  • Data: 2009-11-23 09:59:38
    Temat: Re: Mój LDR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Nov 2009, dominik wrote:

    > Paweł W. wrote:
    [...]
    > Zamiast skupiać się na tym, żeby zdjęcie było pod jakąś technikę lepiej
    > pomyśl najpierw o tym, żeby było ciekawe, interesując i chociaż poprawne
    > technicznie.

    Przypomnę, że to będzie NTG.
    TG nie jest ani .art ani .foto jako taka :|, stanowi więc miejsce
    dla "techniki jako takiej" - przy czym nie wykluczam, że "LDR
    jako taki" (w oderwaniu co cyfrowości technologii) może mieć
    i swoje miejsce na .foto.

    > HDR jest popularną techniką, dodatkowo wzbogacany często o elementy, które
    > sprawiają, że obrazki są odrealnione i nierzeczywiste. Dla niektórych
    > kontrowersyjne, ale ma to swój urok. To co wy forsujecie nie ma ani
    > uzasadnienia w obrazie, ani też w ograniczeniach sprzętowych. To raczej jakiś
    > naiwny bunt przeciw czemuś.

    Ale idzie o środek, nie o skutek (i IMO dla środka jest tu miejsce, tak
    samo jak do rozważań nad przyczyną flar, a nie tym czy na danym zdjęciu
    flara powinna się komponować czy nie).

    > Szczególnie za to niepokojące jest to, że zamiast wykorzystać mgłę do tego by
    > pokazać klimat jakiegoś miejsca, oddać atmosferę łąki czy też lasu - robisz
    > zdjęcie tylko po to, żeby było przeciwieństwo HDR.

    A czymże się to różni od choćby "testu ostrości"?
    Sugerujesz, że powinna istnieć oddzielna grupa pl.rec.foto.techniki
    bądź pl.rec.foto.technikalia?
    Że nie wspomnę o .rec.foto.zabawy ;)

    > Zdjęcie samo w sobie jest
    > wyjątkowo marne

    To może jakiś konkurs na najmarniejsze zdjęcie, prezentujące dowolną
    technikę? :)

    > Oczywiście pewne zabawy fotograficzne są bardzo interesujące, np. zabawa w
    > "wyjdź na miasto i w ciągu godziny zrób dobry

    Ale tu NIE JEST .foto.art!

    pzdr, Gotfryd