-
1. Data: 2013-04-01 08:18:59
Temat: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Mariusz-net <l...@g...com>
Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej zależy
mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym spalaniu,
przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego powodu
odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na
coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
lpg). Wstępnie wybrałem:
1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w dodatku
nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam dostawała i
wszystko pięknie gniło),
3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej problematyczna,
4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
6) Ford Mondeo - jak wyżej,
7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.
Pozdr,
Mariusz
-
2. Data: 2013-04-01 08:53:57
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej
zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym
spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego
powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam
się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy
benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:
> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
> 2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w
dodatku nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam
dostawała i wszystko pięknie gniło),
> 3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej
problematyczna,
> 4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
> 5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
> 6) Ford Mondeo - jak wyżej,
> 7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
> Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.
>
> Pozdr,
> Mariusz
>
>
>
1: "mułom"
2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)
-
3. Data: 2013-04-01 13:49:15
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
> W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
>> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
>> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
>> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
>> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
>> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
>> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
>> lpg). Wstępnie wybrałem:
>> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
też picasso. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
zdecydowanie większy. Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
zawieszenie, nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
Pozdrawiam
marcin jan
-
4. Data: 2013-04-01 21:43:29
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Mariusz-net <l...@g...com>
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 08:53:57 UTC+2 użytkownik scobowski napisał:
> 1: "mułom"
sorry
> 2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)
Ależ jestem zdecydowany: Kompakt/mały van z silnikiem Diesla lub coś z klasy D/duży
van ale wtedy z LPG. Jak LPG to duża butla żeby zniwelować największa wadę LPG według
mnie, czyli częste tankowanie. Jak duża butla to potrzebny większy kufer - dlatego
większy samochód. Co roku robię 40 tyś km więc musi mało palić i się nie psuć.
-
5. Data: 2013-04-01 21:57:59
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Mariusz-net <l...@g...com>
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:
> W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
>
> > W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
>
> >> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
>
> >> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
>
> >> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
>
> >> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
>
> >> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
>
> >> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
>
> >> lpg). Wstępnie wybrałem:
>
> >> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
> jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
To już kwestia gustu. Mi się podoba.
> i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
> też picasso.
Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem).
Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.
> Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
> zdecydowanie większy.
Kombi to jest dopiero brzydal ;-)
> Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
> minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
> flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
> awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
> moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
> mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
> zawieszenie,
Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej
problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli
Corsy B to im było daleko.
> nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
> obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
> właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
> co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?
> Pozdrawiam
>
> marcin jan
Pozdr,
Mariusz
-
6. Data: 2013-04-01 22:36:42
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej
zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym
spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego
powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam
się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy
benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:
> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
> 2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w
dodatku nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam
dostawała i wszystko pięknie gniło),
> 3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej
problematyczna,
> 4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
C4 jak i inne auta PSA nie maja problemow z ruda - jak to ma ford.
Czy silniki dokladnie te same - tu bym sie klocil?
> 5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
> 6) Ford Mondeo - jak wyżej,
> 7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
> Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.
>
>
zalezy jaki egzemplarz kupisz - bo celujesz w uzywane, a tu niestety
duzo zalezy od szczescia.
-
7. Data: 2013-04-02 00:20:50
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Marcin <t...@g...pl>
Mariusz-net <l...@g...com> Wrote in message:
> W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:
>> W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
>>
>> > W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
>>
>> >> Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki.
>>
>> >> Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika
>>
>> >> tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i
>>
>> >> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas
>>
>> >> jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości
>>
>> >> kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
>>
>> >> lpg). Wstępnie wybrałem:
>>
>> >> 1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
>> jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
>
> To już kwestia gustu. Mi się podoba.
>
>> i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
>> też picasso.
>
> Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem).
Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.
>
>> Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
>> zdecydowanie większy.
>
> Kombi to jest dopiero brzydal ;-)
>
>> Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
>> minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
>> flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
>> awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
>> moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
>> mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
>> zawieszenie,
> Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej
problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli
Corsy B to im było daleko.
>
>> nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
>> obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
>> właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
>> co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
>
> A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?
>
>> Pozdrawiam
>>
>> marcin jan
>
> Pozdr,
> Mariusz
>
Pisząc "pokraka" miałem na myśli że ten golf plus ni to pies ni
wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.
--
Marcin Jan
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
8. Data: 2013-04-02 08:29:06
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Mariusz-net <l...@g...com>
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:20:50 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:
> wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
W ten właśnie celowałem bo podobno bezproblemowy.
> Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
> wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
> technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
> droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
> wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
> kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
> przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.
Mnie tez kult VW (a jeszcze bardziej Skody) śmieszy ale teraz jeżdżę Polowką od
teściowej i mimo 15 lat to auto daje rade, podobnie jak znany mi 13 letni Golf (z
lpg) i 10 letni Passat. Wybrałem, jako jednego z potencjalnych kandydatów Plusa, ze
względu na rankingi niezawodności i właśnie te dobre doświadczenia. Nie bez znaczenia
jest też łatwość ewentualnej odsprzedaży i mała utrata wartości. No ale wystarczy o
VW. Załóżmy, że Golf Plus nie, to w takim razie co kupić?
Pozdr,
Mariusz
-
9. Data: 2013-04-02 11:07:37
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Marek <m...@g...pl>
On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30).
>
>
>
A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
10. Data: 2013-04-02 12:20:16
Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Od: Mariusz-net <l...@g...com>
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 11:07:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
>
> > poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadajďż˝ ceed i i30).
> A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
> Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
Ceeda i i30 nie skreślam jeśli są rzeczywiście bezawaryjne - i to jako używki. A co z
nimi nie tak: opinia kumpla o i30: "Beznadziejne zawieszenie. Jeszcze do przodu to
jakoś jedzie ale w zakrętach to masakra". On na co dzień jeździ Alfa 147 i pewnie
stąd ta surowa ocena. Przejechalem sie ceedem i niestety wiem co ma na myśli. W
Focusie zawieszenie było super. Może nie tak twarde jak w Alfie ale za to bardziej
komfortowe. Drugi minus to utrata wartości ceeda/i30.
Pozdr,
Mariusz