eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Data: 2010-04-08 00:09:15
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Rędziak wrote:
    > On Wed, 07 Apr 2010 20:02:08 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    > wrote:
    >
    >> Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
    >> producenta spręzarek:
    >
    > [...]
    >
    >> This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
    >> hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
    >> 44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
    >> choosing the correct compressor*.
    >
    > Tu się dałem wpuścić w maliny bo przy sprężu w granicach 1.3 nie

    Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
    Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
    nawet więcej
    przy większych oporach filtra.

    > będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
    > sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
    > potencjał na dalsze modyfikacje!).

    Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
    praktycznie na granicy
    zduszenia.

    > Trzeba dać wielką lochę, bo
    > małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
    > miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
    > zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
    > dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
    >> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    >> się do pisania bzdur ? :-)
    >
    > Nie wiem, na ile sensownie dobrałem prędkości obrotowe startu
    > boostu, maksymalnego boostu i maksymalnej mocy, ale jestem w
    > stanie oblecieć te 400KM z dwóch litrów powyższą GT4088R, choć
    > być może lepiej byłoby wziąć coś mniejszego, bo taka locha
    > będzie późno wstawać.

    Nie chce mi sie patrzyć w katalog, ale wydaje mi sie, że powinno dać się
    znaleść mniejszą któa
    lepiej spełni wymagania.

    > Tym samym turbo oblecisz 650KM dla silnika dwu i
    > pięciolitrowego. Przestajemy się błąkać po niskich sprężach i w
    > obu przypadkach całkiem ładnie wykorzystujemy tę samą
    > turbosprężarkę:

    Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
    jest najlepszy wybór (wątpie).

    > http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
    ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
    ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >
    > http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
    max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
    vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
    7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
    35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46

    To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)

    >> Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
    >> dlaczego nie jeździmy samochodami
    >> z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
    >> miałyby np. 200KM ?
    >
    > Bo cel jest taki, aby z 0.0000000000001ccm uzyskiwać
    > 1000000000000000MW.

    Uważasz, że ten M12/13 w tym kontekście za mniej abstrakcyjny ? To
    prawie ta sama
    kategoria...

    > Ale jak już z absurdów zejdziesz na ziemię, to zauważysz, że
    > M12/13 o mocy 800KM osiąga ~250KM przy 7000rpm, 329KM przy
    > 8000rpm, 591KM przy 9000rpm i 802KM przy 9700rpm
    > (http://www.gurneyflap.com/Resources/family-27-nov-0
    7.jpg). To
    > jest 650KM przyrostu mocy na przestrzeni niecałych 3000rpm.
    > Pomijając obciążenia cieplne, które nie mają znaczenia dla
    > doboru turbo do silnika, to charakterystyka na codzień jest nie
    > tyle bezużyteczna, co zabójcza. Ale do zastosowań, do których te
    > silniki były zbudowane, biorąc pod uwagę ograniczenia narzucone
    > regulaminem -- jedyna słuszna.

    A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
    odzwierciedla rzeczy o któych
    próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
    wszystko. Owszem zgoda - to
    zastosowanie, ta kasa - pasuje bardzo dobrze. Parametry robią wrażenie
    .. i co z tego ? Wrócmy do wspomnianego diesla 1.8...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: