  • Data: 2010-08-16 20:15:46
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Mysle ze napisal. To butla do LPG i jako taka miala odpowiednie wymogi
    > w chwili produkcji/sprzedazy.

    O ciśnieniu nic nie piszą. Piszą, że do gazu płynnego i tyle. Jeszcze
    data ważności. Znaczy, że do tego czasu można butlę *napełniać* (co
    zrobić, gdy napełniona przestoi w garażu następne pięć lat, tego chyba
    dokładnie nie wiadomo).

    > probe cisnieniowa nalezy robic woda lub innym plynem, nie gazem.

    To z tymi do gazu na pewno tak nie robią. Raz mi się zdarzyło
    'legalizować' butlę -- facet popatrzył (chyba czy nie przerdzewiała)
    i przybił na blaszcze nową datę. No, jeszcze pobrał opłatę -- to jest
    najważniejszy punkt programu.

    > Ale spor o to czy 300l*at uzywania, czy projektowane.

    "Dopuszczone do używania". Projektowane, to pewnie z wielokrotnie
    większym marginesem bezpieczeństwa. A jak w jakiejś instalacji
    przemysłowej jest normalnie pusty zbiornik przeznaczony na jakiś
    bufor, to też podlega dozorowi.

    > I znow trzeba by sie w przepisy wczytac - ale jak widzisz dobrze by
    > bylo zeby byly pod nadzorem - mogloby chyba dojsc do nieszczescia.

    Chyba nie mogło. Przerdzewiało na szwie i zaczęło sikać. Zresztą
    zbiornik stał w bunkrze cztery metry pod ziemią (dno studni z kręgów).
    A przy nadciśnieniu góra trzech atmosfer i blasze jak w ruskim czołgu,
    to w ogóle trudno sobie wyobrazić coś niedobrego.

    > Bardziej bym sie zastanowil czy na stara butle gazowa musze miec
    > badania - stoi pusta, no ale projektowana byla do pracy :-)

    Nie sądzę. Można oddać na złom, przedłużyć legalizację albo wykorzystać
    w inny sposób. Tak jak inny złom użytkowy. To przecież nie jest Odpad
    Niebezpieczny -- jak nie przymierzając kabel USB albo telefon komórkowy
    -- które muszą być poddawane Specjalnemu Procesowi Neutralizacji
    w Profesjonalnym Zakładzie.

    --
    Jarek