-
Data: 2010-04-08 00:09:15
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Rędziak wrote:
> On Wed, 07 Apr 2010 20:02:08 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
> wrote:
>
>> Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
>> producenta spręzarek:
>
> [...]
>
>> This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
>> hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
>> 44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
>> choosing the correct compressor*.
>
> Tu się dałem wpuścić w maliny bo przy sprężu w granicach 1.3 nie
Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
nawet więcej
przy większych oporach filtra.
> będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
> sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
> potencjał na dalsze modyfikacje!).
Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
praktycznie na granicy
zduszenia.
> Trzeba dać wielką lochę, bo
> małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
> miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
> zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
> dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
>> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
>> się do pisania bzdur ? :-)
>
> Nie wiem, na ile sensownie dobrałem prędkości obrotowe startu
> boostu, maksymalnego boostu i maksymalnej mocy, ale jestem w
> stanie oblecieć te 400KM z dwóch litrów powyższą GT4088R, choć
> być może lepiej byłoby wziąć coś mniejszego, bo taka locha
> będzie późno wstawać.
Nie chce mi sie patrzyć w katalog, ale wydaje mi sie, że powinno dać się
znaleść mniejszą któa
lepiej spełni wymagania.
> Tym samym turbo oblecisz 650KM dla silnika dwu i
> pięciolitrowego. Przestajemy się błąkać po niskich sprężach i w
> obu przypadkach całkiem ładnie wykorzystujemy tę samą
> turbosprężarkę:
Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
jest najlepszy wybór (wątpie).
> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
>
> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)
>> Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
>> dlaczego nie jeździmy samochodami
>> z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
>> miałyby np. 200KM ?
>
> Bo cel jest taki, aby z 0.0000000000001ccm uzyskiwać
> 1000000000000000MW.
Uważasz, że ten M12/13 w tym kontekście za mniej abstrakcyjny ? To
prawie ta sama
kategoria...
> Ale jak już z absurdów zejdziesz na ziemię, to zauważysz, że
> M12/13 o mocy 800KM osiąga ~250KM przy 7000rpm, 329KM przy
> 8000rpm, 591KM przy 9000rpm i 802KM przy 9700rpm
> (http://www.gurneyflap.com/Resources/family-27-nov-0
7.jpg). To
> jest 650KM przyrostu mocy na przestrzeni niecałych 3000rpm.
> Pomijając obciążenia cieplne, które nie mają znaczenia dla
> doboru turbo do silnika, to charakterystyka na codzień jest nie
> tyle bezużyteczna, co zabójcza. Ale do zastosowań, do których te
> silniki były zbudowane, biorąc pod uwagę ograniczenia narzucone
> regulaminem -- jedyna słuszna.
A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
odzwierciedla rzeczy o któych
próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
wszystko. Owszem zgoda - to
zastosowanie, ta kasa - pasuje bardzo dobrze. Parametry robią wrażenie
.. i co z tego ? Wrócmy do wspomnianego diesla 1.8...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?