    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Mon, 8 Apr 2013 23:53:40 +0200
    <kjk9nl$9oj$1@node1.news.atman.pl> <kjkaea$n7a$1@mx1.internetia.pl>
    <515db32d$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjkcjs$vcl$2@mx1.internetia.pl>
    <515db5bc$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjkd7c$1in$2@mx1.internetia.pl>
    <515db828$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjke22$4ri$1@mx1.internetia.pl>
    <515dbcd4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <515dbee1$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <51628306$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5162a567$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5162e8cd$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>

    Dnia Mon, 8 Apr 2013 10:37:48 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):

    > Daj chociaż jeden powód dla którego miałbym się starać odpisując komuś kto zmyśla.
    Żeby jeszcze w zmyślaniu jakiś cel był. Polonezów praktycznie już nie ma. Jakie
    dzisiaj ma znaczenie czy od był dobry czy zły. Na pewno kilkuletni Polonez nie był
    gorszy od kilkuletniego jego zachodniego odpowiednika. Chociażby dlatego że
    naprawiany był przy użyciu oryginalnych części zamiennych. W samochodach zachodnich
    przy kursie 120 zł za jednego dolara części zamienne były tak drogie że naprawy były
    wykonywane metodą drutu i sznurka. Przykłady. Remont silnika w Polonezie. Obróbka
    wału i bloku na wymiary naprawcze i założenie do silnika wszystkiego nowego.
    Gwarantowany przez fabrykę przebieg minimum 75% przebiegu do remontu. Inny super
    zachodni samochód. Roztoczenie cylindrów, wciśnięcie tulei i roztoczenie do starych
    tłoków. Na tuleje szły żeliwne rury kanalizacyjne. Panewki dorabiane. Przewidywany
    przebieg 20% przebiegu do remontu. Na regeneracji sworzni i końcówek ci co mieli kasę
    na
    obrabiarki dorobili się majątków. Jakość tak zregenerowanych części nie mieściła się
    w żadnej kategorii jakościowej.

    Ty sie nigdy nie starasz. Znaczenie ... ot, chcemy ustalic czy polonez to znakomite
    osiagniecie polskiej mysloi technicznej, czy drobny facelifting F125. Naprawiany przy
    uzyciu oryginalnych czesci ? to skad narzekania na rzemieslnicze zamienniki ? Sam
    narzekales. No i czemu te czesci sie zepsuly, skoro przydzial paliwa pozwalal
    przejechac 300km/miesiac :-)