-
151. Data: 2010-04-07 13:55:24
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
>> Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
>> Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
>> Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.
>
> Nie kwestionuję tego.
Wiec zaakceptuj fakt, ze turbo (plus inne modyfikacje) dobiera sie do planowanego
efektu = mocy/momentu
>> Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
>> Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.
>
> Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
> oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
> którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.
Ale mowimy o kosztach, czy o tym, jak dobiera sie turbo do silnika?
To chyba oczywiste, ze jakiekolwiek modyfikacje oznaczaja koszta.
Ale dla techniki nic z tego nie wynika - to osobny temat.
> Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
> mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
> ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
> lepsze materiały, mniejsze tolerancje...
Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
I tak samo dobierasz inne czesci tego silnika w razie potrzeby.
--
Jacek "AMI" Rudowski
-
152. Data: 2010-04-07 14:08:31
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: The_EaGle <e...@j...com>
DoQ pisze:
> The_EaGle pisze:
>
>> Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
>> samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.
>
> Tzn. co sie dzieje z tym momentem z diesla? Tryby go zjadaja? :) W
> ciągnikach siodłowych to też fake, tylko kierowcy je pchaja pod górę?
Jaki fake? Czego nie rozumiesz?
Skoro samochód o tej samej masie rozpędza się od 0 do 100km/h w czasie
np 10s w przypadku diesla i benzyny to oznacza że moment obrotowy w
funkcji obrotów na kołach jest taki sam. Moc może być różna. Gdyby ktoś
zbudował samochód o bardzo gęsto zestopniowuj skrzyni to samochód mający
50kW i 100kW będą rozpędzały sie do 100km/h tak samo. Kwestia aby tak
dobrać przełożenia żeby moment na kołach w fukcji obrotów był identyczny...
> Passat 2.0TDI 103kW, wiekszosc zakresu pracy silnika ok 1100Nm na kołach
> przy przelozeniu najblizszym 1:1. Touran TSI 103kW tak samo zmierzony ok
> 750Nm na kołach.
Widać innej jest przełożenie w skrzyni biegów lub w mechanizmie różnicowym.
Pozdrawiam
Rafał
-
153. Data: 2010-04-07 14:22:56
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
> Yans van Horn pisze:
> (...)
>> Czyli rozumiem, że chcesz porównywać silnik, którego bez specjalnego
>> osprzętu nie da się uruchomić, który wymaga
>> totalnej przebudowy co 1-2 starty, silnik który jest tak kosztowny,
>> który ma takie tolerancje, że na zimno jest zatarty ?
>>
>> To ten silnik chcesz porównywać ? To ma być dowód ?
>
> Przypomnę co napisałeś:
> <cite>
> Turbina ma być dobrana do pojemności silnika.
> </cite>
Napiszę łopatologicznie ponownie:
- oczekiwana moc
- pojemność skokowa
- obroty maksymalne silnika
To najważniejsze parametry przy doborze turbiny. Zatem turbina ma być
dobra zależnie od pojemności silnika.
Udowodnij, że jest inaczej!
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
154. Data: 2010-04-07 14:29:11
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Jacek Rudowski wrote:
> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
155. Data: 2010-04-07 14:40:35
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
> Jacek Rudowski wrote:
>> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
>> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
>
> Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
>
> Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.
Ale spoko - Twoja sprawa - mozesz tkwic w tym zdziwieniu nadal
albo uwazac, jak Ci sie podoba. Bo teraz juz troche zaczynasz sie wic prawde mowiac.
--
Jacek "AMI" Rudowski
-
156. Data: 2010-04-07 14:42:33
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnhrova4.9td.ami@chloru.luftbrandzlung.org...
> Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
>> Jacek Rudowski wrote:
>>> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy -
>>> turbo
>>> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
>>
>> Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
>>
>> Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
>
> Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
> zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.
To jest dyskusja o tym, czy wodę robi się z tlenu czy z wodoru.
Tak trudno przyjąć do wiadomości, że i z tego i z tego?
-
157. Data: 2010-04-07 14:55:16
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Jacek Rudowski wrote:
> Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
>> Jacek Rudowski wrote:
>>> Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
>>> dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
>> Dobierasz pod moc *I* pojemność *I* obroty maksymalne.
>>
>> Gdzieś napisałem, że mocy nie bierze się pod uwagę ?
>
> Napisales, ze turbo dobiera sie pod pojemnosc silnika i wyraziles glebokie
> zdziwienie, gdy powiedziano Ci, ze pod oczekiwana moc.
Wyraziłem zdziwienie ? LOL :-) Facet, czytaj ze zrozumieniem (najpierw
najlepiej podręcznik do logiki :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
158. Data: 2010-04-07 15:07:50
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: WS <L...@c...pl>
On 7 Kwi, 14:08, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
> Skoro samochód o tej samej masie rozpędza się od 0 do 100km/h w czasie
> np 10s w przypadku diesla i benzyny to oznacza że moment obrotowy w
> funkcji obrotów na kołach jest taki sam. Moc może być różna.
hm... to juz prawda nie jest...
1. jesli wiemy tylko, ze oba maja rowne masy i taki sam czas 0-100 to
wlasciwie niczego nie mozemy powiedziec o silnikach ;)
jeden moze np. osiagac te 100 na dwojce, drugi na trojce...
2. jesli zalozymy, ze moment maja taki sam w funkcji czasu czy obrotow
na kolach, to obroty kol tez sa rowne, czyli moc jest rowna - mamy 2
silniki o identycznej charakterystyce...
WS
-
159. Data: 2010-04-07 18:15:42
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 07 Apr 2010 12:02:43 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> I według Ciebie moc na którą dobierasz turbinę nie zależy od pojemności
> silnika ? (a konkretnie widełki)
Do osiągnięcia mocy XkW należy spalić Ykg paliwa z Zkg
powietrza. Żeby dostarczyć Zkg powietrza należy dobrać
sprężarkę, która wtłoczy te Zkg powietrza w określonej jednostce
czasu pracując przy tym z określoną sprawnością. A czy XkW
zostanie osiągnięte z 1, 2, 10 czy 100litrów pojemności
skokowej, zależy od celów, do jakich silnik został
zaprojektowany, regulacji prawnych/sportowych i fantazji
konstruktora. Koniec, kropka.
> Moc przecież nie zależy od ilości spalanej mieszanki i można jej dowolną
> ilość przepchać przez dowolnej "wielkości" silnik ? :-)
Nie ma znaczenia, czy XkW uzyskasz dzięki mniejszej liczbie
cykli na sekundę w większym silniku, czy też większej liczbie
cykli w mniejszym silniku. W liczniku wzoru na moc znajdziesz
zarówno prędkość obrotową jak i moment obrotowy, który jest m.
in. zależny od pojemności silnika i ciśnienia czynnika podczas
suwu pracy.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
160. Data: 2010-04-07 18:17:22
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
> uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.
To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.
> Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
> ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
> silnika wielką sprężarką.
Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.