-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
zawa.vectranet.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Date: Thu, 13 Dec 2018 23:21:16 +0000
Organization: http://www.wit.edu.pl
Message-ID: <puuphq$34o9a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <1f3rhypv7kovt$.xh5h60o776w3$.dlg@40tude.net>
<pupclc$naf$1@node1.news.atman.pl>
<hnln8ntjblqa.2mp23viungh8$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 13 Dec 2018 23:21:30 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
logging-data="3301674"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <hnln8ntjblqa.2mp23viungh8$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645952
[ ukryj nagłówki ]On 2018-12-11 23:08, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
>
>> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
>>> http://powertorque.cba.pl/
>>>
>>> Dawno nie było tematu :)
>>>
>>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
>>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
>>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
>>
>> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
>> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
>> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
>> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
>> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
>> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
>>
>> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
>> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
>> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
>> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
>> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
>
> W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
> warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
> Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
> te 100km/h osiąga.
>
> Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
> Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
> 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
> 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
>
> A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
> współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
> chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
No dobrze - a gdyby chcieć to wiarygodnie zmierzyć to jak to zrobić?
Chodzi o przyspieszenie np. 0-100 i później 80-120 i np 80-160?
Bo ja widzę takie problemy:
* prawdziwa prędkość - faktyczne 100 ro zwykle na liczniku 105-110. Ale
ile dokładnie? No i te ostatnie kilometry przecież wchodzą najwolniej...
* do kalkulacji - całkowita masa pojazdu. Skąd wziąć faktyczną? paliwo,
kierowca płyny, graty w bagażniku. To co podają w katalogu to jest co?
No najlepiej to pewnie zważyć. Ale gdzie?
Weźmy przykład - taki pojazd jak Golf V Variant 1.9 Manual. Gdzieś na
stronce jest 1361 kg (Kerb weight - cokolwiek to znaczy). W dowodzie
jest 1436 kg. No i do tego - czy jest tam wliczone paliwo? No bo pełny
bak to tak na oko z 60 kg więc blisko 5% podanych mas.
No i właśnie - jak to mierzyć i jak jechać? Bo w czasach młodości
próbowaliśmy takie czasy 0-100 mierzyć. To były chyba 3 modele
samochodów. No i do danych katalogowych nikomu praktycznie nie udało się
zbliżyć (mniej niż 1s różnicy). No i to były pojazdy o katalogowym
przyspieszeniu w przedziale 10-14s - czyli takie dość zwyczajne, gdzie
błąd pomiaru przy 10s też powinien być mniejszy. Wiadomo, ze kierowcy
słabi raczej. Niemniej jednak jak jest w katalogu 10s a tobie ciężko
dobić do 12 to jest to zastanawiające (pojazdy były raczej sprawne -
jeden z nich był później na hamowni sprawdzany i wyszło, ze moce ma
mniej więcej takie jak trzeba).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 01:05 Tomasz Pyra
- 14.12.18 01:51 Tomasz Pyra
- 14.12.18 22:27 Marek S
- 14.12.18 22:39 Marek S
- 15.12.18 01:48 Tomasz Pyra
- 16.12.18 00:12 Marek S
- 16.12.18 11:13 Tomasz Pyra
- 16.12.18 22:45 mk4
- 17.12.18 00:13 Tomasz Pyra
- 17.12.18 14:25 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=