-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Wed, 7 Apr 2010 21:46:46 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 83
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
<hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@4...com>
<hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
<hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
<hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hphm2p$oph$1@inews.gazeta.pl>
<hphp8l$26u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hpijus$rmd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270676806 12561 194.63.133.138 (7 Apr 2010 21:46:46 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 21:46:46 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271232
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 07 Apr 2010 20:44:13 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Abyśmy się dobrze zrozumieli: Napisz proszę jaką dokładnie tezę chcesz
> udowodnić podając powyższy przykład.
Żadną, czynię dygresję.
> Wyszliśmy z rozmowy o cywilnym silniku diesla o pojemności 1.8L. Chcesz
> powiedzieć, że koszt produkcji,
> niezawodnośc, trwałość nie są brane pod uwagę przy jego projektowaniu ?
Chcę powiedzieć, że turbo dobieramy do założonej mocy. Po
drodze, jako pochodną tejże mocy, otrzymamy takie parametry jak
np. ciśnienie doładowania czy parametry układu zasilania.
Projektant czyni/otrzymuje pewne założenia, a wśród nich:
- moc np. 170KM, bo cyferki wciąż pomagają sprzedać samochody, a
więcej niekorzystnie wpłynie na trwałość i charakterystykę
silnika, w zasadzie w tym punkcie można ująć czynienie założeń
na temat charakterystyki silnika,
- obieg Sabathe, bo obecnie jest moda na nie (dwutlenki węgla,
małe cyferki w rubryczce zużycie paliwa),
- pojemność do 2l (bo powyżej np. stawki ubezpieczeniowe są
niezdrowe).
Na tych podstawie powyższych parametrów dobiera wymiary główne
silnika, czasy rozrządu, przekroje dolotu, wydechu, wydajność
układu zasilania, sprężarkę.
A potem do takiego silnika dobiera się jakiś tuner i:
- zmienia czasy rozrządu,
- zmienia dawkowanie,
- zmienia ciśnienie doładowania bądź sprężarkę, jeśli potrzebuje
drastycznie zwiększyć ilość podawanego ładunku.
I ze 170KM robi się np. 220KM. Wciąż ten sam silnik, ale inne
parametry.
> Chcesz powiedzieć, że wsadzenie tam turbo które spowoduje uzyskanie np.
> dwa razy większej mocy nie wpłynie w istotny sposób na te parametry ?
Wpłynie. Tylko że to kwestia obranego celu. Jeśli chcemy
dwukrotnie zwiększyć moc, np. do sportu, to trwałość ma
drugorzędne znaczenie.
> Na
> konieczność zastosowania innych wtryskiwaczy, innej pompy paliwa, innego
> ciśnienia w listwie wtryskowej ?
To są sprawy wtórne. Celem jest pożądana moc/charakterystyka.
Cała reszta to środki do jej uzyskania. Jeśli zakładamy moc X,
to dobieramy do niej daną turbosprężarkę, odpowiednich rozmiarów
wtryskiwacze, itp, etc. Najlepiej w ogóle byłoby zacząć od
pojemności, ale to nie zawsze jest możliwe (bo np. pojemność
narzuca nam rynek, regulamin sportowy, etc).
> Warunki brzegowe zawsze istniały, tylko Ty podając przykład silnika z F1
> gładko je olałeś. Wróc może zatem ze świata fantazji do rzeczywistości.
Podałem Ci przykład małego silniczka o nikczemnej pojemności
skokowej, turbo jak z wielkiej ciężarówki i ciśnieniu
doładowania dochodzącym do 5.5 bara.
>>> Nawet majać nieograniczone pieniądze, większy silnik będzie miał większy
>>> potencjał.
>>
>> Potencjał czego?
>
> mocy, trwałości, niezawodności.
A może wybierz właściwy młotek do właściwego gwoździa? Bo
potencjał trwałości i niezawodności mają stare, wielkie, żeliwne
V8 o mocach nikczemnych. Albo wolnossące diesle MB sprzed
trzydziestu lat.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 00:09 Yans van Horn
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=