  • Data: 2009-10-30 19:52:09
    Temat: Re: Modernizacja do RACK
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    orcio pisze:
    > Planuję modernizację sprzętu w małej sieci (15-20 użytkowników) Mam
    > miejsce na szafkę RACK 19" wiszącą o głębokości 40cm. Do szafy ma wejść
    > UPS, Serwer, 2x switch 16. UPS APC znalazłem na tą głębokość switch też
    A co z nośnością? Jesteś pewny że ta szafka zniesie ci wagę UPSA,
    serwera, nie wypaczy albo nie wyrwie się ze ściany?

    > się zmieści co do serwerów to nowe teraz są robione na 1-2U za to bardzo
    > głębokie czy jest sens sie gimnastykować i szukać czegoś co się zmieści
    > czy wstawić tower?
    Nie znajdziesz NIC w tym rozmiarze. Nawet jakbyś chciał zrobić cepelię i
    z obudowy ATX poziomo robić rack po dodaniu uchwytów - to i tak w 40cm
    się nijak nie zmieścisz. Wyjątkiem są obudowy na iTX ale to chyba nie o
    to chodzi ;)
    Sam mam szafkę podobną, głęboka z zewnątrz 52cm, wewnątrz odliczając
    grubość drzwi, szyby, z tyłu blachy i przetłoczeń - zostaje 48cm. I też
    miała być wisząca, ale:
    - po zamontowaniu samego switcha, patchpaneli, upsa APC 250VA (tylko!),
    trochę kabli itd - wyrwało kołki ze ściany, rozsadziło bloczki w któych
    były osadzone. Po przykręceniu "śrubami na wylot" przez ścianę - szafka
    zaczeła się wypaczać, ciężko było zamknąć, , widać było że to się
    wygina. Ostatecznie stoi na ziemi (na kółkach, żeby łatwiej posprzątać
    za nią) a wiązka kabli idzie w grubym peszlu jak kanalizacja na wiosce ;)

    - Serwer zamontowałem w resztkach obudowy ATX, najmniejszej jaką
    znalazłem, o głębokości fabrycznej 44cm, ale pozbawionej frontpanelu
    (zyskałem ~2,5cm), zamontowana poziomo w racku i "śledziami do klienta"
    a były-przód-obudowy dotyka pleców szafy, oraz używam specjalnie
    zorganizowanych wtyczek kątowych (zasilania 230v i rs232, RJ45 się
    mieszczą). I tak zamykając drzwiczki dociskam kable, co jest conajmniej
    niefajne.

    > Czy urządzenia przystosowane do szaf RACK mają jakąś
    > przewagę nad "wolno stojącymi"?
    Np możliwość zainstalowania w szafach rack? (gdzie łatwiej wszystko
    zorganizować/wymieniać/podłączyć/rozprowadzić/chłodz
    ić grupowo itp).
    Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
    jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack. Dlatego że nikt
    profesjonalny nie postawi w serwerowni regału z ikeii i powie adminowi
    "a tu se serwery jakoś poustawiaj, kable pociągnij bokiem, a na szafie
    switche będą leżały"

    > niektóre serwery IBM miały chyba
    > możliwość instalowania jako rack a były jako tower.
    Google images > ibm server > obejrzyj jakie to jest długie, nawet w
    wersji Tower. To się nie chce mieścić nawet do szaf o głębokości 80cm
    (szafy serwerowe miewają 1m na głębokość nie bez powodu)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173