-
Data: 2010-04-07 23:46:46
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 07 Apr 2010 20:44:13 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Abyśmy się dobrze zrozumieli: Napisz proszę jaką dokładnie tezę chcesz
> udowodnić podając powyższy przykład.
Żadną, czynię dygresję.
> Wyszliśmy z rozmowy o cywilnym silniku diesla o pojemności 1.8L. Chcesz
> powiedzieć, że koszt produkcji,
> niezawodnośc, trwałość nie są brane pod uwagę przy jego projektowaniu ?
Chcę powiedzieć, że turbo dobieramy do założonej mocy. Po
drodze, jako pochodną tejże mocy, otrzymamy takie parametry jak
np. ciśnienie doładowania czy parametry układu zasilania.
Projektant czyni/otrzymuje pewne założenia, a wśród nich:
- moc np. 170KM, bo cyferki wciąż pomagają sprzedać samochody, a
więcej niekorzystnie wpłynie na trwałość i charakterystykę
silnika, w zasadzie w tym punkcie można ująć czynienie założeń
na temat charakterystyki silnika,
- obieg Sabathe, bo obecnie jest moda na nie (dwutlenki węgla,
małe cyferki w rubryczce zużycie paliwa),
- pojemność do 2l (bo powyżej np. stawki ubezpieczeniowe są
niezdrowe).
Na tych podstawie powyższych parametrów dobiera wymiary główne
silnika, czasy rozrządu, przekroje dolotu, wydechu, wydajność
układu zasilania, sprężarkę.
A potem do takiego silnika dobiera się jakiś tuner i:
- zmienia czasy rozrządu,
- zmienia dawkowanie,
- zmienia ciśnienie doładowania bądź sprężarkę, jeśli potrzebuje
drastycznie zwiększyć ilość podawanego ładunku.
I ze 170KM robi się np. 220KM. Wciąż ten sam silnik, ale inne
parametry.
> Chcesz powiedzieć, że wsadzenie tam turbo które spowoduje uzyskanie np.
> dwa razy większej mocy nie wpłynie w istotny sposób na te parametry ?
Wpłynie. Tylko że to kwestia obranego celu. Jeśli chcemy
dwukrotnie zwiększyć moc, np. do sportu, to trwałość ma
drugorzędne znaczenie.
> Na
> konieczność zastosowania innych wtryskiwaczy, innej pompy paliwa, innego
> ciśnienia w listwie wtryskowej ?
To są sprawy wtórne. Celem jest pożądana moc/charakterystyka.
Cała reszta to środki do jej uzyskania. Jeśli zakładamy moc X,
to dobieramy do niej daną turbosprężarkę, odpowiednich rozmiarów
wtryskiwacze, itp, etc. Najlepiej w ogóle byłoby zacząć od
pojemności, ale to nie zawsze jest możliwe (bo np. pojemność
narzuca nam rynek, regulamin sportowy, etc).
> Warunki brzegowe zawsze istniały, tylko Ty podając przykład silnika z F1
> gładko je olałeś. Wróc może zatem ze świata fantazji do rzeczywistości.
Podałem Ci przykład małego silniczka o nikczemnej pojemności
skokowej, turbo jak z wielkiej ciężarówki i ciśnieniu
doładowania dochodzącym do 5.5 bara.
>>> Nawet majać nieograniczone pieniądze, większy silnik będzie miał większy
>>> potencjał.
>>
>> Potencjał czego?
>
> mocy, trwałości, niezawodności.
A może wybierz właściwy młotek do właściwego gwoździa? Bo
potencjał trwałości i niezawodności mają stare, wielkie, żeliwne
V8 o mocach nikczemnych. Albo wolnossące diesle MB sprzed
trzydziestu lat.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 00:09 Yans van Horn
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!