  • Data: 2009-10-30 21:02:28
    Temat: Re: Modernizacja do RACK
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    orcio pisze:
    > producent podaje 30kg dopuszczalne obciążenie (1szy z googla) UPS ma
    > 20kg pewnie znajdę coś co ma większe obciążenie albo lżejszy UPS. Jak u
    > Ciebie jest z tą waga bo nie wiem czy tam jest możliwość przejścia na
    > wylot przez ścianę?
    Nie ważyłem swojej, a teraz stoi na ziemi na kółkach "do wózków
    transportowych", i ciężko ją podnieść, ale się da. Tyle że złapać za róg
    i podnieść przechylając - to można i samochód co waży pół tony, i nie
    czuje się w zasadzie ile to waży w całości. Ciężkie jest - UPS
    conajmniej ~10-15kg, rejestrator video, do tego dwa catalysty (może po
    3-4kg?), serwer, NAS lacie, drobnica w stylu modemów adsl, patchpaneli,
    kabli - ale to wszystko waży, choćby głupie patchkordy - jeden "waży
    nic" - ale jak niesiesz kartonik 100szt to nagle się okazuje że to
    ciężkie...

    Nadal uważam że to co ty masz mieć - 40cm szafka - to się nadaje
    wyłącznie na switcha, patchpanel, może jakiś wideo-rejestrator i
    ewentualnie jakiś routerek i koniec. To nie jest szafka serwerowa, tylko
    teleinformatyczna. A tym bardziej UPS bym tam nie wkładał na siłę -
    każdy stopień celsjusza więcej, to krótsze życie akumulatorów.

    > Zastanawiałem sie czy to nie ma większej odporności na prace 24/7 ale
    > jak tylko bonus to RACK to aż tak mnie nie zachęca.
    Serwer to serwer, nawet jak z głową zrobiony zwykły składak, to zawsze
    musi być zdolny do pracy 24/7. Sprawy "serwerowe" to np łatwość wymiany
    elementów (dla zapewnienia najmniejszego down-time), mocno
    przewymiarowane chłodzenie, tak by nawet po straszliwym zapyleniu,
    zakurzeniu i w temperaturze "serwerowej" typu 40'C nadal działało. A
    żeby było ciche - nie jest to istotne w warunkach serwerowni, więc
    huczy... Albo w przypadku serwerów 1U - raczej bym to określił - wyje,
    huczy i gwiżdże.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173