  • 11. Data: 2010-11-17 17:17:38
    Temat: Re: ModułGPS do synchronizacji generatora
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    news:4ce3910f$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...

    > Moduł działa i widzi satelity, podaje w trybie terminalowym koordynaty
    > i mnóstwo innych parametrów. Udało mi się nawet uruchomić go z jakąś
    > mapą na PCta czyli działa OK.
    > Na na jednym z pinów jest impulsowany przebieg 1 sekundowy.
    > Czy to jest jakis wysokostabilny przebieg który mógłbym zastosować
    > np. bezpośrednio w taktowaniu licznika częstotliwości?

    stabilny może być a może nie być. Niektóre moduły dają ładny PPS a inne
    generują ten sygnał jak chcą (np. po złapaniu i utracie fix-a albo wręcz
    BEZ fix-a). Twojego modułu niestety nie znam. Inna sprawa, że taktować tym
    bezpośrednio częstościomierz jest jakoś mało elegancko...

    e.

  • 12. Data: 2010-11-17 18:58:53
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Nie ma możliwości użycia bezpośrednio PPS. Trzeba synchronizować tymi
    impulsami generator wysokostabiny. Zadałem pytanie, ale odpowiedzi na razie
    nie uzyskałem.

  • 13. Data: 2010-11-17 20:09:19
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-17 19:58, kolarz pisze:
    > Nie ma możliwości użycia bezpośrednio PPS. Trzeba synchronizować tymi
    > impulsami generator wysokostabiny. Zadałem pytanie, ale odpowiedzi na razie
    > nie uzyskałem.

    Przeciez dostyales odpowiedz od dawien dawna istnieje ten wzorzec 255kHz
    ale wolisz rzezbic w gownie.

  • 14. Data: 2010-11-17 20:35:22
    Temat: Re: Modu?GPS do synchronizacji generatora
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-17 10:52, Stan wrote:
    > czasu systemu DCF 77 steruj?cego zegarami poprzez fale radiowe 77 kHz
    > nadawanego z Niemiec.

    Mieszkam na Śląsku na wysokości 2 piętra w bokowisku mój zegarek od pół
    roku (!) nie zsynchronizował się ani razu. Wczesniej na wysokości 6-go
    piętra dawał radę kilka razy w tygodniu.

    Czy to oznacza że sygnal jest tak fatalny? Wykluczam zegarki, bo mam 3
    różne sztuki i działają tak samo biednie ;)

  • 15. Data: 2010-11-17 20:43:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-11-17 01:14, kolarz pisze:
    > Chodzi o modu? GPS do synchronizacji generatora np 10MHz. Zapytuje, bo jest
    > ma?o materia?ów na ten temat, a jesli s? to stare sprzed 10 lat. Chodzi mi
    > te? o to,?eby GPS by? dostepny w Polsce i w cenie do 150z?.

    na alledrogo jakiś czas temu były dostepne za ok. 40zł moduły uBloxa
    TIM-4H - poczytaj sobie dokumentację do nich. ZTCP to mają wyjście 1pps,
    które może być programowane także na inne częstotliwości wyjściowe (plus
    wprowadzanie korekt do tego sygnału). Była też produkowana ich specjalna
    wersja (ale ich na alledrogo nie widziałem) przeznaczona do wzorców
    czasu/częstotliwości.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 16. Data: 2010-11-17 21:38:43
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    tarnus wrote:

> [...]
    > Czy to jest jakis wysokostabilny przebieg który mógłbym zastosować
    > np. bezpośrednio w taktowaniu licznika częstotliwości?

    tak. w srodku nie siedzi jakis sirf czasem?
    przebieg powinien miec ~100ns dokladnosci (glownie zwiazane z dryftem
    temperaturowym bramek - czasy przelaczania bramek zmieniaja sie z
    temperatura).

  • 17. Data: 2010-11-17 21:48:31
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kolarz wrote:

    > Chodzi o moduł GPS do synchronizacji generatora np 10MHz. Zapytuję, bo
    > jest mało materiałów na ten temat, a jesli są to stare sprzed 10 lat.
    > Chodzi mi też o to,żeby GPS był dostępny w Polsce i w cenie do 150zł.

    wiekszosc sirf starow ma takie wyjscie, nie zawsze wyprowadzone na zewnatrz.

    ja mam takie cos :

    http://allegro.pl/modul-gps-12-kanalow-manual-dla-el
    ektronika-
    i1308678081.html

    do tego potrzebujesz jeszcze anteny ze wzmacniaczem, jest bardzo malo czuly.

    ogolnie nie polecam tego czegos, po prostu to mam i dziala.

  • 18. Data: 2010-11-17 23:28:32
    Temat: Re: Modu3GPS do synchronizacji generatora
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

> [...]
    >
    > Czy to oznacza że sygnal jest tak fatalny? Wykluczam zegarki, bo mam 3
    > różne sztuki i działają tak samo biednie ;)
    ===================
    Prawdopodobnie na 90% przyczyna to zakłócenia od zasilaczy impulsowych i
    komputerów. Jesli to mozliwe to oddal je od komputera , może da radę złapać
    synchro.
    kolarz

  • 19. Data: 2010-11-17 23:34:06
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez dostyales odpowiedz od dawien dawna istnieje ten wzorzec 255kHz
    > ale wolisz rzezbic w gownie.
    >==========================
    Nie wiem czy odpisać na tak niekulturalny post, ale nadajnik 225kHz pracuje
    obecnie z inną modulacją, tylko chyba raz w tygodniu na 1 godzinę włączają
    modulację AM. Poza tym sygnał jest słaby i były by problemy (wysoki poziom
    zakłóceń ). Przypuszczalnie sygnał nie jest tak stabilny jak kiedyś.
    Wyczytałem to z netu.
    kolarz

  • 20. Data: 2010-11-17 23:36:36
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4ce44dba$0$22799$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > czuly.
    >
    > ogolnie nie polecam tego czegos, po prostu to mam i dziala.
    Tak, to już przeżytek, cena + antena + przejściówki, to się nie
    opłaca,właśnie szukam coś lepszego i nowszego.
    Kolarz