eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 151. Data: 2010-04-07 13:55:24
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    >> Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
    >> Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
    >> Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.
    >
    > Nie kwestionuję tego.

    Wiec zaakceptuj fakt, ze turbo (plus inne modyfikacje) dobiera sie do planowanego
    efektu = mocy/momentu

    >> Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
    >> Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.
    >
    > Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
    > oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
    > którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.

    Ale mowimy o kosztach, czy o tym, jak dobiera sie turbo do silnika?
    To chyba oczywiste, ze jakiekolwiek modyfikacje oznaczaja koszta.
    Ale dla techniki nic z tego nie wynika - to osobny temat.

    > Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
    > mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
    > ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
    > lepsze materiały, mniejsze tolerancje...

    Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
    dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
    I tak samo dobierasz inne czesci tego silnika w razie potrzeby.


    --
    Jacek "AMI" Rudowski


  • 152. Data: 2010-04-07 14:08:31
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    DoQ pisze:
    > The_EaGle pisze:
    >
    >> Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
    >> samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.
    >
    > Tzn. co sie dzieje z tym momentem z diesla? Tryby go zjadaja? :) W
    > ciągnikach siodłowych to też fake, tylko kierowcy je pchaja pod górę?

    Jaki fake? Czego nie rozumiesz?

    Skoro samochód o tej samej masie rozpędza się od 0 do 100km/h w czasie
    np 10s w przypadku diesla i benzyny to oznacza że moment obrotowy w
    funkcji obrotów na kołach jest taki sam. Moc może być różna. Gdyby ktoś
    zbudował samochód o bardzo gęsto zestopniowuj skrzyni to samochód mający
    50kW i 100kW będą rozpędzały sie do 100km/h tak samo. Kwestia aby tak
    dobrać przełożenia żeby moment na kołach w fukcji obrotów był identyczny...



    > Passat 2.0TDI 103kW, wiekszosc zakresu pracy silnika ok 1100Nm na kołach
    > przy przelozeniu najblizszym 1:1. Touran TSI 103kW tak samo zmierzony ok
    > 750Nm na kołach.

    Widać innej jest przełożenie w skrzyni biegów lub w mechanizmie różnicowym.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 153. Data: 2010-04-07 14:22:56
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    > Yans van Horn pisze:
    > (...)
    >> Czyli rozumiem, że chcesz porównywać silnik, którego bez specjalnego
    >> osprzętu nie da się uruchomić, który wymaga
    >> totalnej przebudowy co 1-2 starty, silnik który jest tak kosztowny,
    >> który ma takie tolerancje, że na zimno jest zatarty ?
    >>
    >> To ten silnik chcesz porównywać ? To ma być dowód ?
    >
    > Przypomnę co napisałeś:
    > <cite>
    > Turbina ma być dobrana do pojemności silnika.
    > </cite>

    Napiszę łopatologicznie ponownie:

    - oczekiwana moc
    - pojemność skokowa
    - obroty maksymalne silnika

    To najważniejsze parametry przy doborze turbiny. Zatem turbina ma być
    dobra zależnie od pojemności silnika.
    Udowodnij, że jest inaczej!

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 154. Data: 2010-04-07 14:29:11
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jacek Rudowski wrote:
    > Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
    > dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.

    Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.

    Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 155. Data: 2010-04-07 14:40:35
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    > Jacek Rudowski wrote:
    >> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
    >> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
    >
    > Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
    >
    > Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?

    Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
    zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.

    Ale spoko - Twoja sprawa - mozesz tkwic w tym zdziwieniu nadal
    albo uwazac, jak Ci sie podoba. Bo teraz juz troche zaczynasz sie wic prawde mowiac.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski


  • 156. Data: 2010-04-07 14:42:33
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhrova4.9td.ami@chloru.luftbrandzlung.org...
    > Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    >> Jacek Rudowski wrote:
    >>> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy -
    >>> turbo
    >>> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
    >>
    >> Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
    >>
    >> Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
    >
    > Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
    > zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.

    To jest dyskusja o tym, czy wodę robi się z tlenu czy z wodoru.
    Tak trudno przyjąć do wiadomości, że i z tego i z tego?


  • 157. Data: 2010-04-07 14:55:16
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jacek Rudowski wrote:
    > Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    >> Jacek Rudowski wrote:
    >>> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
    >>> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
    >> Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
    >>
    >> Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
    >
    > Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
    > zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.

    Wyraziłem zdziwienie ? LOL :-) Facet, czytaj ze zrozumieniem (najpierw
    najlepiej podręcznik do logiki :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 158. Data: 2010-04-07 15:07:50
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 7 Kwi, 14:08, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Skoro samochód o tej samej masie rozpędza się od 0 do 100km/h w czasie
    > np 10s w przypadku diesla i benzyny to oznacza że moment obrotowy w
    > funkcji obrotów na kołach jest taki sam. Moc może być różna.

    hm... to juz prawda nie jest...

    1. jesli wiemy tylko, ze oba maja rowne masy i taki sam czas 0-100 to
    wlasciwie niczego nie mozemy powiedziec o silnikach ;)
    jeden moze np. osiagac te 100 na dwojce, drugi na trojce...

    2. jesli zalozymy, ze moment maja taki sam w funkcji czasu czy obrotow
    na kolach, to obroty kol tez sa rowne, czyli moc jest rowna - mamy 2
    silniki o identycznej charakterystyce...

    WS


  • 159. Data: 2010-04-07 18:15:42
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 07 Apr 2010 12:02:43 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > I według Ciebie moc na którą dobierasz turbinę nie zależy od pojemności
    > silnika ? (a konkretnie widełki)

    Do osiągnięcia mocy XkW należy spalić Ykg paliwa z Zkg
    powietrza. Żeby dostarczyć Zkg powietrza należy dobrać
    sprężarkę, która wtłoczy te Zkg powietrza w określonej jednostce
    czasu pracując przy tym z określoną sprawnością. A czy XkW
    zostanie osiągnięte z 1, 2, 10 czy 100litrów pojemności
    skokowej, zależy od celów, do jakich silnik został
    zaprojektowany, regulacji prawnych/sportowych i fantazji
    konstruktora. Koniec, kropka.

    > Moc przecież nie zależy od ilości spalanej mieszanki i można jej dowolną
    > ilość przepchać przez dowolnej "wielkości" silnik ? :-)

    Nie ma znaczenia, czy XkW uzyskasz dzięki mniejszej liczbie
    cykli na sekundę w większym silniku, czy też większej liczbie
    cykli w mniejszym silniku. W liczniku wzoru na moc znajdziesz
    zarówno prędkość obrotową jak i moment obrotowy, który jest m.
    in. zależny od pojemności silnika i ciśnienia czynnika podczas
    suwu pracy.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 160. Data: 2010-04-07 18:17:22
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
    > uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.

    To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.

    > Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
    > ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
    > silnika wielką sprężarką.

    Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
    niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
    około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: