  • Data: 2013-04-11 09:01:37
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 18:51:08 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Pieniędzy wtedy ludzie mieli, że się tak wyrażę, od chuja i jeszcze trochę.
    >Poszukaj w statystykach.

    Od ktorej wojny, jaruzelskiej ?
    Bo za Gomolki to wiesz - jak mieso podrozalo, to strajk sie zrobil.
    Za Gierka w sumie tez ..

    >Od wojny od 4 do 5 milionów Polaków było zawsze za granicą.
    >Nie było górala co w Ameryce nie był, ślunzoka co w RFN nie pracował.

    Nie jest to jakas przesada ? Byl, ale nie wrocil ?
    Byl, ale w demoludach, i zarabial tylko nieco wiecej.

    >Jak za Gierka na dowód można było wyjeżdżać do demoludów to kilkanaście
    >pociągów pełnych ludzi i towarów na sprzedaż do demoludów codziennie jeździło.
    >Rzemieślnikom i takim co szklarnie mieli we łbach się od nadmiaru kasy przewracało.

    Owszem. Ale wiekszosc jednak siedziala na panstwowej posadzie.

    >Tacy na państwowych posadach też nie krzywdowali. Taka wyliczanka była.
    >Kawałek pamiętam. W PSSie ile kto wyniesie w MHD ile kto chce.

    A znasz kogos kto wyniosl samochod z FSO, i nie byl dyrektorem ani
    sekretarzem ? :-)

    >Jak mi jakiś kretyn mówi że tylko ocet był w sklepach to mam ochotę
    >mu parasol w dupie otworzyć. Coś na wkurwienie młodszych.

    Ale troche prawdy w tym bylo.

    >Teraz jak ktoś buduje dom lub kupuje mieszkanie to bierze kredyt na 25 lat.
    >I w międzyczasie wpieprza zalewajkę.

    Zalewajka smaczna zupa :-)

    >Wtedy jak ktoś budował dom to kredyt brał żeby US się nie przypierdolił.

    No nie, nie tylko. Cala masa innych swoje przydzialowe 110m domku
    wybudowala na kredyt. A inni bez kredytu ... ale 25 lat budowali :-)

    >Rzemieślnik jak miał kaprys to na dom pracował góra dwa lata.

    Ale potem 10 siedzial :-)

    >Żeby kupić mieszkanie wystarczyło pojechać na pół roku do Ameryki.

    Co tez nie takie latwe, bo paszport, bo zaproszenie, bo 700$ na bilet,
    bo immigration lapie, bo w szkole ucza rosyjskiego.

    >Prąd, gaz, węgiel w przeliczeniu na wartość nabywczą wtedy kosztował
    >z 20% tego co dzisiaj, woda w blokach praktycznie darmo.
    >Jak się telewizory kolorowe pojawiły to był to luksus.
    >Moment i ten luksus mieli prawie wszyscy.

    Nie taki znow moment.

    >Z pralkami automatycznymi podobnie. Wszyscy mieli trzynaste a
    >niektórzy i czternaste pensje.

    Ale to niecale 20% wiecej. Nawet na porzadna kolacje w Bristolu nie
    starczy :-)

    > jak by tego było mało to istniało coś takiego jak deputat węglowy.

    Wymysl przedwojenny ? Aby ludziom mniej placic ? :-)

    >To było nic innego jak rozdzielenie części zysku ze sprzedaży węgla
    >pomiędzy obywateli zatrudnionych przez państwo. Władza uznała że tym
    >co u prywaciarza pracują się nie należy bo dużo zarabiają. Szwaczka w
    >Łodzi zarabiała dyrektorską pensję miesięcznie.

    U prywaciarza ? No i to byla socjalistyczna dyrektorska pensja.

    >Jak to zebrać do kupy to wychodzi że na samochód było stać każdego
    >kto potrafił pracować albo kombinować.

    Jasne, wystarczylo stanac pod pewexem "bony kupie". I jeszcze umiec
    sie podzielic z wladza ;-)

    >Czyli praktycznie wszystkich.

    Czyli praktycznie niewielu.

    >Dlatego cena czteroletniego na wolnym rynku była porównywalna z
    >państwową ceną nowego.

    bo nowy byl w cenie dostosowanej do pensji "przecietnego obywatela",
    a wiec dla wszystkich zabraklo.

    J.