    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Date: Mon, 16 Aug 2010 19:13:30 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > Moze znaczyc ze jak ktos raz napisal na butli 45at, i w zwiazku
    > z tym "nastepne badanie dnia ...", to juz jestes na to badanie
    > skazany, chocbys twierdzil ze wiecej niz 10at nie pompujesz.

    Ale przecież nie napisał, i terminu następnych badań nie wyznaczył.
    A jeśli nawet napełnił do 45at, to po to, by mieć przeświadczenie
    (prywatne, nie urzędowe), że jak przy tym ciśnieniu nie pieprzło,
    to przy 14at można używać. Następnym razem napełni jak mu przyjdzie
    na to ochota, albo jak w duszy zakiełkuje niepokój, że coś w tej
    butli mogło się zmienić.

    > Nie wiem - trzeba by sie w przepisy wczytac.

    Zakładam, że punktem wyjścia jest wspomniana graniczna wartość 300
    litroatmosfer, od której trzeba obiekt *zgłaszać* dozorowi. Turystyczna
    butla na propan-dupan też podlega jakiejś jurysdykcji, ale z innego
    paragrafu.

    Tak sobie teraz myślę, że gdyby niewielki budynek o kubaturze 3000 m^3
    potraktować jako zbiornik ciśnieniowy, to granicę przekroczy on przy
    nadciśnieniu większym od 0,1 hPa. Tyle to tam jest gdy wiatr zawieje
    w jedno otwarte okno. Ludzie mają też po domach 300-litrowe zbiorniki
    hydroforowe z kilkoma atmosferami ciśnienia, którymi dozór techniczny
    się słabo interesuje (do ostatniego piątku sąsiad miał taki, ale
    przerdzewiał i zaczął przeciekać na szwie; dzisiaj mu hydraulik wymienił
    na współczesny -- mniejszy, z membraną gumową; przez weekend użyczałem
    mu wody zainstalowanym na prędce rurociągiem przyjaźni -- ogrodowym
    szlauchem łączącym kraniki obu instalacji).

    --
    Jarek