eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGolf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2013-04-01 08:18:59
    Temat: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej zależy
    mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym spalaniu,
    przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego powodu
    odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na
    coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
    lpg). Wstępnie wybrałem:
    1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w dodatku
    nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam dostawała i
    wszystko pięknie gniło),
    3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej problematyczna,
    4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
    5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
    6) Ford Mondeo - jak wyżej,
    7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
    Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.

    Pozdr,
    Mariusz




  • 2. Data: 2013-04-01 08:53:57
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
    > Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej
    zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym
    spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego
    powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam
    się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy
    benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:
    > 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    > 2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w
    dodatku nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam
    dostawała i wszystko pięknie gniło),
    > 3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej
    problematyczna,
    > 4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
    > 5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
    > 6) Ford Mondeo - jak wyżej,
    > 7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
    > Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.
    >
    > Pozdr,
    > Mariusz
    >
    >
    >
    1: "mułom"
    2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)


  • 3. Data: 2013-04-01 13:49:15
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
    > W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
    >> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
    >> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
    >> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
    >> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
    >> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
    >> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
    >> lpg). Wstępnie wybrałem:
    >> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,

    jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
    i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
    też picasso. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
    zdecydowanie większy. Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
    minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
    flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
    awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
    moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
    mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
    zawieszenie, nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
    obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
    właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
    co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
    Pozdrawiam
    marcin jan


  • 4. Data: 2013-04-01 21:43:29
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 08:53:57 UTC+2 użytkownik scobowski napisał:
    > 1: "mułom"

    sorry

    > 2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)

    Ależ jestem zdecydowany: Kompakt/mały van z silnikiem Diesla lub coś z klasy D/duży
    van ale wtedy z LPG. Jak LPG to duża butla żeby zniwelować największa wadę LPG według
    mnie, czyli częste tankowanie. Jak duża butla to potrzebny większy kufer - dlatego
    większy samochód. Co roku robię 40 tyś km więc musi mało palić i się nie psuć.


  • 5. Data: 2013-04-01 21:57:59
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:
    > W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
    >
    > > W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
    >
    > >> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
    >
    > >> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
    >
    > >> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
    >
    > >> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
    >
    > >> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
    >
    > >> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
    >
    > >> lpg). Wstępnie wybrałem:
    >
    > >> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    > jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf

    To już kwestia gustu. Mi się podoba.

    > i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
    > też picasso.

    Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem).
    Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.

    > Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
    > zdecydowanie większy.

    Kombi to jest dopiero brzydal ;-)

    > Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
    > minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
    > flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
    > awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
    > moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
    > mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
    > zawieszenie,
    Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej
    problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli
    Corsy B to im było daleko.

    > nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
    > obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
    > właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
    > co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.

    A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?

    > Pozdrawiam
    >
    > marcin jan

    Pozdr,
    Mariusz


  • 6. Data: 2013-04-01 22:36:42
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
    > Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej
    zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym
    spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego
    powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam
    się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy
    benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:
    > 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    > 2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w
    dodatku nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam
    dostawała i wszystko pięknie gniło),
    > 3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej
    problematyczna,
    > 4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,

    C4 jak i inne auta PSA nie maja problemow z ruda - jak to ma ford.
    Czy silniki dokladnie te same - tu bym sie klocil?

    > 5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
    > 6) Ford Mondeo - jak wyżej,
    > 7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
    > Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.
    >
    >
    zalezy jaki egzemplarz kupisz - bo celujesz w uzywane, a tu niestety
    duzo zalezy od szczescia.


  • 7. Data: 2013-04-02 00:20:50
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Marcin <t...@g...pl>

    Mariusz-net <l...@g...com> Wrote in message:
    > W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:
    >> W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
    >>
    >> > W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
    >>
    >> >> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
    >>
    >> >> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
    >>
    >> >> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
    >>
    >> >> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
    >>
    >> >> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
    >>
    >> >> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
    >>
    >> >> lpg). Wstępnie wybrałem:
    >>
    >> >> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    >> jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
    >
    > To już kwestia gustu. Mi się podoba.
    >
    >> i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
    >> też picasso.
    >
    > Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem).
    Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.
    >
    >> Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
    >> zdecydowanie większy.
    >
    > Kombi to jest dopiero brzydal ;-)
    >
    >> Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
    >> minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
    >> flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
    >> awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
    >> moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
    >> mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
    >> zawieszenie,
    > Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej
    problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli
    Corsy B to im było daleko.
    >
    >> nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
    >> obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
    >> właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
    >> co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
    >
    > A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?
    >
    >> Pozdrawiam
    >>
    >> marcin jan
    >
    > Pozdr,
    > Mariusz
    >

    Pisząc "pokraka" miałem na myśli że ten golf plus ni to pies ni
    wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.

    Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
    wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
    technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
    droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
    wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
    kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
    przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.

    --
    Marcin Jan



    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup


  • 8. Data: 2013-04-02 08:29:06
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:20:50 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
    W ten właśnie celowałem bo podobno bezproblemowy.

    > Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
    > wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
    > technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
    > droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
    > wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
    > kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
    > przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.

    Mnie tez kult VW (a jeszcze bardziej Skody) śmieszy ale teraz jeżdżę Polowką od
    teściowej i mimo 15 lat to auto daje rade, podobnie jak znany mi 13 letni Golf (z
    lpg) i 10 letni Passat. Wybrałem, jako jednego z potencjalnych kandydatów Plusa, ze
    względu na rankingi niezawodności i właśnie te dobre doświadczenia. Nie bez znaczenia
    jest też łatwość ewentualnej odsprzedaży i mała utrata wartości. No ale wystarczy o
    VW. Załóżmy, że Golf Plus nie, to w takim razie co kupić?

    Pozdr,
    Mariusz


  • 9. Data: 2013-04-02 11:07:37
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
    > poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30).
    >
    >
    >
    A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
    Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 10. Data: 2013-04-02 12:20:16
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 11:07:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
    >
    > > poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadajďż˝ ceed i i30).
    > A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
    > Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
    Ceeda i i30 nie skreślam jeśli są rzeczywiście bezawaryjne - i to jako używki. A co z
    nimi nie tak: opinia kumpla o i30: "Beznadziejne zawieszenie. Jeszcze do przodu to
    jakoś jedzie ale w zakrętach to masakra". On na co dzień jeździ Alfa 147 i pewnie
    stąd ta surowa ocena. Przejechalem sie ceedem i niestety wiem co ma na myśli. W
    Focusie zawieszenie było super. Może nie tak twarde jak w Alfie ale za to bardziej
    komfortowe. Drugi minus to utrata wartości ceeda/i30.

    Pozdr,
    Mariusz

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: