eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Data: 2010-04-09 08:38:36
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    WS pisze:
    > On 8 Kwi, 09:26, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >> Jeżeli moment na kołach w funkcji obrotów do pewnej granicy jest
    >> ten sam (np do 100km/h) to silniki mogą mieć diametralnie różną moc.
    >
    > nie moga... ta moc (pomijajac straty na przekladniach) jest wlasnie
    > rowna momentowi na kolach * predkosc obrotowa kola - silnik moze kmiec
    > wiekszy moment i krecic sie wolno lub mniejszy moment, ale krecic sie
    > szybciej...
    >
    > zawsze bedzie tak (pomijajac straty), ze moc na kolach = moc silnika,
    > czyli oboty kola * moment na kolach = obroty silnika * moment na wale
    > = moc


    A doskonale to widać na proporcji.

    Skoro w uproszczeniu P=const
    => M1xN1=M2xN2
    gdzie
    M1 - moment na silniku
    N1 - obr silnika
    M2 - moment w kołach
    N2 - obr koła

    Tylko że charakterystyka silnika spalinowego nie jest płaska.
    Tylko w wąskim zakresie osiąga max MOC i jeżeli tak zestopniuesz
    skrzynie że będziesz poruszać się w tym max obszarze np 5000-6000obr to
    przekarzesz sumarycznie większy moment na koła niż w samochodzie ze
    skrzynią która będzie poruszała się w obszarze np 2000-6000obr.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: