  • Data: 2011-12-14 15:07:09
    Temat: Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzę, że LAA110 jest na 350V a więc się nie nada.
    > Jeśli chcesz użyć elektroniczny przekaźnik to musi być taki na 20...50V,
    > bo te mają jako element wykonawczy klucze tranzystorowe, a nie
    > tyrystory/triaki, ale parametry "styków" i tak są gorsze od zwykłego
    > przekaźnika
    LAA110 ma MOSFET-y nie triaki stąd podejrzewałem że się może nadać

    i bez znajomości układu w którym coś trzeba przełączać moim
    > zdaniem nie da się na 100% powiedzieć, że się nada.
    > Przekaźniki elektroniczne nie działają wbrew pozorom natychmiast.
    > Opóźnienia się chyba liczy w ms i jeśli zakładałeś, że użycie
    > elektronicznego zamiast mechanicznego pozwoli tak szybko przełączyć, że
    > elektronika nie zauważy to się mylisz.
    Zakładałem głównie "czystość" przełączenia, styki lubią się odbijać a
    nie lubię takich zakłóceń wprowadzać we nieznany układ bez możliwości
    obejrzenia skutków w punktach krytycznych

    Do sterowania potrzebny jeden stan cyfrowy, ale po
    > drodze należałoby zapewnić izolację, aby zakłócenia z długich kabli nie
    > uszkadzały układu sterowania i nie dostawały się do nieznanego układu
    > połączonego z potencjometrem.
    Zakładałem użycie przerzutnika i przełącznika

    > przyciskami - jeden daje o krok w górę, a drugi o krok w dół (są takie,
    > które mają taki interfejs i nie wymagają procesora). Krok można
    > zwiększyć zamieniając naciśnięcie na pewną liczbę impulsów.
    To odpada, muszę po prostu jednym ruchem przełączać miedzy dwoma
    zadanymi prądami

    > należałoby użyć przekaźników "make before break" - środkowy styk nie
    > przeskakuje między dwoma skrajnymi, tylko występuje chwila, kiedy
    > wszystkie 3 są połączone.

    I to wydaje się najlepszym rozwiązaniem, tylko teraz muszę znaleźć taki
    przekaźnik.

    Dziekuję
    Piotr