  • 61. Data: 2011-07-11 10:39:30
    Temat: Re: Moja przygoda z fotoradarem (DK2)
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    > Proponuję "analfabeta". Kto za?

    Jestem za...
    ...tylko caly czas sie zastanawiam co to "fabeta", bo na wiki nie
    znalazlem ;) ;) ;)

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 62. Data: 2011-07-11 10:42:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 10:05, Scypio pisze:

    > Jechałem tak daleko i tak wolno, że nie walnąłem w gościa przede mną.

    No to jeździj tak dalej i nie będzie problemu.

  • 63. Data: 2011-07-11 11:02:49
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 10:42:08 +0200, Andrzej Ława napisal(a):
    > No to jeździj tak dalej i nie będzie problemu.

    Konieczność naprawy lakierniczej a może nawet wymiany zderzaka w
    moim samochodzie to jest problem. Muszę poświęcić temu mój
    czas i pewnie zostanę na ładnych parę dni bez auta.

    Wiem, że niektórzy na tej grupie mają zapędy edukatorów drogowych,
    sugerują debilne rozwiązania typu "hamowanie na pieska" żeby gościa
    z tyłu czegoś tam nauczyć.

    Ja nie mam takich zapędów, ja chcę spokojnie i bezpiecznie dojechać do
    celu. Staram się zminimalizować skutki nie tylko własnych błędów za
    kółkiem, lecz również innych uczestników ruchu. Nawet nie chcę myśleć
    co by się stało, gdyby motor złożył się w drugą stronę i panna zamiast
    do rowu poleciała pod koła tira nadjeżdżającego z przeciwka.

    Jestem rozczarowany, bo nie lubię dróg takich jak DK2, przećpanych
    tysiącem znaków, gdzie ograniczenia prędkości zmieniają się chyba
    co 500m, gdzie co chwila trafiają się różne przeszkadzajki. Jestem
    rozczarowany, bo wiem, że przejechanie 700 km po autostradzie (nawet
    jeśli po drodze trafi się na niej korek) jest mniej męczące niż 100km
    po wyremontowanej i typowo oznakowanej krajówce. Jestem rozczarowany,
    bo nasi południowi sąsiedzi jakoś mogli wybudować autostrady i drogi
    ekspresowe i że są u nich (w porównaniu do naszych) tanie jak barszcz.

    Natomiast budowa fotoradarów idzie nam świetnie.

    pozdrawiam,
    --
    scypio

  • 64. Data: 2011-07-11 11:04:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czyli masz problem z głowy, nie o to przypadkiem chodziło?
    > Czy urażona duma wyklucza możliwość bycia wyprzedzonym?

    nie o dume chodzi ale o to ze zwiekszam dystans do bezpiecznego. wyprzedza
    mnie gosc. musze znowu zwiekszyc dystans bo skrocil sie o polowe(powiedzmy).
    wyprzedza mnie nastepny. i tak w kolo macieju. czyli wyprzedzam do tyłu;)

  • 65. Data: 2011-07-11 11:06:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wyprzedzac sie nalezy pozwolic jak ktos chce uparcie a tu chodzi nam o to ze
    nie da sie w polsce utrzymac bezpiecznego duzego dystansu. na drodze
    lokalnej czy wojewodzkiej nie bedacej traktem glownym to sie uda ale na
    głównych trasach ten numer nie przejdzie.
    do niektorych to nie dotrze - na pms mamy cala fure mędrców.

  • 66. Data: 2011-07-11 11:11:25
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 21:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Może np. nie spodziewał się błysku, błysk go oślepił i kierowca - z
    > powodu chwilowej utraty wzroku - hamował awaryjnie.
    >
    > Swoją szosą co to za pomysł, żeby fotoradary błyskały tak mocno w
    > świetle widzialnym??

    moim zdaniem grubo przesadzasz... jak Ci ktoś w nocy walnie długimi to
    też dajesz po heblach z piskiem opon? A warunki te są kilkukrotnie
    gorsze. Jeszcze dla porównania powiem Ci, że w DE jak dostaniesz
    "strzała" z fotoradaru to błysk jest konkretny, a mimo wszystko nikt nie
    hamuje... Dostałem kiedyś takim radarem prosto w oczy jako pasażer i
    odczuwałem chwilowy dyskomfort związany z "mroczkami" przy mruganiu
    oczami. Także podtrzymuję, że hamowanie po wykonanej fotce jest
    idiotyzmem...

  • 67. Data: 2011-07-11 11:14:36
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-11 09:51, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale dlaczego się tak dziwisz?

    Nie dziwie się tylko stwierdzam fakt.

    > Przecież limity prędkości ma w Polsce w d... każdy kto stara się
    > normalnie jechać (może poza skretyniałymi kapelusznikami, którzy myśleć
    > nie potrafią, więc cieszą się że są w stanie zapamiętać chociaż to, co
    > na znaku napisali).

    Ale to tyczy się głównie ślepych kapeluszników, którzy jadą wolno i
    bezpiecznie i w dupie mają znaki. Bo w TV powiedzieli, że to nie oni są
    odpowiedzialni za wypadki. Dlatego IMHO tych wypadków powodują najwięcej.

    > Skąd więc ktoś kogo nie interesuje jaki wcześniej był ustawiony limit,
    > więc nie zwraca na takie znaki uwagi, ma wiedzieć jaki ten limit w danym
    > miejscu obowiązuje, jak już zobaczy fotoradar?
    > Sam się przyznam, żegdyby nie wyświetlający się na ekranie nawigacji
    > limit przy fotoradarze, prawie nigdy bym nie wiedział ile mogę jechać
    > przy fotoradarze.

    A ja patrze na znaki w tym ograniczenia, owszem nie zawsze przestrzegam
    tych drugich. Chociażby po to aby nie generować niebezpiecznych sytuacji
    na drodze, poprzez blokowanie ruchu.

    Jednak trzeba sprawiedliwie przyznać, że problemem mogą być znaki
    oznaczające teren zabudowany, czasem ciężko się połapać, czy droga w
    lesie to jest teren zabudowany czy nie. Bo teren zabudowany ciągnie się
    już od kilkudziesięciu kilometrów przez kilka miejscowości. W tym
    przypadku faktycznie nawigacja pomaga.

    A.

  • 68. Data: 2011-07-11 11:17:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 11:02, Scypio pisze:

    > Konieczność naprawy lakierniczej a może nawet wymiany zderzaka w
    > moim samochodzie to jest problem. Muszę poświęcić temu mój
    > czas i pewnie zostanę na ładnych parę dni bez auta.

    Samochód zastępczy przypadkiem nie przysługuje?

    > Wiem, że niektórzy na tej grupie mają zapędy edukatorów drogowych,
    > sugerują debilne rozwiązania typu "hamowanie na pieska" żeby gościa
    > z tyłu czegoś tam nauczyć.

    Nie sugerowałem tylko wymieniałem z zastrzeżeniem, że nie polecam.

    > Ja nie mam takich zapędów, ja chcę spokojnie i bezpiecznie dojechać do
    > celu. Staram się zminimalizować skutki nie tylko własnych błędów za

    Powtórzę się: piękne marzenie.

    > kółkiem, lecz również innych uczestników ruchu. Nawet nie chcę myśleć
    > co by się stało, gdyby motor złożył się w drugą stronę i panna zamiast
    > do rowu poleciała pod koła tira nadjeżdżającego z przeciwka.

    Brutalnie: nie byłaby to ani twoja wina, a zmartwienie tylko o tyle, że
    musiałbyś się pojawić jako świadek w sądzie.

    > Jestem rozczarowany, bo nie lubię dróg takich jak DK2, przećpanych
    > tysiącem znaków, gdzie ograniczenia prędkości zmieniają się chyba
    > co 500m, gdzie co chwila trafiają się różne przeszkadzajki. Jestem

    Zgadzam się, jest to irytujące. Ale winnym wjechania w kufer nadal jest
    ten z tyłu - to są dwie różne sprawy i nawet mając piękne autostrady do
    każdej wsi z osobna nie unikniesz zagrożenia powodowanego przez błędy
    innych.

  • 69. Data: 2011-07-11 11:26:23
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-11 00:32, kogutek pisze:
> [...]
    [...]

    > Zwyczajnie nie stać nas na zrobienie od
    > nowa wszystkich dróg. Masz się dostosować do tego co jest albo oddasz za
    > punkty PJ do urzędu.
    [...]

    Bo to jest tak, każdy kto kupi za parę tysiaków vw passata tedei w kombi
    od dziadka z niemiec, od razu wymaga, aby państwo wybudowało w cholerę,
    najlepiej darmowych, autostrad i ekspresówek aby mógł zasuwać swoją
    nówką brykę.

    Inna sprawa, że państwo nie garnie się aby lepiej wykorzystać to co już
    jest, a jak słusznie zauważyłeś trochę tego jest.

    Ale jacy ludzie taka władza. Wmówi się ludziom, że liczba wypadków
    zależy od braku autostrad, ciemnota to kupi a brak autostrad łatwiej
    jest wytłumaczyć niż elementarną głupotę zarządców dróg które już mamy.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 70. Data: 2011-07-11 11:28:16
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-11 09:46, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Masz wpływ tylko na odstęp między pojazdem swoim a poprzedzającym i z
    > tej możliwości korzystaj. Jeśli chcesz aby pojazd jadący za Tobą
    > utrzymywał większą odległość to możesz od czasu do czasu symulować
    > hamowanie, korzystając z tego, że światła hamulca włączają się zanim
    > hamulce zaczną hamować.

    Co sprawia, że samochód jednak nie hamuje, więc ten z tyłu utwierdza się
    w przekonaniu, że zachował dobry odstęp.

    A.