  • 461. Data: 2013-04-08 23:29:26
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 23:13:45 UTC+2 użytkownik DoQ napisał:
> [...]
    dwudziesto kilku letni dzieciak na czyichś imieninach. Dla niego wszystko co
    socjalistyczne było złe a w sklepach był tylko ocet. To się go jeden spytał jakim
    cudem przeżył bo jako niemowlak załapał się na najgorszy pod względem zaopatrzenia
    okres w PRL i na samym occie by nie przeżył. Młody gniewny powrócił do tego co
    potrafi najlepiej, znaczy się zajął się swoim telefonem.

    > Lepiej przypomnij sobie jak tłoczono blachy kiedyś, a jak to się robi
    >
    > teraz. Przy obecnej skali produkcji popularny model samochodu miałby 3
    >
    > cm rozrzut pasowania.

    Pierdolisz bzdury jak rzadko który. Ty chyba żadnego tłocznika w życiu na oczy nie
    widziałeś.

  • 462. Data: 2013-04-08 23:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Apr 2013 20:14:36 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > O czym Ty piszesz - raz, że były lepsze silniki do Poloneza
    > (nawet takie miałem prywatnie i były produkowane)

    W Polsce produkowane ? Jakie, gdzie ?

    > a dwa, że jak
    > najbardziej sporo pracy włożono w nowe projekty, które do produkcji
    > seryjnej z różnych przyczyn nie trafiły.

    I to jest kwintesencja watku - swietne nowe projekty, ktorych nikt nie
    widzial.

    > A ja widywałem sierry na poboczu - cholera wie dlaczego. Tak,
    > niesprawne.

    Zmyslasz. Mialem to wiem, tego sie nie da zepsuc :-)

    > Wały też były różne i tak naprawdę problem z ukręcaniem
    > pojawił się w K16 i w silniejszych wersjach, gdzie ktoś założył
    > wał standardowy.

    Tylu znakomitych inzynierow robiacych swietne projekty do akt, a walu nie
    potrafia policzyc :-P

    > Taki drobiazg - tylny most. Konstrukcja w pełni rodzima i 100x
    > lepsza od fiatowskiego pierwowzoru.

    czy jugoslowianskiej kopii ?

    Dobre i to, most zrobili, no no ...

    co prawda google dostarcza jakies mieszane opinie

    J.

  • 463. Data: 2013-04-08 23:53:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Apr 2013 10:37:48 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):

    > Daj chociaż jeden powód dla którego miałbym się starać odpisując komuś kto zmyśla.
    Żeby jeszcze w zmyślaniu jakiś cel był. Polonezów praktycznie już nie ma. Jakie
    dzisiaj ma znaczenie czy od był dobry czy zły. Na pewno kilkuletni Polonez nie był
    gorszy od kilkuletniego jego zachodniego odpowiednika. Chociażby dlatego że
    naprawiany był przy użyciu oryginalnych części zamiennych. W samochodach zachodnich
    przy kursie 120 zł za jednego dolara części zamienne były tak drogie że naprawy były
    wykonywane metodą drutu i sznurka. Przykłady. Remont silnika w Polonezie. Obróbka
    wału i bloku na wymiary naprawcze i założenie do silnika wszystkiego nowego.
    Gwarantowany przez fabrykę przebieg minimum 75% przebiegu do remontu. Inny super
    zachodni samochód. Roztoczenie cylindrów, wciśnięcie tulei i roztoczenie do starych
    tłoków. Na tuleje szły żeliwne rury kanalizacyjne. Panewki dorabiane. Przewidywany
    przebieg 20% przebiegu do remontu. Na regeneracji sworzni i końcówek ci co mieli kasę
    na
    obrabiarki dorobili się majątków. Jakość tak zregenerowanych części nie mieściła się
    w żadnej kategorii jakościowej.

    Ty sie nigdy nie starasz. Znaczenie ... ot, chcemy ustalic czy polonez to znakomite
    osiagniecie polskiej mysloi technicznej, czy drobny facelifting F125. Naprawiany przy
    uzyciu oryginalnych czesci ? to skad narzekania na rzemieslnicze zamienniki ? Sam
    narzekales. No i czemu te czesci sie zepsuly, skoro przydzial paliwa pozwalal
    przejechac 300km/miesiac :-)

  • 464. Data: 2013-04-09 00:03:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Apr 2013 22:41:41 +0200, DoQ napisał(a):
    > Tak jeszcze w paru słowach, naszym zawsze było i będzie pod górę. Minęło
    > 24lata i dalej nic nie mamy (oprócz legend typu polskie samochody na
    > włoskiej licencji). A tacy Czesi potrafili zrobić coś samemu, od Skody
    > po Tatrę i co dało się produkować? Dało.

    No, o tych skodach to mozna by sie troche rozpisac. Niezbyt pozytywnie
    :-)

    > Po przemianach dogadali się z
    > VW AG i są teraz jednym z bardziej liczących się producentów. A Polacy?
    > Jak zwykle NIC, frajerstwo i wspominanie czegoś co nie istniało.

    No coz, podejrzewam ze mysmy tez probowali sie dogadac.
    Nie wiem - VW za duzo chcial, czy w ogole nie chcial, czy nasi za duzo
    chcieli.

    Z Daewoo wyszlo ja wyszlo, ale dzis mozemy zazdroscic Slowakom Kia,
    wiec moze nie byla to decyzja tak zla jak sie okazala - kto mogl
    przypuszczac ze tak sie skonczy ..

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Tatra_%28motoryzacja%29
    > "W dziedzinie samochodów osobowych marka Tatra najczęściej kojarzona
    > jest z luksusowymi autami tworzonymi w latach 30. XX wieku, gdy firmą
    > kierował inżynier Hans Ledwinka. Ówczesne limuzyny serii T77 i T87, [...]
    >
    > A my czym się chwalimy? Żenada i ROTFL.

    A Czesi czym ?
    przedwojenna fabryka, ktorej nie potrafili kontynuowac ?

    J.

  • 465. Data: 2013-04-09 07:14:11
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-09 00:03, J.F. pisze:
    > No, o tych skodach to mozna by sie troche rozpisac. Niezbyt pozytywnie
    > :-)

    No za to o "polskich" produktach można pisac tylko w superlatywach :P

    > A Czesi czym ?
    > przedwojenna fabryka, ktorej nie potrafili kontynuowac ?

    Była fabryka? Była. Samochody jeździły? Jeździły. U nas były same
    "prototypy" i stękanie "ach gdyby nie PRL to byśmy dziś w kosmos
    latali". Poza tym Czesi zachowali swoją markę Skoda, sprzedają pod nią
    olbrzymie ilości samochodów. A my?

    Pozdr.

  • 466. Data: 2013-04-09 08:02:35
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-08 23:40, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 08 Apr 2013 20:14:36 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > W Polsce produkowane ? Jakie, gdzie ?

    Po co projektować od nowa i produkować na miejscu, skoro są
    gotowe projekty i linie montażowe? Wszyscy tak robią.
    Zresztą sama produkcja miała być, ale decyzje polityczne
    były inne.

    > I to jest kwintesencja watku - swietne nowe projekty, ktorych nikt nie
    > widzial.

    Wiele osób je widziało, część została "wyprowadzona". Ja to w życiu.

    > Zmyslasz. Mialem to wiem, tego sie nie da zepsuc :-)

    Mogły się różne rzeczy zepsuć.

    > Tylu znakomitych inzynierow robiacych swietne projekty do akt, a walu nie
    > potrafia policzyc :-P

    A czytać potrafisz? Wały były różne.

    > czy jugoslowianskiej kopii ?

    Nieistotne.

    > Dobre i to, most zrobili, no no ...
    >
    > co prawda google dostarcza jakies mieszane opinie
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1123626.html

    Jakbym tak miał czerpać wiedzę tylko z internetu, to bym
    boso zimą po śniegu chodził.

  • 467. Data: 2013-04-09 08:41:28
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > No, o tych skodach to mozna by sie troche rozpisac.

    Tak, tyle że Czesi mieli stosowane zaplecze i jakąś ciągłość.

    > Niezbyt pozytywnie
    > :-)

    No, okres demoludów obfitował w super konstrukcje :)

  • 468. Data: 2013-04-09 09:09:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >Po co projektować od nowa i produkować na miejscu, skoro są
    >gotowe projekty i linie montażowe? Wszyscy tak robią.

    Aha, czyli o ile dobrze zrozumialem, to o swietnosci polskiej
    motoryzacji ma dowodzic zaprojektowanie obudowy sprzegla ?
    Czy tez nie bylo potrzeby jej projektowac, skoro juz ktos to zrobil ?

    A wszyscy tak robia ... jakos coraz to nowe silniki powstaja na
    swiecie.

    >Zresztą sama produkcja miała być, ale decyzje polityczne
    >były inne.

    Produkcja czego ? Innego silnika, na licencji ?

    >A czytać potrafisz? Wały były różne.

    No ale kto go zalozyl ?

    >Jakbym tak miał czerpać wiedzę tylko z internetu, to bym
    >boso zimą po śniegu chodził.

    Nie mowie nie, aczkolwiek chetnie bym sie dowiedzial jak to z tymi
    mostami bylo :-)

    J.

  • 469. Data: 2013-04-09 09:17:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości
    >>> 24lata i dalej nic nie mamy (oprócz legend typu polskie samochody
    >No za to o "polskich" produktach można pisac tylko w superlatywach :P

    W sumie ten F125 nie byl taki zly. Polonez tez nie.
    decyzja aby kupic licencje - byc moze rozsadna.

    Tylko przypominam ze to nie byl samochod dla kazdego.
    Reszta miala jezdzic syrenkami i maluchami. Tzn nadal mniejszosc, bo
    wiekszosc to tramwajami, pociagami i autobusami.

    >Była fabryka? Była. Samochody jeździły? Jeździły. U nas były same
    >"prototypy" i stękanie "ach gdyby nie PRL to byśmy dziś w kosmos
    >latali".

    No nie, my tez mielismy fabryke, a nawet trzy.

    >Poza tym Czesi zachowali swoją markę Skoda, sprzedają pod nią
    >olbrzymie ilości samochodów. A my?

    Zachowali jak zachowali. Marka rzadza Niemcy. Jak im przyjdzie
    fantazja, to sprzedadza Chinczykom. Razem z fabrykami, albo bez ..

    No ale po znakomitej poslkiej motoryzacji nie zostalo nic.

    J.

  • 470. Data: 2013-04-09 09:31:06
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 23:53:40 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    narzekales. No i czemu te czesci sie zepsuly, skoro przydzial paliwa pozwalal

    Polonez był zgodny z protoplastą w pięciu procentach. Facelifting to jak kształt
    lusterek się zmienia a nie 95% konstrukcji. Na zachodnie samochody było tyle samo
    paliwa na kartki.