układ, ktrego te trzy podzespoly czialaly,
    nie chce dzialac. Wstawienie bramki opozniejacej impuls wyzwalający problem
    rozwiazalo. Układ dzialal bez przerwy pare tygodni bezawaryjnie i w miare
    stabilnie. NIestey do pomiarow się nie nadal wskutek nieprzewidzianych
    masturbacji powietrzych w które wpadal przy większych preddkosciach powietrza.

    > Masz jakiś sensowy opis co Ty właściwie chcesz mierzyć?
    > Pisałeś coś o mierniku. Ten miernik nie ma przypadkiem za mało
    > cyfr? Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    > nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.

    Chce zmierzyc stosunkowo niewiele. Jeśli pomiary będą nadziejne to układ
    mozemy swoiście cyzelować. Np wstawić jakas proteze stabilizatora temperatury.
    Żadne jednostki czasu ani odleglosci na tym etapie mnie nie będą interesować.
    Uklad ma zwiekszac czestotliwosci pracy przy zbliżaniu lusterka czyli
    skracaniu drogi lotu impulsu roboczego i te czstotliwosc zmniejszać przy
    wydluzaniu jego drogi. Calkiem podobnie jak reguluje się tempo chodu zegara
    wahadłowego zwiekszajac lub skaracajac dlugosc jego wahadla.

    Glownie bedzie i chodzic jedynie o ustalenie czy ten zegar będzie zwalnial
    w zaleznosci od jego orientacji. Czyli czy wyjda zauwazalne roznice gdy go
    ustawie poprzecznie i inne gdy go ustwie pod jakims katem. I tylko o to i az o to
    chodzi. Tyle, ze naprawde jest to bardzo mało prawdpodobne. Wieksze roznice
    powstana wskutek roznic temperatur.

    Potem może zdobede pieniądze na dalsze udoskonalenia o ile takowe uda się
    zdobyc. Zadnej Ameryki ani obalania czegokolwiek i kogokolwiek nie przawiduje.

    I doprawdy nie mam pojecia skad utarlo się przekonanie i wpisy, za ja chce
    jakas teorie obalac i koniecznie należy mi w tym obalaniu przeszkodzić. Zniechecic
    czy wręcz mój projekt obrzydzić.
    Z żadna teoria ten zegar nie ma i nie będzie miał absolutnie nic wspólnego.

    Bede starannie wszystkie madrosci wymikajace z jakiejkolwiek teorii omijal
    lukiem o malej krzywiźnie. A dużym promieniu.

    Glownym celem wynikającym z zaspokojenia ciekawości czy mojej proznosci, jest
    fakt, ze jak dotychczas nie slyszalem aby taki zegar już ktoś wcześniej
    skonstruowal.
    Jak napisalem, mam taki kaprys i jeśli ten zegar nie wykaze zadnych anomalii,
    co jest prawie pewne, przerobie go sobie na zegar scienny i zwiesza na scianie
    salonu, ktory mam w bloku. Salon ma powierzchnie 14 m2 i tylko takie mam
    wymaganie aby ten zegar mi się w tym salonie zmiescil. Z czym chyba problemu
    być nie powinno. Cala jedna sciane wylozylem boazeria sosnowa, na tle której
    mój zegar powinien się niezle prezentować jako rodzaj zbytku czy zabytku.
    Niezbędne lusterko powiesze na scianie przeciwnej albo gdzie w kacie.

    Pozdr
    Tornad