  • Data: 2009-11-02 14:56:18
    Temat: Re: Modernizacja do RACK
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Oct 2009 20:52:09 +0100, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    >Np możliwość zainstalowania w szafach rack? (gdzie łatwiej wszystko
    >zorganizować/wymieniać/podłączyć/rozprowadzić/chłod
    zić grupowo itp).
    >Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
    >jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack. Dlatego że nikt
    >profesjonalny nie postawi w serwerowni regału z ikeii i powie adminowi
    >"a tu se serwery jakoś poustawiaj, kable pociągnij bokiem, a na szafie
    >switche będą leżały"

    Mało widziałeś. Jedna z warszawskich firm reklamowych (dośc duża,
    prowadzi call-center na kilkuset operatorów telefonicznych) kilka lat
    temu zaordynowała że sprzęt sieciowy (kilkanaście serwerów, UPS-y,
    osprzęt) obsługujący całą firmę i dość duży serwis netowy ma stać w
    zwykłym pokoju na drewnianym regle wykonanym przez spółkę "Pan Miecio
    & Szwagier" Co Ltd Sp. z O.O. GmbH ;-) Jako uzupełnienie sprzętu admin
    dostał stołek barowy z oparciem bo monitor, klawiatura, mysz i KVM
    wypadł tak z 1.40m nad ziemią. Naczelną zasadą było że ma być tanio u
    jeszcze raz tanio a za 3 lata firmę się sprzeda. Tanio nie dotyczyło
    głównej księgowej którą zainstalowano w pomieszczeniu przewidzianym na
    serwerownię bo tam była klimatyzacja a ona lubiła komfort. Marudziła
    tylko że jej przeszkadza szafa że switchami i centralą telefoniczną i
    żeby coś z tym zrobić więc zasłonięto to malowiczą kotarą bo około 2
    tysięcy podłączeń kablowych (sieć i telefony) nie dało rady w prosty
    (i tani) sposób przenieść o kilkanaście metrów. Na szczęście ja już
    tam nie pracowałem od pewnego czasu a kumpel któremu zlecono taką
    przebudowę szybko się tez stamtąd wymuksował. ;-)

    A reagłaty z IKEA z drucianymi i plastikowymi koszami-szufladami
    całkiem fajnie sprawują się w jednej z serwerowni jako miejsce na
    narzędzia, kabl,e części i inne duperelki obok szaf 24U.

    Zdrówko