  • 1. Data: 2010-11-17 13:30:40
    Temat: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    pytanie czy ktoś z Was miał okazję przetestować/zobaczyć jak świecą
    'żarówki' LED z trzonkiem E14?
    zastanawiałem się czy w łazience (podział na sekcje 2+3) nie zastąpić
    klasycznych żarówek 230V z bańką soczewkową, matowych - takimi właśnie
    ledami,
    chodzi o to, że często się zapala i gasi światło (sekcja z 2 szt żarówek)
    więc energooszczędne szybko się skończą,
    np na popularnym portalu aukcyjnym trochę tego jest za ok 40zł (noname), a
    patrząc na ceny osrama (kąt rozsyłu światła mały bo 15 st) na poziomie 190zł
    można sądzić, że te za 40zł to badziewie nadający się na wiejski tuning,
    pozostaje jeszcze kwestia, że "zwykłe" oprawy mogą się nie nadawać do
    zastosowania ledów -> kształt oprawy sufitowej, odbłyśnik, etc. podobnie jak
    to ma miejsce w samochodach, gdzie zastąpienie klasycznych żarówek ledami
    zwykle kończy się fiaskiem,
    jak to jest w rzeczywistości (230v)?
    dzięki za opinie,

    brat

  • 2. Data: 2010-11-17 15:37:35
    Temat: Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    wydaje mi sie ze listwa z kilkudziesieciu ledow bedzie trwalsza niz taka zarowka
    jak w listwie ubije sie jedna dioda to nie bedzie tragedii

    jak taka chinska zarowka wyciagnie 2000h to bedzie cud

  • 3. Data: 2010-11-17 17:28:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w
> [...]
    > zastanawiałem się czy w łazience (podział na sekcje 2+3) nie
    > zastąpić klasycznych żarówek 230V z bańką soczewkową, matowych -

    Patrz co Jacek pisal - 19 led SMD o lacznej mocy 4.7W swieci
    jasniej niz .. 35W halogen ?
    Cokol co prawda inny, ale pewnie robia tez E14.
    Tylko trzeba sie patrzec na moc i/lub liczyc diody - z 1W duzo
    swiatla nie wyjdzie.

    > chodzi o to, że często się zapala i gasi światło (sekcja z 2 szt
    > żarówek) więc energooszczędne szybko się skończą,

    No coz - ja chyba z pol rokutemu wstawilem swietlowke - na razie
    sie nie zepsula.

> [...]
    > (noname), a patrząc na ceny osrama (kąt rozsyłu światła mały bo
    > 15 st) na poziomie 190zł można sądzić, że te za 40zł to badziewie

    Osram pewnie podaje parametry - 100W zarowka ma ~1300lm.
    A w lazience jak kto lubi - miedzy 1000 a 2000lm powinno
    wystarczyc.

    J.

  • 4. Data: 2010-11-17 21:46:43
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > No coz - ja chyba z pol rokutemu wstawilem swietlowke - na razie sie nie
    > zepsula.

    Teraz są świetlówki kompaktowe ze zwiększona odpornością na załączania.
    Oczywiście nie takie najtańsze.
    Ale ja tez mam żarówkę w toalecie :)
    EM

  • 5. Data: 2010-11-17 21:58:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 22:46:43 +0100, EM wrote:

    >Teraz są świetlówki kompaktowe ze zwiększona odpornością na załączania.
    >Oczywiście nie takie najtańsze.

    Wstawilem najtansza. Paragon i pudelko mam :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-11-18 14:29:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > Cokol co prawda inny, ale pewnie robia tez E14.
    > Tylko trzeba sie patrzec na moc i/lub liczyc diody - z 1W duzo swiatla nie

    Niestety jedna z tych lampek LED już padła :)

  • 7. Data: 2010-11-18 15:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Niestety jedna z tych lampek LED już padła :)

    Eee, wymienisz jeszcze pare razy, moze trafisz na dobra sztuke :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-11-18 18:34:08
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    > Teraz są świetlówki kompaktowe ze zwiększona odpornością na załączania.
    > Oczywiście nie takie najtańsze.
    > Pozdrawiam
    > EM

    Żadne "teraz są".
    Powinno byś "kiedyś były".

    W kuchni mam philipsa kupionego jeszcze przed denominacją złotego, czyli za
    stare pieniądze.
    Zapala ze zwłoką po podgrzaniu katod.
    Jest to główne źródło swiatła pstrykane po kilkanaście razy na dobę.

    Policz sobie ile to już lat.
    Techniczny majstersztyk, ekonomiczna porażka.
    X.x.

  • 9. Data: 2010-11-19 13:19:54
    Od: m...@p...onet.pl

    > Witajcie,
    > pytanie czy kto&#182; z Was mia&#179; okazj&#234; przetestowa&#230;/zobaczy&#230;
    jak &#182;wiec&#177;
    > '&#191;arówki' LED z trzonkiem E14?

    Zajrzyj tu:
    http://www.dealextreme.com/products.dx/category.907

    Mam co prawda z trzonkiem MR16 takie:

    pracują w kuchni, zapalane wielokrotnie w ciągu dnia, pracują już od roku, z
    powodzeniem zastąpiły halogeny (subiektywnie świecą jak 20W halogen).

    (Kurczę, nie zoczyłem tam nic z trzonkiem E14... Ale może się przyda.)

    Pzdr.
    Marcin S.

  • 10. Data: 2010-11-19 13:22:08
    Od: m...@p...onet.pl

    <ciach>

    Acha, zapomniałem - koniecznie na power LED-ach (3 lub 4 szt., nie wieloledowe
    "prysznice").

    Pzdr.
    M.