-
Data: 2010-04-08 01:28:17
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 08 Apr 2010 00:09:15 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
> Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
> nawet więcej
> przy większych oporach filtra.
Z magicznego kalkulatora. Kalkulator przyjmuje BSFC 0.43, a nie
0.55 (tyle polecają przyjąć dla silnika bez IC). Nawet 0.47
spręż nie przekracza 1.41 i to już od 3800 obr/min (przyjęte
jako maxboost).
>> będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
>> sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
>> potencjał na dalsze modyfikacje!).
>
> Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
> praktycznie na granicy
> zduszenia.
Problem w tym, że przy sprężu 1.3-1.5 praktycznie wszystkie mapy
się zaczynają. A przy mocy 400KM z 5litrów przez większość
zakresu obrotów masz płaski wykres. Albo surge, albo niska
sprawność. No i oczywiście wirnik nie będzie się jakoś szybko
kręcił.
>> Trzeba dać wielką lochę, bo
>> małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
>> miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
>> zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
>> dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
>>> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
>>> się do pisania bzdur ? :-)
Co mam odszczekać? To poniżej?
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=400&pr_ref=13.7&engine_disp=5&
engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.55&max_ic_l
oss=0&rpm_redline=6500&rpm_peak_power=6000&rpm_max_b
oost=3800&rpm_min_boost=3000&vol_1=86&vol_2=90&vol_3
=87&vol_4=84&vol_1=86&vol_2=90&vol_3=87&vol_4=84&int
ake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=135&in
take_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42
BSFC: 0.55, strata na IC=0 (skoro BSFC takie wysokie, to
zakładam że IC nie mamy), praktycznie powyżej 4900rpm uciekamy
ze sprawnością w niebyt. A maksymalną moc mamy mieć 1100rpm
wyżej.
Jak już Ci pisałem, moim zdaniem doładowywanie takiego silnika
miałoby sens, gdyby moc była uzyskiwana dużo niżej niż przy
6krpm. A. Obniżyłem ciśnienie referencyjne, żebyś miał zapas na
opory filtra.
> Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
> jest najlepszy wybór (wątpie).
No to popatrz na te dwa linki poniżej, bo tam jest przeliczony
duży zakres obrotów. Duży, bo w dwulitrówce, która ma mieć
650KM, poniżej 4000krpm spodziewam się niczego. Turbo nie
wstanie, a silnik o CR w okolicach 7-8 nie będzie potęgą.
>> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
>>
>> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
>
> To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)
Oczywiście. Po to jest.
> A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
> odzwierciedla rzeczy o któych
> próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
> wszystko.
Nie jest. Przynajmniej w aucie na codzień. Ale nadal masz cel --
pożądaną charakterystykę silnika i środki do jej osiągnięcia.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!