  • Data: 2011-03-09 08:20:10
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.03.2011 21:18, slawek pisze:
    > Niemniej jednak, biorąc przeciętny technologicznie sprzęt można znaleźć
    > oszacowanie. Takie lub inne. Może bardzo złe. Ale jednak jakieś.
    Jeżeli oszacowanie na poziomie 10X Cię interesuje to tak.

    > No, nie udawajmy, że się nie da. Raczej - nie jest to wygodne - bo od
    > paru lat procesory niby lepsze - a "raw MFLOPS" buksują w miejscu
    > (podobnie jak częstości zegara).
    Jesteś ignorantem. Od pewnego czasu mamy właśnie wzrost GIPS (i trochę
    mniejszy GFLOPS) przy równoczesnym zatrzymaniu, czy wręcz spadku
    częstotliwości.

    > Kiedyś podawano np. jak szybko dany komputer obliczył ileś tam cyfr pi.
    > Teraz, gdyby takie dane wykreślać... mogłoby być niezbyt "postępowo".
    Naprawdę?

    > Millions Float Point Operations Per Second. Co tu jest nadużyciem?
    Zamiana _kolejności_ instrukcji (a więc brak zmiany ilości tych FLO)
    może dać wielokrotnie różne wyniki.

    > Jeżeli założymy, że dobre procesory liczą tak samo szybko csch (cosecant
    > hiperbolicus) jak zwykłe dodawanie - to trywialne.
    Nie zwykłe, bo tych dodawań jest po drodze kilka.

    > Oczywiście - cache, RAM, prędkość SSHD, kolor myszki - też może mają
    > znaczenie. Tak samo jak nie sama moc silnika decyduje o prędkości
    > samochodu. Ale jeżeli kupujący samochód ma prawo wiedzieć, jakie
    > parametry ma silnik - tak samo ja chcę wiedzieć, ile MFLOPS wyciąga CPU.
    > To logiczne.
    Od czasów wymyślenia przewidywania skoków i wywoływania operacji FP w
    pipeline nie ma czegoś takiego jak RAW IPS/RAW FLOPS. Wszystko jest w
    kontekście określonego testu na określonej wersji kompilatora.

    > Patrz wyżej - przeciętny czytacz będzie udawał że go to nie interesuje.
    > Trochę zresztą tak jak z samochodami - 1000 KM to fajnie się czyta
    Może i fajnie, ale niewiele daje informacji o takich 'szczegółach' jak
    np prędkość maksymalna, czy "ile +- czasu będę jechał na 100km pustej
    autostradzie".

    > - 52
    > uszczelki, 431 łożysk itd. to trochę durnowate szczegóły.
    To jest bez związku. Ja mówię bardziej o podaniu mocy, masy i
    przełożenia zamiast podawania prędkości maksymalnej zmierzonej w
    warunkach idealnych. (Najlepiej na hamowni bez obciążenia.)

    > Jak na razie zakładam 1 cykl zegara = 1 operacja FPU. 10x w tę czy w
    > tamtą stronę... bez większego znaczenia.
    Jeżeli Cię interesuje taki rząd wielkości to o czym jest ta dyskusja?

    Michoo