    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mój LDR
    Date: Mon, 23 Nov 2009 00:17:12 +0100

    Paweł W. wrote:
    > Ponieważ dzisiaj pojawiło się sporo mgły, nie miałem okazji do HDRów.
    > Zrobiłem więc LDR. :D

    Wybacz porównanie, ale modę którą z Kubą chcecie wprowadzić przypomina
    bunt dziecka, które wszystko robi na *NIE*.
    Zamiast skupiać się na tym, żeby zdjęcie było pod jakąś technikę lepiej
    pomyśl najpierw o tym, żeby było ciekawe, interesując i chociaż poprawne
    technicznie.

    HDR jest popularną techniką, dodatkowo wzbogacany często o elementy, które
    sprawiają, że obrazki są odrealnione i nierzeczywiste. Dla niektórych
    kontrowersyjne, ale ma to swój urok. To co wy forsujecie nie ma ani
    uzasadnienia w obrazie, ani też w ograniczeniach sprzętowych. To raczej
    jakiś naiwny bunt przeciw czemuś.

    Szczególnie za to niepokojące jest to, że zamiast wykorzystać mgłę do tego
    by pokazać klimat jakiegoś miejsca, oddać atmosferę łąki czy też lasu -
    robisz zdjęcie tylko po to, żeby było przeciwieństwo HDR. Zdjęcie samo w
    sobie jest wyjątkowo marne, zresztą Jakubowe też nie są jakieś super.

    Oczywiście pewne zabawy fotograficzne są bardzo interesujące, np. zabawa w
    "wyjdź na miasto i w ciągu godziny zrób dobry portret" - przy kilku
    osobach można całkiem nieźle się pobawić, sprawdzić, a i czegoś nauczyć
    itd. To rozwija w pewien sposób, ale o ile uczestniczy podchodzą poważnie
    do tematu, starają się, a nie robią zdjęcia z nudów i zastanawiają się co
    przypiąć z zdjęć żeby jakkolwiek pasowało z strzelonych z nudów ujęć. Mam
    też poważne obawy czy mając kliszę również byście zrobili takie ujęcia, a
    tym bardziej potem skanowali je, obrabiali i wrzucali do sieci.

    d.