eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Data: 2010-04-08 01:28:17
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 08 Apr 2010 00:09:15 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
    > Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
    > nawet więcej
    > przy większych oporach filtra.

    Z magicznego kalkulatora. Kalkulator przyjmuje BSFC 0.43, a nie
    0.55 (tyle polecają przyjąć dla silnika bez IC). Nawet 0.47
    spręż nie przekracza 1.41 i to już od 3800 obr/min (przyjęte
    jako maxboost).

    >> będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
    >> sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
    >> potencjał na dalsze modyfikacje!).
    >
    > Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
    > praktycznie na granicy
    > zduszenia.

    Problem w tym, że przy sprężu 1.3-1.5 praktycznie wszystkie mapy
    się zaczynają. A przy mocy 400KM z 5litrów przez większość
    zakresu obrotów masz płaski wykres. Albo surge, albo niska
    sprawność. No i oczywiście wirnik nie będzie się jakoś szybko
    kręcił.

    >> Trzeba dać wielką lochę, bo
    >> małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
    >> miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
    >> zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
    >> dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
    >>> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    >>> się do pisania bzdur ? :-)

    Co mam odszczekać? To poniżej?

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=400&pr_ref=13.7&engine_disp=5&
    engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.55&max_ic_l
    oss=0&rpm_redline=6500&rpm_peak_power=6000&rpm_max_b
    oost=3800&rpm_min_boost=3000&vol_1=86&vol_2=90&vol_3
    =87&vol_4=84&vol_1=86&vol_2=90&vol_3=87&vol_4=84&int
    ake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=135&in
    take_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42

    BSFC: 0.55, strata na IC=0 (skoro BSFC takie wysokie, to
    zakładam że IC nie mamy), praktycznie powyżej 4900rpm uciekamy
    ze sprawnością w niebyt. A maksymalną moc mamy mieć 1100rpm
    wyżej.

    Jak już Ci pisałem, moim zdaniem doładowywanie takiego silnika
    miałoby sens, gdyby moc była uzyskiwana dużo niżej niż przy
    6krpm. A. Obniżyłem ciśnienie referencyjne, żebyś miał zapas na
    opory filtra.

    > Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
    > jest najlepszy wybór (wątpie).

    No to popatrz na te dwa linki poniżej, bo tam jest przeliczony
    duży zakres obrotów. Duży, bo w dwulitrówce, która ma mieć
    650KM, poniżej 4000krpm spodziewam się niczego. Turbo nie
    wstanie, a silnik o CR w okolicach 7-8 nie będzie potęgą.

    >> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
    ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
    ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >>
    >> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
    max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
    vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
    7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
    35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >
    > To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)

    Oczywiście. Po to jest.

    > A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
    > odzwierciedla rzeczy o któych
    > próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
    > wszystko.

    Nie jest. Przynajmniej w aucie na codzień. Ale nadal masz cel --
    pożądaną charakterystykę silnika i środki do jej osiągnięcia.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: