eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Tue, 06 Apr 2010 13:06:58 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <hpf4kj$6pr$1@news.onet.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270552019 6971 195.117.162.130 (6 Apr 2010 11:06:59 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Apr 2010 11:06:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270520
    [ ukryj nagłówki ]

    Igor "Ibanezq" Adamiak pisze:
    > Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?

    Co to znaczy że ma lepsze odejście? Jeżeli chodzi ci o przyspieszenie
    to będzie ono niemal identyczne przy silnikach o podobnej mocy.

    > Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
    > obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?

    Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
    samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.
    Disele mają inaczej zestopniowaną skrzynie i częsciej musisz zmieniać
    biegi chcąc przyspieszyć do określonej prędkości. Przyspieszenie jest
    wiec marnowane po przez konieczne zmiany biegów.

    Dlatego wadą turbo diesla jest mniejszy zakres użytecznych obrotów.

    Wadą silnika benzynowego bez turbo jest bardziej stroma charakterystyka
    momentu obrotowego. Dlatego silnik benzynowy o mocy 100KM i diesel o
    mocy 100KM mogą mieć minimalnie różne wartości przyspieszeń na korzyść
    diesla. Wada te zupełnie nie występuje w turbobenzynach. Masz wtedy
    płaską charakterystykę momentu i duży zakres obrotów użytkowych oraz do
    tego niską masę silnika co generalnie oznacza że nie licząc ekonomii
    silnik turbo benzynowy jest zdecydowanie najlepszym obecnie wyborem.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: