  • 1. Data: 2009-10-30 19:07:26
    Temat: Modernizacja do RACK
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Witam
    Planuję modernizację sprzętu w małej sieci (15-20 użytkowników) Mam
    miejsce na szafkę RACK 19" wiszącą o głębokości 40cm. Do szafy ma wejść
    UPS, Serwer, 2x switch 16. UPS APC znalazłem na tą głębokość switch też
    się zmieści co do serwerów to nowe teraz są robione na 1-2U za to bardzo
    głębokie czy jest sens sie gimnastykować i szukać czegoś co się zmieści
    czy wstawić tower? Czy urządzenia przystosowane do szaf RACK mają jakąś
    przewagę nad "wolno stojącymi"? niektóre serwery IBM miały chyba
    możliwość instalowania jako rack a były jako tower.

    P.S. Chodzi o sprzęt, do tego sieciowy dlatego pozwoliłem sobie puścić
    na 2 grupy.

    orcio

  • 2. Data: 2009-10-30 19:18:11
    Temat: Re: Modernizacja do RACK
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewagę nad "wolno stojącymi"? niektóre serwery IBM miały chyba możliwość
    > instalowania jako rack a były jako tower.

    Większość markowych serwerów ma możliwość instalacji lub konwersji do racka.
    Są też obudowy ATX i EATX które się zmieszczą w płytkiej szafie, ale IMHO to
    bez sensu zwłaszcza jeśli szafa jest przykręcona a nie stojąca.

  • 3. Data: 2009-10-30 19:52:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    orcio pisze:
    > Planuję modernizację sprzętu w małej sieci (15-20 użytkowników) Mam
    > miejsce na szafkę RACK 19" wiszącą o głębokości 40cm. Do szafy ma wejść
    > UPS, Serwer, 2x switch 16. UPS APC znalazłem na tą głębokość switch też
    A co z nośnością? Jesteś pewny że ta szafka zniesie ci wagę UPSA,
    serwera, nie wypaczy albo nie wyrwie się ze ściany?

    > się zmieści co do serwerów to nowe teraz są robione na 1-2U za to bardzo
    > głębokie czy jest sens sie gimnastykować i szukać czegoś co się zmieści
    > czy wstawić tower?
    Nie znajdziesz NIC w tym rozmiarze. Nawet jakbyś chciał zrobić cepelię i
    z obudowy ATX poziomo robić rack po dodaniu uchwytów - to i tak w 40cm
    się nijak nie zmieścisz. Wyjątkiem są obudowy na iTX ale to chyba nie o
    to chodzi ;)
    Sam mam szafkę podobną, głęboka z zewnątrz 52cm, wewnątrz odliczając
    grubość drzwi, szyby, z tyłu blachy i przetłoczeń - zostaje 48cm. I też
    miała być wisząca, ale:
    - po zamontowaniu samego switcha, patchpaneli, upsa APC 250VA (tylko!),
    trochę kabli itd - wyrwało kołki ze ściany, rozsadziło bloczki w któych
    były osadzone. Po przykręceniu "śrubami na wylot" przez ścianę - szafka
    zaczeła się wypaczać, ciężko było zamknąć, , widać było że to się
    wygina. Ostatecznie stoi na ziemi (na kółkach, żeby łatwiej posprzątać
    za nią) a wiązka kabli idzie w grubym peszlu jak kanalizacja na wiosce ;)

    - Serwer zamontowałem w resztkach obudowy ATX, najmniejszej jaką
    znalazłem, o głębokości fabrycznej 44cm, ale pozbawionej frontpanelu
    (zyskałem ~2,5cm), zamontowana poziomo w racku i "śledziami do klienta"
    a były-przód-obudowy dotyka pleców szafy, oraz używam specjalnie
    zorganizowanych wtyczek kątowych (zasilania 230v i rs232, RJ45 się
    mieszczą). I tak zamykając drzwiczki dociskam kable, co jest conajmniej
    niefajne.

    > Czy urządzenia przystosowane do szaf RACK mają jakąś
    > przewagę nad "wolno stojącymi"?
    Np możliwość zainstalowania w szafach rack? (gdzie łatwiej wszystko
    zorganizować/wymieniać/podłączyć/rozprowadzić/chłodz
    ić grupowo itp).
    Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
    jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack. Dlatego że nikt
    profesjonalny nie postawi w serwerowni regału z ikeii i powie adminowi
    "a tu se serwery jakoś poustawiaj, kable pociągnij bokiem, a na szafie
    switche będą leżały"

    > niektóre serwery IBM miały chyba
    > możliwość instalowania jako rack a były jako tower.
    Google images > ibm server > obejrzyj jakie to jest długie, nawet w
    wersji Tower. To się nie chce mieścić nawet do szaf o głębokości 80cm
    (szafy serwerowe miewają 1m na głębokość nie bez powodu)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-10-30 19:52:49
    Od: "xxx" <...@...be>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > czy wstawić tower? Czy urządzenia przystosowane do szaf RACK mają jakąś
    > przewagę nad "wolno stojącymi"?

    zadnej, jezeli porownujesz pizze do tower'a tej samej firmy
    ale tower'y maja duzy bonus, mozliwa i tansza rekonfiguracja :)
    i sa ciche w przeciwienstwie do plaskich

  • 5. Data: 2009-10-30 20:47:36
    Od: orcio <o...@N...pl>

    BartekK pisze:
    > A co z nośnością? Jesteś pewny że ta szafka zniesie ci wagę UPSA,
    > serwera, nie wypaczy albo nie wyrwie się ze ściany?

    producent podaje 30kg dopuszczalne obciążenie (1szy z googla) UPS ma
    20kg pewnie znajdę coś co ma większe obciążenie albo lżejszy UPS. Jak u
    Ciebie jest z tą waga bo nie wiem czy tam jest możliwość przejścia na
    wylot przez ścianę?

> [...]
    > Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
    > jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack.

    Zastanawiałem sie czy to nie ma większej odporności na prace 24/7 ale
    jak tylko bonus to RACK to aż tak mnie nie zachęca.

> [...]
    > wersji Tower. To się nie chce mieścić nawet do szaf o głębokości 80cm
    > (szafy serwerowe miewają 1m na głębokość nie bez powodu)

    tak do tego jeszcze dojście z obu stron a nawet ściągane ścianki boczne,
    ale na takie bajery nie mogę sobie pozwolić.

  • 6. Data: 2009-10-30 21:02:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    orcio pisze:
> [...]
    > 20kg pewnie znajdę coś co ma większe obciążenie albo lżejszy UPS. Jak u
    > Ciebie jest z tą waga bo nie wiem czy tam jest możliwość przejścia na
    Nie ważyłem swojej, a teraz stoi na ziemi na kółkach "do wózków
    transportowych", i ciężko ją podnieść, ale się da. Tyle że złapać za róg
    i podnieść przechylając - to można i samochód co waży pół tony, i nie
    czuje się w zasadzie ile to waży w całości. Ciężkie jest - UPS
    conajmniej ~10-15kg, rejestrator video, do tego dwa catalysty (może po
    3-4kg?), serwer, NAS lacie, drobnica w stylu modemów adsl, patchpaneli,
    kabli - ale to wszystko waży, choćby głupie patchkordy - jeden "waży
    nic" - ale jak niesiesz kartonik 100szt to nagle się okazuje że to
    ciężkie...

    Nadal uważam że to co ty masz mieć - 40cm szafka - to się nadaje
    wyłącznie na switcha, patchpanel, może jakiś wideo-rejestrator i
    ewentualnie jakiś routerek i koniec. To nie jest szafka serwerowa, tylko
    teleinformatyczna. A tym bardziej UPS bym tam nie wkładał na siłę -
    każdy stopień celsjusza więcej, to krótsze życie akumulatorów.

    > Zastanawiałem sie czy to nie ma większej odporności na prace 24/7 ale
    > jak tylko bonus to RACK to aż tak mnie nie zachęca.
    Serwer to serwer, nawet jak z głową zrobiony zwykły składak, to zawsze
    musi być zdolny do pracy 24/7. Sprawy "serwerowe" to np łatwość wymiany
    elementów (dla zapewnienia najmniejszego down-time), mocno
    przewymiarowane chłodzenie, tak by nawet po straszliwym zapyleniu,
    zakurzeniu i w temperaturze "serwerowej" typu 40'C nadal działało. A
    żeby było ciche - nie jest to istotne w warunkach serwerowni, więc
    huczy... Albo w przypadku serwerów 1U - raczej bym to określił - wyje,
    huczy i gwiżdże.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-10-30 23:23:41
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Zastanawiałem sie czy to nie ma większej odporności na prace 24/7 ale
    > jak tylko bonus to RACK to aż tak mnie nie zachęca.

    - wydajne i przemyślane chłodzenie od frontu do tyłu
    - często wygodne kieszenie na hdd
    - kontrolka "alarm" na froncie
    - kontrolki pracy sieciówek na froncie
    - niektóre mają RS232 na froncie
    - po zamontowaniu w szynach łatwo wysuwasz serwer i po zdjęciu górnej
    pokrywy masz dostęp do środka

    g.

  • 8. Data: 2009-10-31 07:34:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    geyb pisze:

> [...]
    > - kontrolki pracy sieciówek na froncie
    > - niektóre mają RS232 na froncie
    > - po zamontowaniu w szynach łatwo wysuwasz serwer i po zdjęciu górnej

    no i podstawowa zaleta racka czyli możliwość umieszczenia sprzetu w
    pionie. Nie da się położyć/postawić obudów typu tower do wysokości 2 m.

    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250 & bmwf650_dakar

  • 9. Data: 2009-10-31 18:24:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Google images > ibm server > obejrzyj jakie to jest długie, nawet w wersji
    > Tower. To się nie chce mieścić nawet do szaf o głębokości 80cm (szafy
    > serwerowe miewają 1m na głębokość nie bez powodu)

    x325 sie miescil o tyle o ile, z 2-3 cm wystawaly tylne szyny wiec nie dalo
    sie zamknac szafy 80 z tylu :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2009-11-02 14:41:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 30 Oct 2009 20:52:09 +0100, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

> [...]
    >zorganizowanych wtyczek kątowych (zasilania 230v i rs232, RJ45 się
    >mieszczą). I tak zamykając drzwiczki dociskam kable, co jest conajmniej

    W jednej serwerowni mam coś takiego:
    http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_n
    o=133&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=666#
    To mam 46cm głębokości obudowy i tyle jest nawet po podłączeniu kabli
    bo z tyłu jet taka półeczka na dnie chroniąca etyczki przed
    wyłamaniem. A widziałem oparte na płytach MSI jeszcze płytsze serwery
    ale to raczej o szerokości 14 cali a nei 19.

    Zdrówko