  • Data: 2011-03-08 20:18:58
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:il56rp$40c$...@n...onet.pl...
    > To napisz około 5,5 godziny na sprzęcie takim i takim.

    1. Niewygodne;
    2. Robię obliczenia na różnym sprzęcie;
    3. Docelowy "target" niekumaty odnośnie użycia komputerów (tj. nawet kumaty,
    ale wypada udawać, że jest się ponad takie rzeczy);
    4. Mogłoby być potraktowane jako kryptoreklama danego sprzętu;
    5. Mogłoby być potraktowane jako reklama konkurencji.

    > To wszystko wpływa na to, że program może pracować bardzo różny czas na
    > teoretycznie bardzo podobnych platformach.

    Niemniej jednak, biorąc przeciętny technologicznie sprzęt można znaleźć
    oszacowanie. Takie lub inne. Może bardzo złe. Ale jednak jakieś.

    No, nie udawajmy, że się nie da. Raczej - nie jest to wygodne - bo od paru
    lat procesory niby lepsze - a "raw MFLOPS" buksują w miejscu (podobnie jak
    częstości zegara).

    Kiedyś podawano np. jak szybko dany komputer obliczył ileś tam cyfr pi.
    Teraz, gdyby takie dane wykreślać... mogłoby być niezbyt "postępowo".

    > MFLOPS mają sens w kontekście określonego testu.
    > Używanie MFLOPS bez wdawania się w testy uważam za spore nadużycie.

    Millions Float Point Operations Per Second. Co tu jest nadużyciem?

    Jeżeli założymy, że dobre procesory liczą tak samo szybko csch (cosecant
    hiperbolicus) jak zwykłe dodawanie - to trywialne.

    Jeżeli założymy, że procesory liczą jednak wolniej ATAN2 niż FADD (jak to
    było w czasach 80287) - to już trochę gorzej - ale można podać np. że dla 4
    działań tyle, w skrajnych przypadkach jednak znacznie mniej, bo tyle.

    Oczywiście - cache, RAM, prędkość SSHD, kolor myszki - też może mają
    znaczenie. Tak samo jak nie sama moc silnika decyduje o prędkości samochodu.
    Ale jeżeli kupujący samochód ma prawo wiedzieć, jakie parametry ma silnik -
    tak samo ja chcę wiedzieć, ile MFLOPS wyciąga CPU. To logiczne.

    > Możesz ewentualnie napisać, że potrzeba (robiłem tak w kilku
    > sprawozdaniach) xx dodawań, yy mnożeń, zz dzieleń. Bo to daje jakieś
    > pojęcie o _maksymalnym_ czasie i zlożoności, zwłaszcza, gdy zapiszesz to w
    > odniesieniu do danych wejściowych.

    Patrz wyżej - przeciętny czytacz będzie udawał że go to nie interesuje.
    Trochę zresztą tak jak z samochodami - 1000 KM to fajnie się czyta - 52
    uszczelki, 431 łożysk itd. to trochę durnowate szczegóły.

    Jak na razie zakładam 1 cykl zegara = 1 operacja FPU. 10x w tę czy w tamtą
    stronę... bez większego znaczenia. I tak algorytm O(N^3), więc jakby coś, to
    5 razy mniejszy krok ;) i wyrobi się normę.

    Nota bene, samo przełączenie na FPU też kosztuje.

    slawek